آخرین اخبار

کتاب زندگی «سلمان فارسی(رض)»

شناخت تاریخ اسلام و زندگانی یاران رسول‌اکرم (ص) بهترین وسیله‌ی تقویت ایمان و زنده شدن عاطفه‌ی دینی در وجود ما مسلمانان می‌باشد. به این ترتیب، ما به هدف زندگی خود پی خواهیم برد. و در نتیجه خود را موظّف خواهیم دانست که با متابعت و پیروی از دستورات پیامبر اسلام ص و اصحاب ایشان، محبّت […]

اشتراک گذاری
۱۴ فروردین ۱۳۹۴
301687 بازدید
کد مطلب : 3612

شناخت تاریخ اسلام و زندگانی یاران رسول‌اکرم (ص) بهترین وسیله‌ی تقویت ایمان و زنده شدن عاطفه‌ی دینی در وجود ما مسلمانان می‌باشد. به این ترتیب، ما به هدف زندگی خود پی خواهیم برد. و در نتیجه خود را موظّف خواهیم دانست که با متابعت و پیروی از دستورات پیامبر اسلام ص و اصحاب ایشان، محبّت دنیا را از دل خود بیرون آورده و هیچ هدفی جز عشق به خداوند متعال و رسیدن به بهشت جاویدان نداشته باشیم.

در این کتاب، از زندگی و صفات شخصیّتی یاد می‌شود که جاه و مقام و لذت‌های دنیا را در راه رسیدن به حقّ و حقیقت کنار گذاشته و انواع سختی‌ها را تحمّل نموده و با اخلاص و ایمان به مقام و منزلتی رسیده که به حقیقت آرزوی هر انسان عاقلی می‌باشد.

در سیرت این شخصیّت بزرگوار، درس‌ها و عبرت‌های بسیاری نهفته که در این دوره‌ی تاریک، هر یک از آن‌ها راهنمای مفیدی برای ما مسلمانان می‌باشد.

آری! این کتاب در سیرت حضرت سلمان‌فارسی نوشته شده که حقیقت آیه‌ی: ﴿وَٱلَّذِینَ جَٰهَدُواْ فِینَا لَنَهۡدِیَنَّهُمۡ سُبُلَنَا﴾ [العنکبوت: ۶۹] – «و آنانکه جهاد کردند در راه ما البته دلالت کنیم ایشان را به راه های خود» را به ما نشان داده ، به امید این که تلاش حقیر در نوشتن سیرت این بزرگوار، در بارگاه ایزد منان مقبول و خواننده‌ی گرامی را بهره‌مند سازد.(برگرفته از سخن مولف)


مشخصات

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *