آخرین اخبار

آشنایی با کشور ژاپن و اوضاع مسلمانان این کشور

آشنایی با کشور ژاپن ژاپن به عنوان یکی از کشورهای شرق آسیا بین اقیانوس آرام و دریای ژاپن قراردارد، و از آنجایی که ژاپن در شرق چین واقع شده است چینی ها نام «سرزمین خورشید تابان» را روی آن نهاده اند ، ژاپن متشکل از ۴۷ استان است و آن را به هشت قسمت تقسیم […]

اشتراک گذاری
۱۸ اسفند ۱۳۹۶
309416 بازدید
کد مطلب : 5129

آشنایی با کشور ژاپن

ژاپن به عنوان یکی از کشورهای شرق آسیا بین اقیانوس آرام و دریای ژاپن قراردارد، و از آنجایی که ژاپن در شرق چین واقع شده است چینی ها نام «سرزمین خورشید تابان» را روی آن نهاده اند ، ژاپن متشکل از ۴۷ استان است و آن را به هشت قسمت تقسیم بندی جغرافیایی کرده اند که عبارتند از : هوکایدو، توهوکو، کانتو، چوبو و کینکی، چوگوکو، شیکوکو، و کیشو ، اوکیناوا . آداب و رسوم این مناطق با یکدیگرمتفاوت است و هر منطقه آداب و رسوم خاص خودش را دارد از جمله هر منطقه لهجه خاصی دارد که او را از دیگری متمایز می سازد .

مساحت کل ژاپن ۳۷۸۰۰۰ کیلومتر مربع است اکثر شهرهای ژاپن تا ۷۰ درصد با کوه ها پوشیده شده اند و ۳۰ درصد دیگر آن دشت زار هستند که شهرهای بزرگ ژاپن در آنها قرار دارند .

ویژگی های جغرافیایی متنوع ژاپن، آن را به شش مناطق آب و هوایی اصلی تقسیم بندی کرده است از جمله هوکایدو، دارای آب و هوای اقلیمی مرطوب است، هوکایدو به مدت طولانی دارای زمستان های سرد و تابستان های سرد می باشد و فصل بهار زیبا ترین فصل سال در ژاپن می باشد که در آن شکوفه های گیلاس باز می شوند ، همچنین این کشور دارای چهار جزیره اصلی به نام‌های هوکایدو، هونشو، شیکوکو و کیوشو می باشد .

ژاپن بطور کلی از بلایای طبیعی رنج می برد ، زمین لرزه ها، آتشفشان ها و طوفان های مختلف حوادثی هستند که منجر به کشته شدن صدها تن و آواره شدن بسیاری از آنها می شود .

اسلام در ژاپن

ورود اسلام به ژاپن به گذشته ی دور بر می گردد و این دین مقدس الهی اکنون از جمله ادیانی است که در ژاپن حضور قابل توجهی دارد. ژاپنی ها اطلاعات اولیه در باره اسلام را از چینی ها دریافت کردند و اولین تماس ژاپنی ها با جهان اسلام در سال ۱۳۰۸ هجری قمری بود زمانی که کشور ترکیه کشتی را به ژاپن اعزام نمود و این کشتی پس از بازگشت در دریای ژاپن غرق شد دولت ژاپن بازماندگان کشتی غرق شده را با کشتی خود به ترکیه بازگرداند و از اینجا اولین تماس ژاپنی ها با جهان اسلام رقم خورد و به نوشته ویکی پدیا نخستین بار در سال ۱۸۷۷ با ترجمه کتابی به زبان ژاپنی که درباره اسلام نوشته شده بود مردم این سرزمین با معارف اسلامی آشنا شدند اما تعداد مسلمانان اندک بوده است.

اسلام در ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم شکوفا شد هنگام بازگشت سربازان از کشورهای شرق آسیا اسلام خواهی و تبلیغ اسلام گسترش یافت و دلیل دیگر گسترش اسلام در ژاپن هجرت جمع بزرگی از مسلمانان چین به این کشور بود واز این ببعد انجمن اسلامی ژاپن کبیر تشکیل شد هر چند مدتی بعد تعطیلش کردند ، ترجمه نمودن قرآن کریم به زبان ژاپنی و فراهم نمودن کتب دینی و فرهنگی اسلامی برای مسلمانان که تعداد شان به ۱۰۰ کتاب می رسید و انتشار شان در ژاپن به تقویت اسلام کمک کرد.

مساجد ، آمار و ارقام مسلمانان

دها مسجد در ژاپن ساخته شده است از جمله مسجد محمد عبدالحی که در سال ۱۹۵۷ ساخته شده است مسجد کوبه که گفته می شود اولین مسجد در ژاپن است در سل ۱۹۳۵ ساخته شده است ، همچنین مسجد توکیو و مسجد یوکوهاما از دیگر مساجد فعال در ژاپن هستند.

تعداد مسلمان ساکن در ژاپن بین ۴۰ تا ۱۰۰ هزارنفر تخمین زده می شود و آمار دقیقی در دست نیست . از آنجایی که قوانین کشور ژاپن اجازه دخالت در ادیان وعقاید دیگران را نمی دهد مسلمانان از آزادی برخوردارند و این کشور کاملا بر خلاف حکومت ستمگر چین در برخورد با اسلام و مسلمانان است، به گفته رهبران دینی مسلمانان در ژاپن، آنها در انجام فرائض دینی و عبادی شان کاملا آزاد هستند و روند گرایشات به اسلام در این کشور همچنان ادامه دارد و مشکلی در این باره ندارند / شریعت آنلاین

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *