آخرین اخبار

مولانا عبدالحمید: جامعه ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند اعتدال است

مولانا عبدالحمید با بیان اینکه مردم استان سیستان و بلوچستان از افراطی گری، خشونت و تندروی از هر طرفی باشد، بیزار هستند، گفتند: امروز بشریت از ناحیه افراط و تفریط دچار لطمات فراوانی شده است و جامعه ما نیز بیش از هر زمان دیگر نیازمند اعتدال است. مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در […]

اشتراک گذاری
۲۸ فروردین ۱۳۹۳
541 بازدید
کد مطلب : 2127

مولانا عبدالحمید با بیان اینکه مردم استان سیستان و بلوچستان از افراطی گری، خشونت و تندروی از هر طرفی باشد، بیزار هستند، گفتند: امروز بشریت از ناحیه افراط و تفریط دچار لطمات فراوانی شده است و جامعه ما نیز بیش از هر زمان دیگر نیازمند اعتدال است.

مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در مراسم دیدار حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان با علمای شیعه و سنی که شامگاه سه شنبه (۲۶ فروردین ۱۳۹۳) در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، ضمن عرض تشکر و قدردانی و ابراز خرسندی خویش و مردم استان از سفر رئیس محترم جمهور به منطقه اظهار داشتند: استان سیستان و بلوچستان از تنوع مذهبی و قومی برخوردار است، گر چه بسیاری از این تنوع خشنود نیستند، اما در واقع این یکی از فرصت‏ها برای رشد و بالندگی است.
مدیر دارالعلوم زاهدان به زندگی مسالمت‌آمیز مردم منطقه از اقوام و مذاهب و حضور آنها در غم و شادی یکدیگر اشاره کرده و گفتند: سعه صدر و دور اندیشی علمای شیعه و سنی و مردم استان موجب شده است تا آنها در مسیر تقریب و وحدت گام بردارند و از تفرقه پرهیز کنند.
ایشان همکاری و اخوت اهل سنت و شیعه در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را یادآور شده و گفتند: مردم استان در پاسداری از مرزها و حمایت از کیان کشور یکصدا هستند.
مولانا عبدالحمید گسترش فقر و تنگدستی در سیستان و بلوچستان را ناخوشایند توصیف کردند و با اشاره به تأکیدات رئیس‌جمهوری بر استفاده از همه استعدادها و ظرفیت‌های استان، گفتند: امیدواریم با تدبیر دولت یازدهم، دغدغه و نگرانی مردم و علمای استان از بابت مسایل اقتصادی مرتفع شود.
رئیس شورای هماهنگی مدارس دینی اهل سنت استان سیستان و بلوچستان، افزودند: بهترین تدبیر برای ایجاد وحدت و امنیت پایدار آن است که همان‎طور که اقوام و مذاهب مختلف در دیگر شئونات زندگی کنار هم هستند، در سازندگی و اداره استان و نیز در راستای براقراری امنیت مرزها و غیره، آنها را نیز کنار هم قرار دهیم.
ایشان در پایان سخنان خود، از انتصاب استاندار توانمند و با تجربه برای استان سیستان و بلوچستان قدردانی کرد و گفتند: امروز روحیه امید و نشاط در میان تجار و صنعتگران دمیده شد و ما از سخنان و دیدگاه‌های رئیس‌جمهوری در خصوص طرح‌های توسعه استان خرسندیم.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *