آخرین اخبار

روز ولنتاین یا والنتاین چه روزی است؟

ولنتاین چیست؟       بسم الله الرحمن الرحیم قال النبی صلی الله علیه و سلم: « لَتَتَّبِعُنَّ سَنَنَ مَنْ قَبْلَکُمْ شِبْرًا بِشِبْرٍ، وَذِرَاعًا بِذِرَاعٍ، حَتَّى لَوْ سَلَکُوا جُحْرَ ضَبٍّ لَسَلَکْتُمُوهُ». قُلْنَا: یَا رسول الله، الْیَهُودَ وَالنَّصَارَى. قَالَ: «فَمَنْ»؟ (رواه البخاری) رسول اکرم – صلى الله علیه وسلم – فرمود: «شما وجب به وجب و […]

اشتراک گذاری
۲۶ بهمن ۱۳۹۵
601189 بازدید
کد مطلب : 4723

ولنتاین چیست؟

 

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

قال النبی صلی الله علیه و سلم: « لَتَتَّبِعُنَّ سَنَنَ مَنْ قَبْلَکُمْ شِبْرًا بِشِبْرٍ، وَذِرَاعًا بِذِرَاعٍ، حَتَّى لَوْ سَلَکُوا جُحْرَ ضَبٍّ لَسَلَکْتُمُوهُ». قُلْنَا: یَا رسول الله، الْیَهُودَ وَالنَّصَارَى. قَالَ: «فَمَنْ»؟ (رواه البخاری)

رسول اکرم – صلى الله علیه وسلم – فرمود: «شما وجب به وجب و ذراع به ذراع از روش پیشینیان، پیروی خواهید کرد. حتی اگر آنان وارد سوراخ سوسماری شده باشند شما نیز وارد آن خواهید شد».

راوی می گوید: گفتیم: ای رسول خدا! منظور از گذشتگان، یهود و نصارا است؟ فرمود: «پس چه کسی است»؟! (به روایت امام بخاری).

یکی از بزرگترین نعمتهای الله متعال بر امت آخر الزمان این است که از میان تمام امتها ، این امت را به عنوان بهترین آنها برگزیده است ، و بهترین کتاب، و بهترین پیامبر، و کاملترین دین را از میان ادیان گذشته برایش انتخاب کرده است ، و لذا اگر مسلمانها قدر و ارزش دین خودشان را بدانند و به آن تمسک بجویند ، قطعاً هیچ نیازی به رسم و رسوم و فرهنگ ملت های دیگر نخواهند داشت زیرا خود فرهنگی را در اختیار دارند که آنها را از تمام فرهنگ ها بی نیاز می کند. اما با کمال تأسف مشاهده می شود که بعضی از مسلمانها از این جاده مستقیم که ما را به سر منزل مقصود می رساند منحرف شده ، و در دین اسلام به اسم پیشرفت و ترقی و تمدن هرطور که می خواهند تغییر و تبدیل بوجود می آورند و همانطور که در حدیث بالا ذکر کردیم از یهود و نصاری تقلید می کنند و در شعارها و برنامه های دینی شان از آنها پیروی می کنند و غافلند از اینکه پیامبردر مورد اینگونه افراد فرموده است: « أَبْغَضُ النَّاسِ إِلَى اللَّهِ ثَلاثَهٌ: مُلْحِدٌ فِی الْحَرَمِ، وَمُبْتَغٍ فِی الإِسْلامِ سُنَّهَ الْجَاهِلِیَّهِ، وَمُطَّلِبُ دَمِ امْرِئ بِغَیْرِ حَقٍّ لِیُهَرِیقَ دَمَهُ». (رواه البخاری)

«مبغوض ترین مردم نزد خداوند سه گروه اند: نخست، کسانی که در حرم، ستم و الحاد کنند. دوم: کسانی که در اسلام بدنبال احیاء ارزشهای دوران جاهلیت باشند. سوم: کسانی که به ناحق در صدد کشتن دیگران برآیند».

هر قوم و ملتی برای خود عیدی دارند که همه ساله به مناسبت آن جشن می گیرند ، و ما مسلمانان نیز بنا بر فرمایش پیامبر صلی الله علیه وسلم در سال فقط دو عید داریم که به مناسبت آن جشن می گیریم ، عید فطر و عید قربان.

بحثی که می خواهیم در این نوشته مختصر به آن بپردازیم در رابطه با آنچه که در بین نصاری به «والنتاین» یا به تعبیر عربی به «عید الحب» و در بین ایرانیان به «روزعشق»معروف است، می باشد.

والنتاین چیست و چرا از نظر اسلام مرفوض است؟

داستان والنتاین:

از ناحیه تاریخی اگر بخواهیم بررسی کنیم ، تاریخ آن بر می گردد به حوالی قرن سوم میلادی ؛ آن زمان که امپراطور رومانی به نام لکلایدیس دوم ازدواج را برای سربازانش ممنوع اعلام کرد به این دلیل که اگر سربازانش تشکیل خانواده بدهند ، مشغولیتهای خانوادگی آنها را از رفتن به جنگ و انجام وظیفه باز می دارد.

اما یک کشیش مسیحی بنام «والنتاین»

مخفیانه اقدام به بستن عقد نکاح آنها می کرد ، ولی بالاخره این راز برملا شد و او را دستگیر، و محکوم به اعدام کردند که در زندان دلباخته دختر زندان بان می شود اما اجل به او مهلت نمی دهد و در ۱۴ فبرایر سال ۲۷۰ میلادی حکم اعدامش اجرا می شود و او را به دار می آویزند؛ و بعد از مرگش مردم لقب « قدیس» به او می دهند چون اعتقاد داشتند که روحش را در راه نصرانیت فدا کرده است. و از آن روز به بعد هر ساله در چنین روزی دختران و پسران جوان اقدام به تبادل گل و نامه های عاشقانه و کارتهای تبریک عید در بین همدیگر می کنند. و آمریکاییها و اروپاییها این روز را از معدود روزهایی قرار داده اند که در آن ارتباط جنسی بین دختران و پسران به حد اعلای خود می رسد. و خلاصه اینکه این روز به عنوان یک مناسبت جنسی مقدس در نزد کفار محسوب می شود ، چگونه ما به عنوان یک فرد مسلمان به خودمان این اجازه را می دهیم که با این کار ، خود را به آنها منتسب کنیم و این عید ، که یکی از کثیف ترین اعیاد آنهاست را در بین خودمان رواج دهیم؟!! پس غیرت دینی ما کجا رفته است؟ آیا تا این حد در عقیده دچار ضعف و تزلزل شده ایم که چشم بسته و کور کورانه از آنها تبعیت می کنیم؟ در حالی که پیامبر صلی الله علیه وسلم در احادیث متعدد ما را از تشبه به یهود و نصارا شدیدا منع کرده است.

تصویر پروفایل برای روز والنتاین

 

    

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *