آخرین اخبار

اولین نشست مدیران مدارس علوم دینی استان سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی ۳۹-۱۴۳۸ +تصاویر

در جلسه مدیران مدارس دینی شورای هماهنگی، که صبح روز شنبه ۲۲ مهر) در چابهار برگزار شد، ابتدا شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، رئیس این شورا، به رحلت جانگداز شیخ الحدیث مولانا محمدیوسف حسین پور رحمه‌الله اشاره کردند و درگذشت ایشان را به تمام علما، به‌ویژه اساتید و طلاب مدرسه دینی عین‌العلوم گُشت تسلیت گفتند. مولانا عبدالحمید […]

اشتراک گذاری
۰۴ آبان ۱۳۹۶
2501 بازدید
کد مطلب : 4947

در جلسه مدیران مدارس دینی شورای هماهنگی، که صبح روز شنبه ۲۲ مهر) در چابهار برگزار شد، ابتدا شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، رئیس این شورا، به رحلت جانگداز شیخ الحدیث مولانا محمدیوسف حسین پور رحمه‌الله اشاره کردند و درگذشت ایشان را به تمام علما، به‌ویژه اساتید و طلاب مدرسه دینی عین‌العلوم گُشت تسلیت گفتند.
مولانا عبدالحمید در ادامه با بیان اینکه شیخ‌الحدیث مولانا محمدیوسف رحمه‌الله مبتکر تأسیس “شورای هماهنگی مدارس دینی اهل‌سنت استان” بودند، این ابتکار را «منشأ وحدت مدارس دینی» دانستند.
به گزارش خبرنگار اعزامی سنی‌آنلاین، در این جلسه مولانا محمدحسین گرگیج (امام‌جمعه اهل‌سنت آزادشهر و مدیر مدرسه دینی فاروقیه گالیکش) و شیخ محمدصالح پردل (خطیب برجسته اهل‌سنت استان هرمزگان) نیز حضور داشتند و به ایراد سخن پرداختند.
شیخ محمدصالح پردل، مدیران مدارس دینی را «مدیران جامعه اسلامی»‌ دانست که باید برای آموزش و تربیت آنانی که نمی‌توانند به حوزه‌های علمیه بیایند هم «برنامه‌ریزی» کنند.
وی در ادامه «مسئولیت‌پذیری»، «تقویت علم» و «تقویت اخلاق» را ازجمله «پایه‌های جامعه مدنی قوی» عنوان کرد.
مولانا محمدحسین گرگیج نیز در سخنانی کوتاه، بر لزوم «احساس مسئولیت» و «مدیریت صحیح و قوی» مدیران مدارس تاکید کرد. وی همچنین «قرآن» و «سنت» را «میراث پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم» دانست و بر لزوم اتباع از این دو گنجینه‌ی بزرگ تاکید کرد.
در پایان جلسه مدیران مدارس دینی اهل‌سنت سیستان‌وبلوچستان، موضوعاتی پیرامون بهبود اوضاع علمی و تربیتی مدارس و طلاب در زمینه‌های مختلف به تصویب رسید.

در این جلسه همچنین «دارالعلوم اسلامی» شهر “جالق”- از توابع شهرستان سراوان- به عضویت شورای هماهنگی مدارس دینی استان درآمد.

شایان ذکر است مولانا عبدالکریم حسین‌پور نیز در این جلسه موقتا به‌عنوان دبیرکل شورای هماهنگی مدارس دینی اهل‌سنت سیستان‌وبلوچستان تعیین شد.

همچنین در این جلسه از مدیران مدارس برتر با اعطای تندیس، تقدیر به‌عمل آمد.

منبع : سنی آنلاین

 

 

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *