آخرین اخبار

اعمال بعد از رمضان

برادر محترم.. و خواهر عزیزم.. ماه رمضان مبارک، یک موسم بزرگی بود از موسم های خیر وبرکت و اجر و فضیلت، موسمی بود برای کوشش و زحمت در طاعت وعبادت، موسمی بود برای روزه، نماز، تراویح، تلاوت قرآن کریم، صدقه و خیرات و اعتکاف،، فرصتی بود برای توبه و رجوع به‌سوی الله متعال، فرصتی بود […]

اشتراک گذاری
۰۹ مرداد ۱۳۹۳
47758 بازدید
کد مطلب : 2764

برادر محترم.. و خواهر عزیزم..
ماه رمضان مبارک، یک موسم بزرگی بود از موسم های خیر وبرکت و اجر و فضیلت، موسمی بود برای کوشش و زحمت در طاعت وعبادت، موسمی بود برای روزه، نماز، تراویح، تلاوت قرآن کریم، صدقه و خیرات و اعتکاف،، فرصتی بود برای توبه و رجوع به‌سوی الله متعال، فرصتی بود برای زیاد نمودن سرمایه حسنات، فرصتی بود برای جای گرفتن در جنت، و رهایی یافتن از دوزخ.
ماه رمضان مبارک، ماه رحمت، ماه مغفرت، ماه آزادی از دوزخ، ماه مسابقت در کارهای نیک، ماه بخشایش خداوندی بود.
ماهی که در آن دروازه های جنت باز، و دروازه های دوزخ بند، وشیطان ها زنجیر کشیده می‌شوند.
این ماه مبارک، ماهی بود دارای روزهای قیمتناک، وشب های قدرناک، و فضیلت های بی‌حد زیاد. پس خوشا برحال کسانی‌که این ماه مبارک را غنیمت دانسته، و اوقات با ارزش آن را در طاعت وعبادت الله متعال به سر بردند، و این فضیلت های بزرگ را کمائی کردند.
و وای برحال کسانی‌که روزهای پربرکت، و شب های پرقیمت آن را در خواب، لهو و لعب، وکارهای بیهوده خرج کرده، ونفس خود را از این اجر و ثواب بزرگ محروم گرداندند.
دوستان عزیزم، ماه رمضان مبارک با همه این خصیصه‌ها وفضیلتهایش رفت و گذشت.
اجر و حسنات، مرتبه‌ها و درجات، نام‌نویسی در بهشت، آزادی از دوزخ، خوشنودی ورضایت الله جل جلاله، برای بندگان نیکوکار و مسلمانان کوششمند وانسان های مخلص؛ تقسیم وبخشیده شد.
اما کسانی‌که قدر این ماه مبارک را نمی‌دانستند، و اوقات پرفیض آن را ضایع ساختند؛ از همه این خیرها ونعمت ها وفضیلت ها محروم مانده و بهره نگرفتند.
برادر مؤمن و خواهر مسلمانم..
ماه رمضان مبارک چه خوب ماهی بود، همه مردم کارهای نیک می‌کردند، مسجدها از نمازگذاران پُر می‌شد، گرد وغبار از روی مصحف‌های شریف پاک کرده شده، همه به تلاوت قرآن کریم شروع نموده، در ختم آن کوشش می‌کردند، فقراء و مساکین، از خیر وصدقات مردم خوش وخوشحال بودند، آواز و صدای تلاوت قرآن کریم خاموشی شب ها را بریده از هرسو در نمازهای تراویح شنیده می‌شد، همسایگان دروازه‌های همسایگان خود را روزانه تق تق زده برای همدیگر افطاری تقدیم می‌نمودند، پدر و مادر با همه فرزندان و نبیره‌های خود در یک سفره برای افطاری جمع می‌شدند، مسلمانان از هر جهت عالم بسوی خانه خدا برای عمره کردن روان می‌شدند.
ای کاش مسلمانان همیشه بر این حالت بوده باشند!.
لیکن متأسفانه این کارها همه به مجرد پایان یافتن ماه رمضان مبارک ختم گردید، پس دوباره مسجدها خالی شده، گرد و غبار بار دیگر بر روهای مصحف ها جای گرفته، فقراء ومساکین از خیر وصدقات مردم منقطع شده، آوازهای تلاوت قرآن کریم خاموش شده، وصداهای بیت وغناء در کوچه‌ها بلند بلند شنیده می‌شود!!
شب هایی که از عبادت زنده بود؛ از خواب وغفلت مردم شکایت می‌کنند، همسایگان از همکاری با همسایگان خود باز ایستادند، پدر ومادر از دیدن و خدمت پسران خود محروم گردیدند!! ولا حول ولا قوه إلا بالله!!
چه بد قومی است آن قومی‌که نمی‌شناسند خدای خود را مگر در ماه رمضان!!
آیا نمی‌دانند که پروردگار همه ماه‌ها یک پروردگار است؟!
آیا نمی‌دانند که طاعت وعبادت الله همیشه و در هر زمان بر بندگانش فرض و واجب است؟!
آیا نمی‌دانند که معصیت ونافرمانی الله متعال در هر وقت حرام و نا جایز است؟!
آیا نمی‌دانند که الله عزوجل همیشه و در هر وقت بر اعمال بندگان خود مطلع است؟!
اوتعالی همیشه می‌شنود، و می‌بیند، و می‌داند، وهرگز غافل نمی‌باشد، وهیچ چیزی را فراموش نمی‌کند.
آیا این چنین مردم از پروردگار خود حیا نمی‌کنند؟!
آیا از حال خود شرم نمی‌کنند؟! که بعد از طاعت وعبادت به‌نافرمانی ومعصیت می‌پردازند؟!
بعضی از مردم از همان لحظه‌ای که آوازه عید را می‌شنود، نماز را بس می‌گوید، و قرآن را بند می‌کند، وکارهای نیک را خداحافظی می‌نمایند، و به‌جاهلیت گذشته خود باز می‌گردد!!
این چنین اشخاص از روزه و نماز خود چه فایده گرفتند؟! و از تشنگی و گرسنگی وزحمت ومشقت خود چه بهره بردند؟!
باید دانست که از نشانه قبول شدن ماه رمضان مبارک همین است که بر طاعت وعبادت الله ادامه داده شود، و شوق و رغبت در کار خیر زیاد گردد، واز معصیت و نافرمانی الله متعال خودداری شود.
امیدوارم که خداوند همه من وشما را مومنان واقعی بگرداند واین رمضان را آخرین رمضان عمر ما قرار ندهد بلکه ما را در رمضان های آینده زنده بدارد تا بتوانیم از این ماه از خیر وبرکات این ماه استفاده وعبادت خداوندرا انجام بدهیم
التماس دعا
منبع: توحیدآنلاین

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *