آخرین اخبار

افزایش آزادی عمل احزاب سیاسی در سودان

“عمر البشیر”، رئیس جمهور سودان در چارچوب تلاش‎های فشرده برای ایجاد گفت‎وگوی ملی فراگیر در کشورش با صدور فرمانی آزادی عمل احزاب سیاسی در سودان را اعلام کرد. به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، رئیس جمهور سودان چهارشنبه شب با صدور حکمی بازشدن بیشتر فضا برای فعالیت سیاسی احزاب سیاسی و […]

اشتراک گذاری
۲۳ فروردین ۱۳۹۳
495 بازدید
کد مطلب : 2073

“عمر البشیر”، رئیس جمهور سودان در چارچوب تلاش‎های فشرده برای ایجاد گفت‎وگوی ملی فراگیر در کشورش با صدور فرمانی آزادی عمل احزاب سیاسی در سودان را اعلام کرد. به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، رئیس جمهور سودان چهارشنبه شب با صدور حکمی بازشدن بیشتر فضا برای فعالیت سیاسی احزاب سیاسی و برگزاری نشست‎های عمومی، سمینارها و استفاده از رسانه های مختلف را اعلام کرد.
بر اساس این تصمیم جدید رئیس جمهور سودان که در راستای تلاش‎ها برای گفت وگوی ملی فراگیر در این کشور صورت می‎گیرد احزاب سیاسی سودان فرصت‎هایی خوب برای ظهور در رسانه های رسمی کشوشان پیدا می کنند  و فضا برای گفت وگوی سیاسی بین همه احزاب سیاسی فراهم می شود.

آزاد کردن بازداشتی‌های سیاسی
عمر البشیر یکشنبه گذشته نیز دستور آزادی همه زندانیان سیاسی در سودان را صادر کرد و قول داد که رهبران جنبش‎های مسلح را در گفت وگوی ملی وارد کند تا زمینه موفقیت گفت وگوها برای پیشرفت کشور به سوی امنیت و توسعه فراهم شود.
عمر البشیر، رئیس جمهور سودان یکشنبه گذشته طی نطقی در برابر رهبران احزاب و نیروهای سیاسی اعلام کرد که می خواهد همه بازداشتی های سیاسی را که اتهاماتشان ثابت نشده، آزاد کند.
مدیر اطلاع رسانی سرویس اطلاعات ملی سودان به خبرگزاری رسمی این کشور گفت: بازداشتی‎ها آزاد شده اند و سرویس امنیت و اطلاعات سودان همه تدابیر لازم برای اجرای دستورات رئیس جمهور مبنی بر تقویت فضای آزادی‎ها و گفت وگوی سیاسی در کشور را اتخاذ کرده است.
وی افزود: سرویس امنیت و اطلاعات ملی سودان به انجام همه وظایف و ماموریت خود در چارچوب تامین امنیت کشور و شهروندان آن ادامه می دهد.

در جریان اعتراضات پراکنده طی ۲ سال اخیر در سودان ده‎ها معترض بازداشت شده بودند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *