آخرین اخبار

مولانا ساداتی : دنیا را وسیله آبادانی آخرت قرار دادن، تکامل و سعادت است

مولانا سید عبدالصمد ساداتی در خطبه های جمعه این هفته “۲۲ مردادماه ۹۵” با اشاره به توانایی و استعداد انسان و اینکه بعد از حیات دنیوی به حیات اخروی و جاودانی منتقل می شود، تلاش و جدیت در دنیا برای ساختن آخرت را موجب رضایت و خشنودی الله تعالی و سعادت عنوان کرد. خطیب جمعه […]

اشتراک گذاری
۲۳ مرداد ۱۳۹۵
506 بازدید
کد مطلب : 4395

مولانا سید عبدالصمد ساداتی در خطبه های جمعه این هفته “۲۲ مردادماه ۹۵” با اشاره به توانایی و استعداد انسان و اینکه بعد از حیات دنیوی به حیات اخروی و جاودانی منتقل می شود، تلاش و جدیت در دنیا برای ساختن آخرت را موجب رضایت و خشنودی الله تعالی و سعادت عنوان کرد.

خطیب جمعه اهل سنت سراوان اظهار داشت: انسان زمانی به تکامل می رسد که دنیا را وسیله آبادانی آخرت خود قرار دهد، آبادانی و ترقی دنیوی بدون درنظرگرفتن آخرت انسان را به تکامل و سعادت ابدی نمی رساند چون الله تعاالی انسان را به قدری ارزش و فضیلت داده که هرگز او را فنا و نابود نمی کند بلکه بعد از حیات دنیوی به حیات اخروی و جاودانی منتقل می گردد ودر آنجا دو مسیر دارد یا رضا و خشنودی الله تعالی یا غضب و سخط الله تعالی یا به بهشت و نعمات بی پایان متنعم می شود یا به جهنم و به عذاب الهی گرفتار می گردد .
مولانا ساداتی افزود: الله تعالی قدرت توانایی و استعداد فراوانی به انسان داده است که به هیچ یک از مخلوقات خود نداده است ، در این دنیا آخرت خود را بسازد ، سازنده این دنیا انسان است و نیز خراب کننده این دنیا انسان است که با اعمال خود هر دو کار را می تواند انجام دهد.
امام جمعه اهل سنت سراوان با بیان حدیث ” مَنْ أَصْبَحَ مِنْکُمْ آمِنًا فِی سِرْبِهِ ، مُعَافًى فِی جَسَدِهِ ، عِنْدَهُ طَعَامُ یَوْمِهِ ، فَکَأَنَّمَا حِیزَتْ لَهُ الدُّنْیَا ” عنوان کرد: کسیکه در امنیت در خانه و سرپناه خود زندگی کند سلامت و عافیت بدنی و معاش روزانه برایش فراهم باشد تمام دنیا برایش میسر شده چون برای زندگی این امور بسیار مهم است ، بدون این امور و یا نبود یکی از اینها در زندگی با مشکل مواجه می شود از این جهت است که انسان باید تلاش و جدیت کند، با نشستن و ضایع کردن وقت و بدست نیاوردن آنچه از ضروریات است با خطر بسیار جدی مواجه می شود خصوصا جوانی و بیکاری زمینه معصیت و جرائم را مهیا می کند.

مولانا ساداتی در ادامه سخنان با اشاره به ۲۲مردادماه سالروز تاسیس بیمه سلامت ایران ، گفتند: سازمان بیمه سلامت ماموریت دارد برای تحقق عدالت در سلامت ، به تعمیم بیمه همگانی و بهره مندی از خدمات در ارتقاء کیفی سلامت را برای همه مردم فراهم نماید.
امام جمعه اهل سنت سراوان افزود:اداره بیمه سلامت سراوان آمادگی خدمات را برای همه شهروندان سراوانی اعلام داشته که با مراجعه جهت بیمه کردن افراد تحت تکفل خود از مزایای آن بهره مند شوند.

روشنگری و شفافیت با همکاری و اعتماد نتیجه بخش خواهد بود
مولانا ساداتی در بخشی از سخنان با بیان اینکه همکاری مردم و مسئولین در بسیاری موارد موجب اطمینان شده ، روشنگری و شفافیت در امور اقوام و مذاهب را نیز از انتظارات دانست.

امام جمعه اهل سنت سراوان گفتند: همکاری مردم و مسئولین در بسیاری از موارد موجب اطمینان و آرامش جامعه شده، روشنگری و شفافیت با همکاری و اعتماد نتیجه بخش خواهد بود بویژه آن بخش از دولتمردان که مسئولیت دستیاری در امور اقوام و مذاهب دارند انتظار می رفت در مسئله اخیر اعدام متهمین به محاربه ، دستیار ویژه ریاست جمهوری در امور اقوام و مذاهب ورود پیدا کند ، بویژه در این شرایط و موقع ، و شبهات و ایرادات برخی از مجامع ؛ هیچگونه تصریحی غیر از سکوت مطلق شنیده نشد .

مولانا ساداتی خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه در بسیاری از موارد از حقوق اقوام و مذاهب سخن گفته شده ، مردم بویژه اقلیتهای قومی و مذهبی که با آرای بالایی در انتخاب دولت تدبیر و امید نقش داشته اند انتظار پاسخگویی دارند.

مدیر دارالعلوم سراوان افزود: اگر چه بسیاری ناملایمات و مشکلات دیگر در دولت تدبیر و امید بی پاسخ مانده ، در زمینه اقوام و مذاهب بنا به این مسئولیت ، سنگینی مسئله را باید احساس کند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *