آخرین اخبار

اهل سنت انتظار دارند که دولت روحانی به وعده‌هایش جامه عمل بپوشاند

مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در دیدار سراسری سالانه دانشجویان اهل‌سنت با علما در مسجد مکی با اشاره به برخی مصالح در دعوت از شخصیت‌های ملی برای حضور در این دیدار، گفت: بنا داشتیم از مهمانان کشوری و شخصیت‌های فرهیخته و اندیشمند استان‌های دیگر و سیستان و بلوچستان بهره ببریم، اما به دلیل برخی […]

اشتراک گذاری
۲۴ اسفند ۱۳۹۲
300387 بازدید
کد مطلب : 1789

مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در دیدار سراسری سالانه دانشجویان اهل‌سنت با علما در مسجد مکی با اشاره به برخی مصالح در دعوت از شخصیت‌های ملی برای حضور در این دیدار، گفت: بنا داشتیم از مهمانان کشوری و شخصیت‌های فرهیخته و اندیشمند استان‌های دیگر و سیستان و بلوچستان بهره ببریم، اما به دلیل برخی مصلحت‌ها از این افراد عذرخواهی کردیم و زمان این نشست را نیز که هر سال یک روز کامل بود به نصف روز تقلیل دادیم. مولانا عبدالحمید در عین حال وعده دادند که إن شاءالله در آینده با هماهنگی مسئولین دلسوز و دوراندیش این موضوع را جبران خواهیم کرد.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان با اشاره به سابقه چندین ساله دیدارهای دانشجویی در حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان گفت: این نشست‌ها در راستای وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شده و هیچ‌گونه انگیزه سیاسی در این دیدارها وجود ندارد و ما این نشست‌ها را به نفع جامعه و نظام اسلامی می‌دانیم. خلاصه پیام این دیدارها توصیه به دین‌گرایی و دین‌مداری و توصیه به توجه به تحصیل و فراگیری دانش است.
مولانا عبدالحمید در این جلسه به دوران پرافتخار تاریخ اسلام در گذشته اشاره کرد و گفت: دلیل از بین رفتن عصر افتخار و شکوه اسلام، غفلت مسلمانان بود و دشمنان اسلام از این فرصت برای از بین بردن قلمرو اسلامی و تقسیم آن در میان خود استفاده کردند.
وی به بیان حیله ها و ترفندهای دشمنان اسلام برای گریزان کردن مردم از دین اسلام پرداخت و گفت: دین‌گریزان با الفاظی فریبنده، سعی دارند تا مسلمانان را از اسلام دور نمایند؛ آنان به جامعه چنین القاء می‌کنند که اسلام دین سختی است و عملی نیست زیرا انسان را از شراب و زنا، ربا و انواع خواهشات ناجایز نفسانی و بسیاری از گناهان منع می‌کند، و انسان را به اجرای احکام نماز و روزه فرا می‌خواند.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان گفت: این عصر بسیار سخت و دشواری بود که هنوز هم ادامه دارد، اما امروز جهان اسلام با موجی از بیداری اسلامی مواجه شده است که از سال‌ها پیش با قیام اندیشمندانی چون اقبال لاهوری، علامه ندوی، سیدجمال الدین اسدآبادی، سید قطب و دیگران آغاز شده و با انقلاب اسلامی در ایران و انقلاب مردم مسلمان در کشورهای مختلف مانند: مصر،‌ لیبی،‌ تونس، ‌شام و غیره ادامه یافته است.
مولانا عبدالحمید گفت: بشری که امروز ادعای پیشرفت و توسعه را دارد به دین اسلام نیازمند است، زیرا اگر چه کشورهای غربی در بسیاری از زمینه ها از جمله سیاست، اقتصاد و صنعت توسعه یافته هستند و ما از آزادی آنها در انتخابات و دموکراسی این کشورها لذت می بریم، اما متاسفانه در زمینه اخلاقی و دینی و عملکرد انسانی و فساد و بی‌بندوبار بودن دچار انحطاط هستند.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان بر ظرفیت‌های دین اسلام به عنوان یک دین کامل تاکید کرد و گفت: اگر اسلام به معنای واقعی پیاده شود ظرفیت بالایی برای سعادت و رفاه بشر دارد.
وی با بیان اینکه “اسلام دین آزادی است و به حق آزادی بیان افراد احترام می گذارد” گفت: در اسلام حتی یک زن و یک اعرابی می‌تواند در برابر حضرت عمر که خلیفه مسلمانان است آزادانه سخنش را بگوید.
مولانا عبدالحمید بر اهمیت تولید علم و صنعت و فناوری در جامعه اسلامی تاکید کرد و با اشاره به سیاست اقتصاد مقاومتی جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر سیاست اقتصاد مقاومتی در کشور به اجرا درآید برای کشورمان مایه نجات و پیشرفت خواهد بود.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان دانشجویان را ترغیب کرد که به ابتکار و خلاقیت در عرصه های علمی توجه کرده و در مسیر کسب استقلال اقتصادی و علمی کشور حرکت کنند و این را برای کشور حیاتی و مهم دانست.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان افزود: در گذشته ما دغدغه های زیادی داشتیم. دغدغه تبعیض و آزادی‌های مذهبی را داشتیم و بارها نگرانی‌های خود را از طریق مکاتبات، رسانه ها و ملاقات ها به مسئولان رساندیم. و در جهت دلسوزی نظام و مملکت اسلامی بیان داشته‌ایم چون ما خیرخواه همه مسلمانان و خیرخواه شیعه و سنی و نظام جمهوری اسلامی هستیم. اما با پیروزی جناب آقای دکتر روحانی که در انتخابات با شعار مشارکت اقوام و مذاهب به میدان آمده و موفق شدند، بسیار امیدوار شدیم.
رئیس شورای هماهنگی مدارس علوم دینی اهل‌سنت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: جامعه اهل‌سنت در سراسر کشور بر تمامیت ارضی کشور پایبند بوده و حتی یک وجب ایران را با تمام دنیا معامله نمی‌کند. اهل‌سنت ایران وطن‌فروش نیستند. ما وطن خود را دوست داریم و حفظ تمامیت ارضی ایران را از جان و مال خود بیشتر دوست داریم. در جبهه های غرب کشور شیعه و سنی برای حفظ این کشور شهید داده‌اند.
وی افزود: ما خواهان وحدت و امنیت ملی هستیم و حفظ اتحاد ایران اسلامی برای ما مهم است و توسعه کشور در گرو امنیت و وحدت پایدار است.
مولانا عبدالحمید گفت: همه ما باید دنبال امت واحده باشیم. همه فرق و مذاهب اسلامی باید بر روی مشترکات تکیه کنند. ما افراط‌گرایی را در شیعه و سنی به زیان و ضرر اسلام می دانیم و افراط گرایان به اصل اسلام و اندیشه هر مذهبی که متعلق به آن هستند ضربه می زنند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان داشت: همه اختلافات و درگیری‌های جهان امروز با گفتمان و تدبیر قابل حل هستند. ما از دولت روحانی و گفتگوهای دولت با غرب حمایت می‌کنیم، زیرا ملت ایران باید در صلح زندگی کند. ما نمی‌خواهیم با دنیا درگیر شویم و در جنگ باشیم. هر کشوری که به کشور ما تجاوز نکند ما با او سرجنگ نداریم. ما امیدواریم که دولت روحانی حتی بتواند در حل اختلاف‌های منطقه‌ای نقش موثری داشته باشد.
وی در ادامه گفت: بیشتر اختلافات و درگیری‌ها بر سر حقوق ملت‌ها هستند و اگر حقوق ملت‌ها و اقلیت‌ها و مذاهب رعایت شود اختلافات ریشه‌کن خواهند شد.
مولانا عبدالحمید به آرای بالای اهل‌سنت به دکتر روحانی اشاره کرد و گفت: این رأی به دیدگاه‌ها و وعده‌های رئیس جمهور بود و در گذشته چنین رأی منسجم و متحدی کم‌سابقه بوده است. و اکنون اهل‌سنت انتظار دارند که دولت روحانی به وعده‌هایش جامه عمل بپوشاند و حقوق اهل‌سنت رعایت شده و همه ملت به خواسته‌های قانونی خود برسند.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در پایان گفت: ما هر نوع خشونت و گروگان‌گیری را همچون گذشته محکوم نموده و از راه گفتمان و قانون حقوق خود را پیگیری می‌کنیم.

منبع: سنی آنلاین

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *