آخرین اخبار

اخراج پرستاران مسلمان در نیجریه به دلیل حجاب

پایگاه خبری ON ISLAM که خبرهای جهان اسلام و مسلمانان را پوشش می دهد در خبری اعلام کرد دو پرستار زن مسلمان نیجریه ای به خاطر استنکاف از برداشتن حجاب خود از محل کارشان در یک بیمارستان در لاگوس پایتخت نیجریه اخراج شده اند. آنهاکه تنها دو ماه بود توانسته اند کاری برای خود دست […]

اشتراک گذاری
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
821 بازدید
کد مطلب : 2205

پایگاه خبری ON ISLAM که خبرهای جهان اسلام و مسلمانان را پوشش می دهد در خبری اعلام کرد دو پرستار زن مسلمان نیجریه ای به خاطر استنکاف از برداشتن حجاب خود از محل کارشان در یک بیمارستان در لاگوس پایتخت نیجریه اخراج شده اند. آنهاکه تنها دو ماه بود توانسته اند کاری برای خود دست و پا کنند با اعتراض مسوولان بیمارستان لاگوس برای برداشتن حجاب یا ترک کار مواجه شده و درنهایت از کار بی کار شده اند.

خانم فضیلت اولایینکا که یکی از دو پرستار اخراجی است می گوید مسئولان بیمارستان ارتوپدی ایگبوبی در لاگوس از او خواستند حجاب خود را کنار بگذارد اما او قبول نکرد و درنهایت اخراج شد. این زن و سومینار سانوسی همکار وی، با گذراندن آزمون ها و دوره های لازم حدود دو ماه پیش در این بیمارستان مشغول کار شده بودند.

این در حالی است که سایر بیمارستان های دولتی لاگوس هیچ منعی برای داشتن حجاب برای کارکنان زن خود ایجاد نکرده اند. در قوانین بیمارستانی نیجریه نیز بندی وجود دارد که داشتن حجاب سر تا شانه زنان پرستار مانعی ندارد اما مشخص نیست چرا بیمارستان ایگبوبی به این قانون عمل نمی کند.

با اخراج این زنان مسلمان و ایجاد ناراحتی در میان مسلمانان نیجریه ، سازمان ملی مسلمانان این کشور با اعلام محکومیت این اقدام گفته است از طریق مجامع و دادگاه های لاگوس پیگیر این اخراج خواهند بود.

منبع: پایگاه خبری

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *