آخرین اخبار

رژیم اسراییل درصدد سلب تولیت مسجد الاقصی از اردن

رژیم صهیونیستی در صدد است با بررسی موضوع تولیت مسجد الاقصی در کنیست ( پارلمان )، تولیت این مکان مقدس را از اردن سلب کند و خود عهده دار آن شود. به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان، به نقل از ایرنا، شبکه المیادین روز چهارشنبه گفت: اشغالگران صهیونیست در صدد هستند تولیت مسجد الاقصی را از […]

اشتراک گذاری
۰۷ اسفند ۱۳۹۲
544 بازدید
کد مطلب : 1444

رژیم صهیونیستی در صدد است با بررسی موضوع تولیت مسجد الاقصی در کنیست ( پارلمان )، تولیت این مکان مقدس را از اردن سلب کند و خود عهده دار آن شود.

به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان، به نقل از ایرنا، شبکه المیادین روز چهارشنبه گفت: اشغالگران صهیونیست در صدد هستند تولیت مسجد الاقصی را از اردن بگیرند و خود بر این مکان مستولی شوند.

قرار است پارلمان رژیم صهونیستی ˈکنیستˈ امروز موضوع تولیت مسجد الاقصی را بررسی کند.

ˈموشه فیگلینˈ نایب رئیس کنیست طرحی را ارائه کرده که بر اساس آن، اداره مسجد الاقصی از اردن به رژیم صهیونیستی منتقل شود.

تاکنون اداره مسجد الاقصی وابسته به اوقاف اسلامی اردن بود.

طبق قوانین بین المللی اداره مسجد الاقصی زیر نظر دولت اردن است اما همه سیاست های رژیم صهیونیستی علیه مقدسات مسلمانان و مسیحیان در بیت المقدس اشغالی و علیه ساکنان آن، نقض آشکار قوانین بین المللی است.

قوانین بین المللی تصریح دارد که بیت المقدس یک شهر تحت اشغال است و اشغالگران حق تغییر وضعیت کنونی شهر را ندارند.

رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد موشه فیگلین با نمایندگان نخست وزیر و ائتلاف حاکم تماس هایی برقرار کرد تا طرحی مورد توافق همه طرف ها برای بیانیه پایانی نشست امروز کنیست حاصل شود اما تلاش های او تا کنون با شکست مواجه شده است.

این رادیو افزود دفتر نتانیاهو برای جلوگیری از تهیه هر طرحی که مستلزم تغییر در وضعیت کنونی مسجد الاقصی است تلاش می کند.

قرار بود طرح فیگلین هفته گذشته در کنیست بررسی شود اما تحت فشارهای خارجی مخصوصا اردن، بررسی طرح به امروز موکول شد.

از زمان آغاز به کار کنیست در دور جدید که یک سال از آن سپری شده تا کنون بحث و گفت و گو در این مجلس در باره ورود یهودیان به مسجد الاقصی به شدت افزایش یافته است.

کمیته امور داخلی کنیست که ریاست آن را ˈمری رگیوˈ عضو حزب لیکود برعهده دارد بیش از سایر کمیته ها به این موضوع پرداخته است.

بامداد امروز نیروهای اشغالگر با حمله به مسجد الاقصی ۲۰ فلسطینی را زخمی کردند. اشغالگران در صدد پایان دادن به تحصن عده ای از جوانان فلسطینی در مسجد بودند.

تحصن نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی از شب گذشته آغاز شد. گروه های راستگرای افراطی یهودی برای ورود به صحن های مسجد الاقصی در روز جاری فراخوان داده اند و پیش بینی می شود اعضای این گروه های افراطی در ساعات صبح و بعد از ظهر امروز وارد صحن های مسجد شوند.

تحصن فلسطینی ها با هدف جلوگیری از ورود این افراد به مسجد الاقصی انجام شد. نیروهای اشغالگر از شب گذشته مانع ورود بسیاری از فلسطینی ها به مسجد الاقصی شدند.

در عین حال، تحصن جوانان فلسطینی در مسجد الاقصی با بررسی طرح مذکور در کنیست نیز ارتباط مستقیم دارد.

رژیم صهیونیستی مدتی است که زمان مشخصی را در بامداد هر روز از یکشنبه تا پنجشنبه به ورود یهودیان به صحن مسجد از ورودی ˈباب المغاربهˈ اختصاص داده است.

حمله امروز اشغالگران به جوانان فلسطینی در زمانی حتی پیش از ورود افراطیون یهود، به منزله تهدید فلسطینی ها است مبنی بر این که همزمان با حضور یهودیان، نباید در صحن های مسجد حضور داشته باشند.

شبکه المیادین همچنین اعلام کرد یک کمیته فرعی کنیست فردا (چهارشنبه) موضوع ورود یهودیان به مسجد همزمان با اعیاد عبری در نیمه ماه آوریل ( فروردین و اردیبهشت ) را بررسی می کند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *