آخرین اخبار

مولانا عبدالصمد ساداتی: حق مردم آرام و بی دفاع گلوله بستن نیست

#علمای_اهلسنت | مولانا عبدالصمد ساداتی: حق مردم آرام و بی دفاع گلوله بستن نیست مولانا سید عبدالصمد ساداتی با ابراز نگرانی از کشته شدن چند شهروند ؛ با بیان اینکه حق مردم آرام و بی دفاع گلوله بستن نیست ، روشهای غیر منطقی و برخوردهای غیرقانونی را موجب افزایش مشکلات دانست. ایشان در فرازی از […]

اشتراک گذاری
۰۱ مهر ۱۳۹۸
3376 بازدید
کد مطلب : 5237

#علمای_اهلسنت | مولانا عبدالصمد ساداتی: حق مردم آرام و بی دفاع گلوله بستن نیست

مولانا سید عبدالصمد ساداتی با ابراز نگرانی از کشته شدن چند شهروند ؛ با بیان اینکه حق مردم آرام و بی دفاع گلوله بستن نیست ، روشهای غیر منطقی و برخوردهای غیرقانونی را موجب افزایش مشکلات دانست.

ایشان در فرازی از سخنان در مراسم نماز جمعه اهلسنت سراوان (۷تیر۹۸) اظهار داشت : خبرهای مکرر کشته و سوخته شدن مردم بی گناه بر اثر تعقیب و گریز ماموران در مناطق شهری و روستایی استان و اخیرا در سراوان جای تاسف و نگرانی است.
امام جمعه اهلسنت سراوان تصریح کرد : حق مردم آرام و بی دفاع گلوله بستن نیست چرا که اگر مجرم است به قانون سپرده شود، نباید مردم عادی قربانی مسئولان بی مسئولیت و مافیا شوند ، برخی با استفاده از رانت و رابطه میلیاردر می شوند و در مقابل مردمی که از روی بیکاری و فقر چند لیتر سوخت جابجا می کنند جانشان به خطر می افتد ، در حالیکه  روزانه صدها کانتینر کالا و نفتکش حمل و نقل می شود و مردم بومی این منطقه  نظاره گرند.
مولانا ساداتی خاطرنشان ساخت: روشهای غیر منطقی و برخوردهای غیر قانونی نگرانی و مشکلات زیادی را به بار آورده است، متاسفانه به جای عوامل دانه درشت قاچاق ، بیشتر خرده فروشان سوخت گالنی قربانی می شوند.

با ماموران خاطی برخورد قاطع شود.

ایشان مجازات قانونی عوامل حادثه جانباختن مردم عادی و سوختبران را خواستار شد و گفتند: نیروی انتظامی باید نماد امنیت باشد ،با مامورین خاطی که بوسیله رفتار زشت و عقده ای خود به اعتماد مردم و نیروهای خدوم خدشه وارد می کنند باید برخورد قاطع نمود ، مجازات نشدن این افراد موجب سلب اعتماد مردم می شود. خطیب نماز جمعه اهلسنت سراوان گفتند: ریشه بسیاری از این مشکلات زیرپا گذاشتن عدالت اجتماعی است که فقر و بیکاری و ناهنجاری ها را به بار آورده است ،بسیاری از مردم در مناطق محروم از جمله سیستان و بلوچستان از ابتدایی ترین امکانات زندگی بی بهره و فاقد کارخانه و کشاورزی که با یک شغل ساده بتوانند مایحتاج حداقل زندگی را تامین کنند برایشان فراهم نشده است.
مولانا ساداتی تصریح کرد: تا زمانیکه برای معضلاتی چون فقر و بیکاری چاره ای اندیشیده نشود ، شغل های کاذب ادامه خواهد داشت و اینگونه برخوردهای خشونت آمیز به جای حل مشکلات ؛ افزایش مشکلات را بهمراه داشته و محکوم به شکست است .

مدیر دارالعلوم سراوان(زنگیان) افزود: سوال اینجاست در کشور غنی مانند ایران چرا جوان بلوچ و غیر بلوچ ایرانی برای امرار معاش مجبور به سوخت کشی و شغل های کاذب باشد و از طرفی جانش گرفته شود،این بالاترین نقض حقوق شهروندی و کرامت انسانی است./کانال رسمی مولانا عبدالصمد ساداتی

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *