آخرین اخبار

فراخوان گروه های فلسطینی برای مشارکت عمومی در روز “جمعه خشم”

جنبش های مقاومت اسلامی “حماس” و جهاد اسلامی خواستار مشارکت عمومی و گسترده فلسطینیان در تظاهرات های “جمعه خشم” ملت فلسطین به منظور تاکید بر تداوم انتفاضه و حمایت از آن شدند. به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش حماس با صدور بیانیه از اقشار مختلف ملت انقلابی فلسطین در کرانه باختری خواست در تظاهرات […]

اشتراک گذاری
۲۳ مهر ۱۳۹۴
512 بازدید
کد مطلب : 3981

جنبش های مقاومت اسلامی “حماس” و جهاد اسلامی خواستار مشارکت عمومی و گسترده فلسطینیان در تظاهرات های “جمعه خشم” ملت فلسطین به منظور تاکید بر تداوم انتفاضه و حمایت از آن شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش حماس با صدور بیانیه از اقشار مختلف ملت انقلابی فلسطین در کرانه باختری خواست در تظاهرات های روز جمعه خشم که پس از اقامه نماز جمعه در تمامی استان ها برگزار خواهد شد، حضور گسترده داشته باشند.

این جنبش با تاکید بر لزوم شعله ور تر کردن آتش درگیری ها با نظامیان صهیونیست در تمامی مناطق درگیری در واکنش به جنایت های رژیم اشغالگر قدس و به نشانه وفاداری به مسجد مبارک الاقصی و شهدا و اسرا و مجروحان فلسطینی اعلام کرد که حضور گسترده فلسطینیان خشمگین در تظاهرات های روز جمعه خشم حامل این پیام برای رژیم صهیونیستی خواهد بود که این ملت به حمایت از راهکار مقاومت و وحدت ملی ادامه می دهد.

حماس همچنین بر لزوم وفاداری به خون شهدای قهرمان فلسطینی و در راس آنها مجریان عملیات های شهادت طلبانه در اراضی فلسطینی تاکید کرد و خواستار وحدت تمامی اقشار ملت در زیر پرچم فلسطین شد و خاطر نشان ساخت که خشم روز افزون ملت فلسطین که فردا جمعه به اوج خود خواهد رسید، بخشی از واکنش همیشگی به تصمیمات اخیر رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و مبارزان فلسطینی است و تلاش های این رژیم برای فرو نشاندن آتش خشم ملت فلسطین بیهوده و بی فایده است.

این جنبش بزرگ مقاومتی ضمن نثار درود به ملت انقلابی فلسطین در کرانه باختری، قدس و فلسطین اشغالی، حمایت خود از انتفاضه قدس را اعلام کرد و تاکید نمود که این انتفاضه دکترین امنیتی رژیم صهیونیستی را به شکست کشاند و این رژیم اکنون در مقابله با حملات فلسطینیان سرگردان شده است و نمی داند که از چه طرفی ضربه می خورد.

حماس در پایان از وحدت و همبستگی اقشار مختلف ملت فلسطین در مناطق مختلف درگیری با صهیونیست ها، خواستار مشارکت همگانی در انتفاضه و تقویت مظاهر وحدت شد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز از فردا جمعه به عنوان روز تاکید بر تداوم انتفاضه قدس از طریق تشدید درگیری ها میان جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در تمامی مناطق یاد کرد و با صدور بیانیه ای خواستار به اهتزاز درآوردن پرچم فلسطین در تمامی مناطق درگیری به منظور تاکید بر وحدت ملت فلسطین با شعار “تداوم انتفاضه” شد.

جهاد اسلامی خواستار حمایت و پشتیبانی بیشتر از جوانان انقلابی فلسطینی در قدس و کرانه باختری از طریق برگزاری راهپیمایی های مختلف در تمامی مناطق شد و از کمیته ها و اتحادیه های علمای مسلمان و عرب خواست از انتفاضه ملت فلسطین حمایت کنند.

از سوی دیگر، جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین خواستار تبدیل فردا جمعه به “روز خشم” فراگیر در فلسطین اشغالی علیه تروریسم دولتی سازمان یافته رژیم صهیونیستی شد و ضمن تاکید بر لزوم تشکیل فرماندهی ملی یکپارچه با مشارکت تمامی احزاب و گروه ها و سازمان های مردم نهاد در کرانه باختری و غزه، از تشکیلات خودگردان نیز خواست همکاری های امنیتی خود با رژیم صهیونیستی را متوقف و توافقنامه اقتصادی پاریس را لغو کند.

در همین راستا، رئیس و اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین و تشکیلات خودگردان هم خواستار ارائه پیش نویس قطعنامه حمایت بین المللی از سرزمین و ملت فلسطین به مجمع عمومی سازمان ملل و نیز ارائه پیش نویس قطعنامه دیگر به سازمان ملل برای برگزاری کنفرانس بین المللی زیر نظر ۵ کشور بزرگ و بر اساس قطعنامه های این سازمان و به منظور حل مسائل مشمول منازعه فلسطینی ـ صهیونیستی شدند.

ساف و تشکیلات رام الله همچنین خواستار ارائه شکوائیه به دادگاه کیفری بین المللی در اعتراض به جنایت های جنگی رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان صهیونیست علیه ملت فلسطین در اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ شدند و تاکید کردند که زمان آن فرا رسیده است که با اتخاذ اقدامات عملی به جنایت های رژیم تروریستی صهیونیستی و شهرک نشینان آن پاسخ داده شود.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *