آخرین اخبار

کمپین لغو قوانین اسلام‌ هراسانه در فرانسه راه ‌اندازی شد

در دهمین سالگرد ممنوعیت حجاب در مدارس فرانسه، مسلمانان و حامیان آن‌ها دیروز، ۲۴ اسفند (۱۵ مارس) با راه‌اندازی کمپینی به مقابله با رشد روز افزون قوانین ضداسلامی و اسلام‌هراسانه در این روز برخاستند. به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان:  به نقل از ایکنا، فعالان و حامیان حقوق مسلمانان در فرانسه چندان امید ندارند که این […]

اشتراک گذاری
۲۶ اسفند ۱۳۹۲
620 بازدید
کد مطلب : 1843

در دهمین سالگرد ممنوعیت حجاب در مدارس فرانسه، مسلمانان و حامیان آن‌ها دیروز، ۲۴ اسفند (۱۵ مارس) با راه‌اندازی کمپینی به مقابله با رشد روز افزون قوانین ضداسلامی و اسلام‌هراسانه در این روز برخاستند.

به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان:  به نقل از ایکنا، فعالان و حامیان حقوق مسلمانان در فرانسه چندان امید ندارند که این قوانین به زودی تغییر کند زیرا این قوانین حامیان سیاسی زیادی دارند اما با این حال آن‌ها معتقدند که این تلاش‌ها می‌تواند نقطه اتحادی برای جامعه مسلمانان این کشور باشد.

هیچ کدام از احزاب سیاسی در فرانسه برای برآوردن نیازهای جامعه مسلمانان این کشور تلاشی نمی‌کنند از جبهه ملی راست‌گرایان افراطی تا محافظه‌کاران، سوسیالیست‌ها، جبهه چپ و کمونیست‌ها، همه احزاب سیاسی فرانسه ظاهراً ضد اسلام و ضد دین هستند.

در طول رقابت‌های انتخاباتی فرانسه، اظهارات ضداسلامی آنقدر مرسوم و عادی شد که دیگر اقدامات اسلام‌هراسانه به سرتیتر اخبار تبدیل نمی‌شود.

اسلام‌ستیزی قانونی و دولتی در فرانسه شرایطی ایجاد کرده که مسلمانان احساس می‌کنند که بدون هیچ حمایتی در معرض تبعیض و آزار و اذیت هستند.

منع پوشش حجاب در مدارس فرانسه در  ۱۵ مارس ۲۰۰۴، ممنوعیت نقاب در اماکن عمومی در سال ۲۰۱۰، منع همراهی مادران محجبه با فرزندانشان، ممنوعیت سرو غذای حلال در مدارس و قانون منع صدور مجوز کار برای زنان محجبه از جمله قوانین اسلام هراسانه‌ای است که دولت فرانسه آن‌ها را در پارلمان به تصویب رسانده است.

در دهمین سالگرد ممنوعیت حجاب در مدارس فرانسه، تجمع‌های اعتراض‌آمیزی نیز در برخی شهرهای این کشور برگزار شد.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *