آخرین اخبار

 شیخ‌الحدیث مولانا محمدیوسف حسین‌پور دار فانی را وداع گفت

شیخ‌الحدیث مولانا محمدیوسف حسین‌پور، یکی از علمای برجسته اهل‌سنت ایران، امروز (دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶) در سن ۸۷ سالگی در کراچی پاکستان درگذشت. به گزارش پایگاه‌ اطلاع‌رسانی مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل از سنی‌آنلاین، مولانا محمدیوسف حسین‌پور که برای معالجه به کراچی پاکستان سفر کرده بود، شامگاه امروز (دوشنبه)، دقایقی پس از انجام عمل جراحی […]

اشتراک گذاری
۲۲ مهر ۱۳۹۶
667 بازدید
کد مطلب : 4895

شیخ‌الحدیث مولانا محمدیوسف حسین‌پور، یکی از علمای برجسته اهل‌سنت ایران، امروز (دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶) در سن ۸۷ سالگی در کراچی پاکستان درگذشت.
به گزارش پایگاه‌ اطلاع‌رسانی مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل از سنی‌آنلاین، مولانا محمدیوسف حسین‌پور که برای معالجه به کراچی پاکستان سفر کرده بود، شامگاه امروز (دوشنبه)، دقایقی پس از انجام عمل جراحی قلب در یکی از بیمارستان‌های کراچی دار فانی را وداع گفت و رهسپار جهان آخرت شد.
مولانا محمدیوسف حسین‌پور، دبیرکل شورای هماهنگی مدارس دینی اهل‌سنت سیستان‌وبلوچستان و مدیریت حوزه علمیه “عین‌العلوم” گُشت سراوان بود.
مولانا محمدیوسف حسین‌پور از شاگردان خاص مولانا محمدیوسف بنوری رحمه‌الله (از علمای شاخص و بنام شبه‌قاره هند و بنیانگذار دانشگاه علوم اسلامی علامه بنوری کراچی) بود که علوم دینی را در این مرکز بزرگ اسلامی به پایان رساند.

ایشان یکی از علما و محققین برجسته اهل‌سنت کشور به‌شمار می‌رفت که چندین دهه تدریس کتاب «صحیح بخاری» و تربیت صدها عالم در داخل و خارج از ایران را در پرونده علمی و اصلاحی خود دارد.
ترجمه تفسیر «معارف‌القرآن»- تالیف علامه مفتی محمدشفیع عثمانی- و کتاب «حجه‌الله‌البالغه» – تالیف امام شاه ولی‌الله دهلوی-از اردو به فارسی، ازجمله آثار ماندگار و گران‌بهای این عالم فرزانه به‌شمار می‌روند.
مولانا محمدیوسف حسین‌پور رحمه‌الله که در بین علما و محافل علمی اهل‌سنت به «استادالعلماء» مشهور است، علی‌رغم تبحر ویژه در علوم مختلف، انسانی بسیار متواضع و فروتن بود.

منبع :سنی آنلاین

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *