آخرین اخبار

پاسخ به یک شبهه از اسلام ستیزان (آیا زنان کشتزار مردان هستند؟)

چرا در قرآن زن به عنوان #کشتزار مرد معرفی شده است؟آیا این توهین به زنان نیست؟   پاسخ متاسفانه مخالفان بدون کوچکترین تامل این جملات را تکرار می کنند، باور کنید کار به جایی رسیده که هر چه در مورد زنان گفته شود می گویند این توهین است! به نظر شما «مادر»، این واژه ی […]

اشتراک گذاری
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
302814 بازدید
کد مطلب : 4795

چرا در قرآن زن به عنوان #کشتزار مرد معرفی شده است؟آیا این توهین به زنان نیست؟

 

پاسخ

متاسفانه مخالفان بدون کوچکترین تامل این جملات را تکرار می کنند، باور کنید کار به جایی رسیده که هر چه در مورد زنان گفته شود می گویند این توهین است!

به نظر شما «مادر»، این واژه ی ملکوتی و پر معنا چرا «مادر» شده است؟ تا به حال به این سوال فکر کرده اید؟!
مگر مادران با مهر و محبت خویش ما را «پرورش نداده اند» ؟ مگر همه ی ما روزی در شکم مادر زندگی نکرده ایم؟ مگر پدر های ما «بذر وجود» ما انسانها را در رحمهای مادرانمان «نکاشته اند»؟

تعجب می کنم! اینکه زن کشتزار مرد می باشد چرا توهین به مقام زن تلقی می گردد!
حتی در آزمایشگاه در جریان تلقیح مصنوعی اسپرم را در رحم کِشت می دهند تا در آنجا رشد و نمو یابد، ولی چرخه ی طبیعی و خدادادی آن را بی احترامی و ناسزاگویی در حق مادران و خواهران می دانند!؟

ببینیم خدای متعال چه می فرماید: ‏نِسَاؤُکُمْ حَرْثٌ لَکُمْ فَأْتُوا حَرْثَکُمْ أَنَّى شِئْتُمْ وَقَدِّمُوا لِأَنْفُسِکُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ وَاعْلَمُوا أَنَّکُمْ مُلَاقُوهُ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِینَ‏۲۲۳٫بقره

‏ زنان شما محلّ بذرافشانی (کشتزار) شما هستند ، پس از هر راهی که می‌خواهید به آن محلّ درآئید ( و زناشوئی نمائید به شرط آن که از موضع نسل تجاوز نکنید ) ، و برای خود ( با انتخاب همسران شایسته و پرورش فرزندان صالح و بایسته ، توشه‌ای ) پیشاپیش بفرستید ، و از خدا خویشتن را برحذر دارید ( و به هنگام حیض با زنان نزدیکی نکنید و از راهی جز راه بقای نوع بشر با ایشان زناشوئی ننمائید ) و بدانید که شما او را ملاقات خواهید کرد ( و از شما درباره‌ی اعمال و اقوالتان پرسیده خواهد شد ) ، و مژده بده به مؤمنان ( که با رعایت حدود دین ، سعادت اخروی و رضایت پروردگار را به دست خواهند آورد ) . ‏ ‏

این آیه در مورد یکی از حیاتی ترین و مهمترین رفتارهای جامعه یعنی روابط زناشویی بین زن و مرد سخن می گوید ، مشاهده می کنیم که با ذکر احکامی خاص این مسائل را به مردان یاد داده است ، توجه بفرمایید که خداوند متعال لقاح و رشد و نموی جنین در رحم مادر را به کشتزاری تشبیه کرده که دانه اش توسط مرد در آن مکان کشت می شود .
به عبارتی در یک تشبیه بسیار زیبا مشخص شده که حراست و بهره وری به عهده ی مادر است و کاشتن بذر به عهده ی مرد می باشد ، کجای این تشبیه، توهین است؟ که همچین تبلیغاتی به راه انداخته اند؟

غیر از این است که همه ی افراد جامعه افتخار کِشت شدن در دامن زنان را دارند! آیا این تشبیه نوعی اهمیت بخشی به زنان نیست؟
اینکه به «مردان» فرموده زنان کشتزار شمایند، به این خاطر است که مخاطب این آیه مردان می باشند، ملاحظه بفرمایید در ادامه احکامی ذکر کرده که شما هر گونه که خواستید ( در زمان و مکان یا حالت های مختلف جنسی) با همسر خود رابطه ی جنسی برقرار کنید ولی در وقت حیض نزدیک آنها نروید.

برای افرادی که می گویند آیا این آیه اختیارات تام در زمینه رابطه با همسر را وضع کرده(به عنوان مثال نزدیکی از پشت؟)
می گوییم خیر خداوند متعال زمانی که در نهایت زیبایی و ادب به کشتزار اشاره نموده آیه شامل گزاره ای که همچین نقشی ندارد نمی شود. (آیا نزدیکی از پشت باعث کِشت می شود!!!)

پس عزیزان بدانید قرآن کریم راهنمای بشریت می باشد، خداوند متعال آنچه که خود لازم دانسته و تشخیص داده که برای زندگی ما انسانها مفید می باشد را در قرآن مطرح فرموده است، بحث مسائل جنسی هم یکی از همین موضوعات می باشد.
متاسفانه مشاهده می کنیم افراد بهانه گیر با برداشت های نادرستی که دارند و القای ذهنیات عجیب خود به مردم درصدد کم فروغ نمودن این آموزه های نورانی می باشند،
ولی بی شک…
بی شک نور حق با دهان مخلوقاتی ضعیف خاموش نخواهد شد.

———————————————
و من الله التوفیق

نویسنده: م.ی
منبع: کانال تلگرامی شبهه از شما، پاسخ از ما

 

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *