آخرین اخبار

فقط هزار شهروند مسلمان در پایتخت آفریقای مرکزی باقی مانده است

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه با انتشار گزارشی از وضعیت شهر «بانگوئی» اعلام کرد که فقط ‌هزار شهروند مسلمان در پایتخت آفریقای مرکزی باقی مانده است. به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان  به نقل از ایکنا، «والری آموس»، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه، در گزارشی از وضعیت شهروندان مسلمان در آفریقای مرکزی […]

اشتراک گذاری
۱۸ اسفند ۱۳۹۲
435 بازدید
کد مطلب : 1717

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه با انتشار گزارشی از وضعیت شهر «بانگوئی» اعلام کرد که فقط ‌هزار شهروند مسلمان در پایتخت آفریقای مرکزی باقی مانده است.

به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان  به نقل از ایکنا، «والری آموس»، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه، در گزارشی از وضعیت شهروندان مسلمان در آفریقای مرکزی عنوان کرد: از صد و چهل‌هزار مسلمانی که در بانگوئی زندگی می‌کردند در حال حاضر فقط تعداد هزارنفر در پایتخت باقی مانده است.

وی افزود: از آغاز درگیری‌ها تا به امروز، در آفریقای مرکزی بیش از ششصد و پنجاه‌هزار شهروند آواره شده‌ و مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه با تاکید بر این‌که شهروندان مسلمان بانگوئی به‌ دلیل حملات گروه‌های مسیحی مجبور به ترک شهر شده‌اند، بیان کرد: شهر بانگوئی پیش از این میزبان جمعیت صد و چهل‌هزار نفری مسلمانان بود ولی با توجه به حملات شبه‌نظامیان مسیحی، شهروندان مسلمان به شهرهای هم‌جوار یا کشورهای همسایه گریخته‌اند و فقط هزار نفر از پیروان اسلام در پایتخت آفریقای مرکزی همچنان به زندگی ادامه می‌دهند.

وی اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های ما طی هفته‌های آتی این تعداد به کمتر از نهصد نفر خواهد رسید و این نشان‌گر وخامت اوضاع در بانگوئی است.

به گفته آموس “در حال حاضر اعزام نیروهای بین‌المللی برای حفظ صلح در آفریقای مرکزی یکی از ضروریات است تا از ادامه خشونت‌ها جلوگیری شود”.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *