آخرین اخبار

مولوی عبدالحمید : دوری مسلمانان از دستورات اسلام غزه را به این مصیبت گرفتار کرده است

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: فاصله گرفتن مسلمانان از دستورات الهی، ضعف ایمان و تفرقه موجب شده تا غزه و فلسطین به این مصیبت گرفتار شوند و مسلمانان هیچ اقدامی نکنند. به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان و به نقل از ایرنا، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز […]

اشتراک گذاری
۲۵ مرداد ۱۳۹۳
660 بازدید
کد مطلب : 2851

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: فاصله گرفتن مسلمانان از دستورات الهی، ضعف ایمان و تفرقه موجب شده تا غزه و فلسطین به این مصیبت گرفتار شوند و مسلمانان هیچ اقدامی نکنند.

به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان و به نقل از ایرنا، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز جمعه این هفته اهل سنت زاهدان افزود: خداوند وقتی پشتیبان و حامی مسلمانان است که عمل صالح، صحیح و اسلامی داشته باشند.

وی اضافه کرد: پراکندگی و مشکلات امروز جهان اسلام ناشی از این است که مسلمانان از اسلام و دستورات الهی فاصله گرفته اند، امروز مسلمانان آن همه جنایات صهیونیستها در غزه را از طریق تلویزیون مشاهده و فقط دلسوزی می کنند و هیچ کاری انجام نمی دهند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان اظهار داشت: تفرقه و جدایی مسلمانان باعث شده تا جمعیتی چند میلیونی هر چه می خواهند بر یک و نیم میلیارد مسلمان تحمیل کنند.

وی تصریح کرد: تنها راه حل مشکلات مسلمانان بازگشت آنان به اصل اسلام و پیروی از فرمایشات رسول الله (ص) و قرآن کریم است.

مولوی اسماعیل زهی در بخش دیگری از خطبه های نماز گفت: همواره در تمام ادوار زندگی بشر، ادیان و کتب و صحیفه های بزرگ و کوچک وجود داشته که با توجه به شرایط مردم و زمان و منطقه احکامی بر آنان لازم می شده است، این ادیان تنها خاص همان منطقه و زمان و مردم بوده است.

وی افزود: با پیشرفت تمدن بشری خدواند تبارک و تعالی دین مبین اسلام را برای تمام ادوار و شرایط جهان به عنوان راهنما فرستاد و وعده کرد که صاحبان این دین را نصرت و یاری کند مادامی که بر دین عامل باشند و از دستورات الهی پیروی کنند.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان ادامه داد: پیروزی اسلام با اتم و قدرتهای مادی نیست بلکه با قدرت ایمان و معنوی حاصل می شود، قومهای ضعیف بر اقوام بزرگ پیروز گشتند وقتی که به اعمال و اخلاق نیک روی آوردند و بر دین و دستورات الهی عامل شدند، هر قومی رضایت الله تعالی را بدست آورد پیروز و سعادتمند خواهد بود.

وی با اشاره به نزدیکی سال تحصیلی جدید از والدین خواست با اهمیت دادن به علم و دانش فرزندانشان را تشویق به تحصیل در مدارس، دانشگاهها و حوزه های علمیه کنند.

مولوی اسماعیل زهی سالروز ورود نخستین کاروان آزادگان به میهن اسلامی را گرامی داشت.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *