آخرین اخبار

یک نماینده اهل سنت: صداوسیما به همدلی جامعه آسیب نزند

یک عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی با انتقاد از توهین اخیر به اهل تسنن در یکی از برنامه‌های سیما بر لزوم توجه بیشتر رسانه ملی به وحدت و همدلی تاکید کرد. جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه در برنامه دورهمی شبکه نسیم حرکت نادرست و غیراخلاقی انجام شد و […]

اشتراک گذاری
۲۷ مرداد ۱۳۹۵
301357 بازدید
کد مطلب : 4436

یک عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی با انتقاد از توهین اخیر به اهل تسنن در یکی از برنامه‌های سیما بر لزوم توجه بیشتر رسانه ملی به وحدت و همدلی تاکید کرد.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه در برنامه دورهمی شبکه نسیم حرکت نادرست و غیراخلاقی انجام شد و در برنامه‌ای که از پیش ضبط شده بود و حتما از سوی کارشناسان تلویزیونی بررسی شده بود توهین آشکاری به تعدادی از اصحاب بزرگوار پیامبر (ص) صورت گرفت که در نزد اهل سنت شأن و جایگاه بالایی دارند.

وی با بیان اینکه منطقه خاورمیانه امروز متاسفانه  در شرایط چالشهای فرقه ای  قرار دارد، یادآور شد: فضای سراسر خشونت، نفرت پراکنی و نامساعدی در بسیاری از کشورهای اسلامی اطرافمان برقرار است و خواهران و برادران مسلمان را رودرروی هم قرار داده است. این در حالی است که کشور ما تحت زعامت مقام معظم رهبری و با تلاش علما و مردم  الحمدلله وحدت و انسجام خوبی دارد و شیعه، اهل سنت، مسلمان و مسیحی با یکدیگر همدل و همراهند. لذا وظیفه همه ما از جمله رسانه ملی که از پول بیت‌المال و نفت هزینه می‌کند این است از این وحدت و امنیت و آرامش حفاظت کنیم و به همدلی ها  آسیب نزنیم و اسباب دست دشمنان  قرار نگیریم زیرا آنها خواهان برهم زدن امنیت ما هستند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نباید در برنامه‌ها و تریبون‌های عمومی با توهین اعتقادات هموطنان کینه و نفرت ایجاد شود گفت: این اتفاق بازتاب وسیعی در برخی  مناطق سنی نشین کشور داشته است. من به همه کسانی که از این اتفاق رنجیده‌خاطر شده‌اند می‌گویم که اینطور رفتارها معمولا از سر غفلت و جهالت صورت می‌گیرد چراکه قطعا سیاست رسمی نظام و شخص مقام معظم رهبری تاکید بر وحدت و همدلی اسلامی است و فرمایش ایشان این است که توهین به مقدسات اهل سنت حرام شرعی است.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه صداوسیما باید در شرایط فعلی منطقه حساسیت‌ها را درک کند و باورهای مذهبی را بشناسد، تصریح کرد: اگر هنرمندی مثل مهران مدیری افتخار، اعتبار و جایگاهی دارد از مردم است. زمانی که او در شبکه‌های رسمی سیما هیچ برنامه‌ای نداشت مردم با خرید سریال‌های خانگی او از وی حمایت کردند لذا این عملکرد خلاف رویه گذشته ایشان است و لازم است از مردم عذرخواهی کند، اگر این عذرخواهی صورت نگیرد حق مردم و نمایندگانشان است که علیه صداوسیما اعلام شکایت قضایی کنند.

وی با اشاره به گفت‌وگوی خود با معاونت امور مجلس صداوسیما یادآور شد: من مراتب اعتراض خود را به ایشان منتقل کردم و فراکسیون اهل سنت نیز تذکر کتبی‌ را در همین رابطه تحویل هیات ریسه محترم مجلس داد. ما امیدواریم رسانه ملی نسبت به این توهین آشکار به اعتقادات مردم از آنها عذرخواهی کند.

این نماینده مجلس در پایان از مردم خواست اجازه ندهند اشتباه و غفلت یک فرد تبدیل به فرصت اختلاف افکنی شود و به نمایندگان خود برای پیگیری مشکلات اعتماد کنند.

منبع:خبرگزاری دانشجویان ایران ، ایسنا

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *