آخرین اخبار

مولانا ساداتی: دولتمردان در کنترل ویروس کرونا سهل انگاری کردند

💠مشروح سخنان مولانا ساداتی در گفتگو با ندای سنت ✅مولانا سید عبدالصمد ساداتی مدیر دارالعلوم و امام جمعه اهلسنت سراوان در گفتگو با “ندای سنت” در موضوع انتقادات پیرامون “شیوع ویروس کرونا به کشور و دیدگاه اسلامی” ، “سخنان اخیر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید” و “وحدت امت اسلامی” سخنانی را مطرح نمودند که مشروح این […]

اشتراک گذاری
۰۵ فروردین ۱۳۹۹
3322 بازدید
کد مطلب : 5348

💠مشروح سخنان مولانا ساداتی در گفتگو با ندای سنت

✅مولانا سید عبدالصمد ساداتی مدیر دارالعلوم و امام جمعه اهلسنت سراوان در گفتگو با “ندای سنت” در موضوع انتقادات پیرامون “شیوع ویروس کرونا به کشور و دیدگاه اسلامی” ، “سخنان اخیر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید” و “وحدت امت اسلامی” سخنانی را مطرح نمودند که مشروح این گفتگو را می توانید بخوانید:

🔻 دولتمردان در کنترل ویروس کرونا سهل انگاری کردند
◾️ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور با سهل انگاری درمهار آن از سوی دولتمردان برای همه واضح است و نیز سبب انتقال این ویروس بوسیله پروازهای هوایی مستمر بین چین منشاء این بیماری و کشورمان با مسافرانی از دو کشور بالاخص اتباع چینی که مسئولان به این امر هم اذعان داشته اند .اگرچه این بیماری در بسیاری از کشورها شیوع پیدا کرد اما مسئولان در مرحله اول می توانستند با مدیریت درست تلفات را به حد اقل برسانند. دین مبین اسلام تدابیر احتیاطی و اقدامات پیشگیرانه را لازم و با اهمیت قرار داده اما متاسفانه مسئولان کشور ما بر خلاف آن عمل کردند از جمله عدم لغو پروازها و اینکه باید از قبل با تلاش و جدیت به مسئولیتها عمل کرد تا موجب فاجعه نشود ، خصوصا در مناطق محروم که هم اکنون به میزان کافی امکانات پزشکی و پرستار و پزشک ندارند چه برسد به اینکه نیاز به مراقبت ویژه پیدا کنند.

🔻این مصائب نشان از قدرت الهی است
◾️این مصایب و امراضی که امروزه دامنگیر شده و همه قدرتها و دولتها را به عاجزی درآورده است نشان از قدرت الهی است که با استغفار از کوتاهی ها نسبت به حقوق الله و اداء حقوق العباد باید به سوی پروردگار رجوع کرد. در این شرایط مسلمان در کنار استفاده از اسباب مادی به اسباب معنوی از جمله استغفار و دعا و توکل باید متوسل شود.

🔻مردم موارد ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند
◾️به مردم توصیه داریم که در شرایط کنونی موارد اکید ایمنی و بهداشتی را برای سلامتی خود و دیگران جدی بگیرند و رعایت نمایند ، همچنین با تقدیر و تشکر از پزشکان و پرستاران و دست اندرکاران امور بهداشت و سلامت که با فداکاری در خط مقدم خدمت قرار دارند، آرزوی موفیقت و دعای خیر داریم.

🔻مولانا عبدالحمید نباید مورد طعن قرار گیرد
◾️در این مورد و موارد مشابه که در کشور اتفاق می افتد ؛ خیرخواهان و کسانی که واقعیت را مدنظر قرار می دهند از جمله “شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید امام جمعه محترم اهلسنت زاهدان” که از روی دلسوزی توصیه هایی داشتند ؛ نباید موردطعن و ملامت قرار گیرند بلکه کسانی مورد نکوهش و بازخواست قرار گیرند که مسبب بوجود آمدن چنین شرایط ناگوار شده اند و امنیت جانی و روانی مردم را به خطر انداخته اند.
مولانا عبدالحمید بعنوان روحانی اهلسنت از روی خیرخواهی و دلسوزی دیدگاههایی دارند که لازم است مورد توجه و بررسی قرار گیرد نه مورد اتهام و سخنان بی ادبانه و موجب تشویش اذهان و ناراحتی جامعه شد.
ایشان از شخصیتهای برجسته داعی وحدت و تقریب بین امت اسلامی هستند که در واقع سخن ایشان در رفع شبهات و اصلاح است که باید برطرف گردند و نیز در سخنان ایشان تاکید بیشتر بر مشترکات، توصیه به وحدت و حفظ اصول و مبانی اسلام و حاکمیت نظام اسلامی ایران مشهود است و اینکه همه ملت ایران و مذاهب از جمله شیعه و سنی با برخورداری از حقوق قانونی در کنار همدیگر زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند.

🔻تشویق به شیعه شدن منافی وحدت است
◾️آنچه برخلاف متقضای وحدت امت اسلامی است و موجب تفرقه می شود که همه اذعان دارند و می گویند؛ ترغیب و تشویق سنی به شیعه شدن و برعکس آن که هر دو مخالف با وحدت اسلامی است همانطور که معتقدیم و نمی خواهیم که شافعی حنفی شود یا حنفی شافعی شود بلکه الله متعال مسلمانان را امت واحده قرار داده است. آنچه معتقدیم و می خواهیم این است که نباید به کسی توهین کنیم و نباید مسایل مذهبی دیگران را مورد توهین قرار دهیم بلکه در مشترکات با هم تعاون ، وحدت و همکاری داشته باشیم و در مسایل مختلف فیه عذر یکدیگر را بپذیریم و نیز انتظار داریم که دیگران هم اینگونه همفکری ، وحدت و تفاهم را مدنظر قرار دهند. اینکه هر کس بتواند با مذهب ، باور و عقیده خود زندگی کند از مقتضای وحدت اسلامی است ، برخورد نیکو و حسن ظن نسبت به یکدیگر و پرهیز از خصومت نسبت به مذهب و اشخاص از پایه های اخلاقی در اختلافات هستند.
با احترام به مقدسات اسلامی و تحمل نظرات دیگران و مدارا با پیروان همه مذاهب و رفع تبعیض ؛ تحقق وحدت اسلامی در عمل امکانپذیر است.

در چنین شرایطی که کشور مواجه با تهدید دشمنان و تحریم مواجه است ، واقعیت ها را باید پذیرفت و چاره اندیشی کرد ، انکار واقعیتها عذر بدتر از گناه است . علمای اهلسنت کشور نیز وحدت و همبستگی بین شیعه و سنی را مورد تاکید قرار داده اند و در مناسبتهای ملی مردم را به حضور فراخوانده اند و در عین حال از دولتمردان انتظارات و مطالباتی برای رفع مشکلات دارند که امری طبیعی و خواسته قانونی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

➖➖➖➖➖➖➖
🔹 دریافت مطالب و اخبار اهل سنت در تلگرام:
https://t.me/joinchat/AAAAAD0rNhyTI2slqAFatw

🔸 دریافت مطالب و اخبار اهل سنت در واتساپ:
https://chat.whatsapp.com/GiylBqBBAwgKn9IPLginI0

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *