آخرین اخبار

مشکل اصلی عصر حاضر، عداوت دینی و اسلام ستیزی است

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در خطبه‌های جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ (۱۳ محرم‌الحرام)، ضمن تاکید بر “رقابت سالم”  در عرصه‌های مختلف، مشکل اساسی عصر حاضر را “عداوت دینی و اسلام ستیزی” عنوان کردند. امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در جمع نمازگزاران زاهدانی اظهار داشتند: دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم دنیای رقابت است؛ ما باید با تمام مردم […]

اشتراک گذاری
۱۸ آبان ۱۳۹۳
528 بازدید
کد مطلب : 3100

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در خطبه‌های جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ (۱۳ محرم‌الحرام)، ضمن تاکید بر “رقابت سالم”  در عرصه‌های مختلف، مشکل اساسی عصر حاضر را “عداوت دینی و اسلام ستیزی” عنوان کردند.

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در جمع نمازگزاران زاهدانی اظهار داشتند: دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم دنیای رقابت است؛ ما باید با تمام مردم دنیا در زمینه‌های علم و دانش، صنعت، تکنولوژی و سایر عرصه‌های مادی و معنوی رقابت داشته باشیم. همچنین رقابت بین خود مسلمانان در عرصه‌های دینی و دنیوی امر بسیار مطلوبی است.
ایشان در ادامه افزودند: قرآن عظیم الشأن نیز به این رقابت دعوت داده و فرموده است: «فاستبقوا الخیرات»، در کارهای نیک از یکدیگر سبقت بگیرید. اما رقابت باید سالم باشد و به عداوت، کینه و دشمنی تبدیل نشود؛ زیرا این حرام است. اما رقابت مسلمانان و غیر مسلمانان در عرصه‌های دنیوی، علم و دانش، صنعت، تکنولوژی و فناوری نه تنها مشکلی ندارد، بلکه هم مطلوب است.
ایشان ادامه دادند: مشکل آنجاست که برخی از کشورها و ملت‌های دنیا با ما عداوت دینی دارند و اسلام‌ستیزی می‌کنند. آنها قصد دارند اسلام را از بین ببرند و نمی‌توانند دین ما را تحمل کنند. بسیاری از آنها در حال جنگ و ستیز با دین اسلام هستند و با پیشرفت دین مبارزه می‌کنند. بخش بزرگی از جنگ‌هایی که هم‌اکنون در جریان است ریشه در عداوت و دشمنی دینی دارد. جنگ فلسطینی‌ها با اسرائیل، تجاوز و اشغال سرزمین‌های فلسطینیان توسط اسرائیل و کشتار بی‌رحمانه‌ی مردم فلسطین توسط رژیم جنایتکار اسرائیل، نمونه‌ای از دشمنی دینی است. اگر همه‌ی فلسطینیان یهودی یا مسیحی بودند، رژیم صهیونیستی نه شهرک‌سازی می‌کرد، نه سرزمین آنان را اشغال می‌کرد و نه ما شاهد کشتار بیرحمانه مردم فلسطین توسط صهیونیست‌ها ‌بودیم.
حضرت شیخ‌الاسلام تاکید کردند: اسرائیلی‌ها با اسلام عداوت و دشمنی دارند. آنهایی که حامی رژیم اسرائیل هستند نیز به‌خاطر همین عداوت دینی، صحنه‌های دلخراش ناشی از وحشی‌گری اسرائیلی‌ها را می‌بینند و تحمل می‌کنند و باز هم به حمایت غیرمنصفانه خود از رژیم اسرائیل ادامه می‌دهند. ریشه‌ی بسیاری از مشکلات جهان و درگیری‌های دینی به سبب دشمنی دینی و مذهبی است، حالا به ظاهر هر بهانه‌ای برای آن عنوان شود. اکثرا علت اصلی این درگیری‌ها و جنگ‌ها “سیاسی” بیان می‌شود و دشمنان واقعیت را پنهان می‌کنند، اما اگر خوب دقت شود ریشه عداوت‌ها مشخص می‌گردد. این مسئله گاهی از زبان خود آنها نیز افشا می‌شود، ولی در محافل رسمی و علنی آن را مطرح نمی‌کنند.
خطیب جمعه اهل‌سنت زاهدان با اشاره به تلاش‌های جهان غرب برای ترویج فساد و گناه در جوامع مسلمان، اظهار داشتند: قدرت‌های غربی در اصل از گسترش اسلام و بیداری اسلامی نگران هستند. در اروپا و آمریکا مسلمانان در حال بازگشت به‌سوی دین هستند؛ مساجد مملو از نمازگزاران است، زنان مسلمان حجاب را رعایت می‌کنند، از فساد و گناه پرهیز می‌کنند و اگر مدتی دور از دین بوده‌اند، اکنون متوجه شده‌اند که راه نجات آنها فقط در دین، توبه و رجوع الی‌ الله است. دشمنان اسلام از جمله غربی‌ها از این بازگشت مسلمانان به‌سوی دین نگران هستند.
حضرت شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در ادامه افزودند: مدتی قبل شاهد قرآن‌سوزی توسط یکی از روحانیون و کشیش‌های مسیحی بودیم و همچنین اهانت‌هایی به رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌و‌سلم شد؛ همه‌ی این موارد به‌خاطر تحمل نکردن پیشرفت اسلام بود. در حالی‌که این افراد با توهین به مقدسات ما سبب بیداری مسلمانان و تحریک غیرت دینی آنها می‌شوند.

جنگ های امروزی برای نشر مفاسد و گناه در بین مسلمانان است
مدیر دارالعلوم زاهدان تاکید کردند: امروز در جهان جنگ حق و باطل در جریان است. “باطل”  تاب تحمل حق را ندارد. این جنگ “منکرات” با “معروفات” است؛ این‌ها می‌خواهند فساد و بی‌بندوباری را در کشورهای اسلامی اشاعه کنند. برای اهل باطل قابل تحمل نیست که مسلمان از فساد و گناه، و مشروبات الکلی دوری کند. در بسیاری از مناطق جهان امروزه باطل می‌خواهد با اهل حق درگیر بشود. اهل باطل در طول تاریخ مسلمانان را که بر حق هستند، تحمل نکرده‌اند.

اکثریت قاطع مسلمانان بر مسیر اعتدال هستند 
ایشان در ادامه اظهار داشتند: تحمل و بردباری مسلمانان زیاد است؛ وقتی مسلمان اعتدال‌گرا باشد، همه‌ی مخالفین خود را می‌تواند تحمل کند. من کاری با مسلمان افراطی و تندرو ندارم. بنده از افراط و تفریط به‌دور هستم و معتقدم که مسلمانان باید بین افراط و تفریط باشند و اعتدال داشته باشند. الحمدلله اکثریت قاطع مسلمانان بر مسیر اعتدال هستند، گرچه افراط و تندروی و همچنین تفریط درمیان آنان وجود دارد که مورد تائید نیست.
ایشان ضمن توصیه به پرهیز از افراط و تفریط، خاطرنشان کردند: برخی از مسلمانان به اندازه‌ای تندروی می‌کنند که حتی دیگر مسلمانان را تحمل نمی‌کنند. توصیه بنده به این دسته از تندورها این است که مسلمانان را تحمل کنند و دوراندیشی داشته باشند. همه‌ی گرایش‌ها و فرقه‌های اسلامی کلمه “لااله الاالله” می‌خوانند و اهل قبله و اهل قرآن هستند باید مورد تحمل قرار گیرند و با آنها مدارا شود. کسانی که تفریط می‌کنند توصیه می‌شوند به غیر مسلمانان گرایش پیدا نکنند، فریب نخورند، اهداف آنها را در کشور خود پیاده نکنند و بی‌بندوباری و فساد را گسترش ندهند.

سران کشورهای اسلامی درصدد کسب رضایت دشمنان اسلام نباشند
رئیس شورای هماهنگی مدارس دینی اهل‌سنت سیستان‌وبلوچستان خطاب به دولتمردان کشورهای اسلامی وابسته به غرب اظهار داشتند: غربی‌ها به شما در جهت پیشرفت و آبادانی کشورهای شما هیچ کمکی نخواهند کرد. این‌ها فقط وعده و شعار می‌دهند. غربی‌ها چندین سال است که در افغانستان حضور دارند؛ آنان برای ملت افغانستان چه کرده‌اند؟ آیا برای پیشرفت صنعت و تولید و توسعه افغانستان کاری کرده‌اند؟ برادران و خواهران افغانی ما هنوز در مشکلات به‌سر می‌برند.
ایشان ادامه دادند: قدرت‌های غربی اگر کمک کوچک و ناچیزی انجام دهند، با تبلیغات وسیع و شعار فراوان آن را بزرگنمایی می‌کنند. آنها در جهت پیشرفت و توسعه‌یافتگی کشورهای ما هیچ کار مفیدی انجام نمی‌دهند. مسلمانان باید به‌سوی الله رجوع کنند و به‌دنبال کسب رضایت این قدرت‌ها نباشند. خداوند فرموده است: «ولن ترضی عنک الیهود و لا النصاری حتی تتبع ملتهم»؛ سران کشورهای اسلامی بدانند تا زمانی که از این قدرت‌ها اتباع کامل نکرده‌اند، این‌ها راضی نخواهند شد. اگر دنباله‌روی آنها بشوند، ملت خود را از دست خواهند داد.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان ابراز داشتند: ملت‌های مسلمان نمی‌توانند غیر شریعت را تحمل کنند. استحکام، امنیت و اقتدار کشورهای اسلامی و عزت ملت مسلمان در گرو اتباع از شریعت و سنت رسول گرامی اسلام صلی‌‌الله‌علیه‌و‌سلم است. آنچه در شریعت حرام است، قرآن آن را حرام قرار داده است و از نص صریح ثابت است، بنابراین مسلمانان نباید آنرا وارد مملکت خود بکنند. ملت‌های مسلمان باید به الله تعالی وابسته باشند و فراموش نکنند که از وابستگی به بیگانگان هیچ نفعی به آنها نمی‌رسد.
مولانا عبدالحمید در ادامه فرمودند: سران کشورهای اسلامی باید به‌دنبال کسب رضایت الله تعالی باشند و بر خود و ملت‌های خود اعتماد کنند. خداوند می‌فرماید: «یا ایها النبی حسبک الله و من اتبعک من المومنین»؛ الله تعالی خطاب به پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وسلم می‌فرماید که دو چیز تو را کفایت می‌کند: ۱- ذات خداوند متعال، ۲- مؤمنینی که شما را پیروی می‌کنند و به شما اعتقاد دارند. بنابراین، دولت‌ها نخست در طلب رضایت الله تعالی باشند، دستور و فرمان خداوند را نشکنند و سپس بر ملت و مردم خود اعتماد و اتکا کنند و رضایت مردم را به‌دست بیاورند. بسیار جای حسرت و تاسف است که گاهی می‌بینیم برخی از رهبران مسلمان در تلاش‌اند الله را ناراض کنند و به‌خاطر رضایت غیر مسلمانان حکم خدا را می‌شکنند.
ایشان تاکید کردند: ملتی که به الله تعالی اعتقاد دارد و به اسلام پایبند است باید در جهت احیای دین و فرهنگ اسلامی و دینی، و در راستای نشر معروفات و نیکی‌ها و نابودی منکرات و بدی‌ها تلاش کند. مسلمانان باید بیدار و هوشیار باشند، زیرا دنیا با بیداری آنان مخالف است و نمی‌خواهد آنها خدا را بندگی کنند و از خدا و رسول پیروی کنند. برای مسلمانان مایه ننگ و عار است که با خدا و رسول‌اش مخالفت کنند.

نتایج انتخابات مجلس سنای آمریکا بیانگر شکست سیاست‌های اوباما در خاورمیانه است
مولانا عبدالحمید با اشاره به انتخابات میان‌دوره‌ای اخیر مجلس سنا در آمریکا، خاطرنشان کردند: نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس سنای آمریکا نشان داد سیاستی را که کاخ‌نشینان کاخ سفید در خاورمیانه دارند، مورد پسند ملت آمریکا نیست. مشخص شد سیاست‌های آقای اوباما و همدستانش شکست خورده‌ است و در نتیجه آنها امروز خاورمیانه گرفتار مشکلات است. آنها در خاورمیانه ظلم کردند؛ از اسرائیل غاصب حمایت کردند، برای جوامع مسلمان بحران آفریدند و مخصوصا بیداری اسلامی را به چالش کشانده و با مشکل مواجه کردند.
عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان تاکید کردند: سیاست‌های اشتباه دولتمردان آمریکایی علاوه بر نارضایتی الله تعالی و ملت‌های مسلمان سبب نارضایتی ملت آمریکا نیز گردید.  در نتیجه حزب آنها در انتخابات اخیر شکست خورد؛ شکست هر حزبی در کشوری به معنای شکست سیاست‌های آن حزب است. سیاست‌های غلط حزب حاکم سبب پشت کردن ملت به آن می‌گردد. آمریکایی‌ها باید سیاست‌های خود را مورد تجدید نظر قرار بدهند و از سیاست‌های تجاوزگرانه خود دست بردارند. آنها باید به دسیسه‌بازی و گرفتار کردن کشورهای اسلامی به جنگ و مشکلات پایان دهند. آمریکا باید به اشتباهات خود پی ببرد و اشتباهات گذشته خود را جبران کند.

رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند
خطیب جمعه اهل‌سنت زاهدان با اشاره به “دهه جهانی ایمنی راه‌ها و حمل‌ونقل”، رانندگان را به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی فراخواندند و اظهار داشتند: متاسفانه جاده‌های کشور ما بیش از هرجای دیگری تلفات می‌گیرند و افراد زیادی در سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند. شاید علت این امر وجود مناطق کوهستانی و جاده‌های پر پیچ‌وخم باشد. اما علت اصلی آمار زیاد تلفات جاده‌ای، بی‌احتیاطی رانندگان و سبقت و سرعت غیرمجاز است.
ایشان ادامه دادند: تصور بنده آن است که استان ما بیشترین تلفات جاده‌ای را در کشور دارد. اگرچه در آمار رسمی چنین چیزی ندیده‌ام، اما برداشت بنده این است که استان ما بیشترین تلفات رانندگی را دارد. طبق بررسی‌های صورت گرفته، بیشترین تلفات را جوانان بین ۲۱ سال تا ۳۰ سال داده‌اند. به همه توصیه می‌شود قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند. رانندگان از سرعت و سبقت غیرمجاز پرهیز کنند، حتی افرادی که سوخت قاچاق می‌کنند، نباید امنیت دیگران و امنیت جاده‌ها را به خطر بیندازد و مسافرین را با مشکل مواجه سازند. رانندگانی که تخلف می‌کنند از دیدگاه شریعت قاتل خود و  دیگران محسوب می‌شوند و شدیدا گناه‌کاراند.

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در بخشی از خطبه‌های جمعه خود شهروندان را به همکاری با شهرداری در نظافت، زیباسازی و ساختن شهر فرا خواندند و از آزار و اذیت همسایگان برحذر داشتند.
حضرت شیخ‌الاسلام در پایان سخنانشان با اشاره به درگذشت عالم برجسته‌ی پاکستانی و معاون امیر جماعت تبلیغ، “مولانا جمشید علی‌خان”، رحمه الله را فردی شایسته و لایق دانستند که تمام عمرشان را در راه دعوت و تبلیغ گذراندند. ایشان برای علو درجات و مغفرت وی و توفیقات مزید برای سایر علما و داعیان دین دعا کردند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *