آخرین اخبار

ادامه جنگ زمینی در غزه/ حملات شیمیایی ارتش اسرائیل

درست همزمان با هدف قرار گرفتن یک فروند هواپیمایی مسافربری در مرز روسیه و اوکراین و در شرایطی که اصابت مشکوک موشک به این هواپیما که حامل ۲۹۵ مسافر بود در کانون توجهات جهانی است، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، دستور حمله زمینی به نوار غزه را صادر کرد. تا در ۱۰ روز گذشته، حملات […]

اشتراک گذاری
۲۸ تیر ۱۳۹۳
585 بازدید
کد مطلب : 2582

درست همزمان با هدف قرار گرفتن یک فروند هواپیمایی مسافربری در مرز روسیه و اوکراین و در شرایطی که اصابت مشکوک موشک به این هواپیما که حامل ۲۹۵ مسافر بود در کانون توجهات جهانی است، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، دستور حمله زمینی به نوار غزه را صادر کرد.

تا در ۱۰ روز گذشته، حملات صهیونیست ها به غزه صرفاً هوایی بود که به شهادت ۲۳۷ فلسطینی و مجروح شدن دستکم ۱۷۸۰ نفر دیگر انجامید. حملات هوایی، در بحبوحه جام جهانی فوتبال انجام شد.

خبرگزاری ها گزارش می دهند بلافاصله بعد از دستور نتانیاهو ، ارتش نتانیاهو عملیات زمینی خود را آغاز کرد و در گام نخست به رفح،خان یونس و شجاعیه حمله کرد.

در حالی که درگیری ها ادامه دارد ، سخنگوی حماس وعده داد که در این جنگ زمینی ، خسارات هایی که به ارتش متجاوز صهیونیستی وارد خواهد شد، خارج از حد توقع خواهد بود.

خبرنگار بی بی سی عربی از غزه نیز گفت: ارتش اسرائیل حمله زمینی به غزه را عملیات “پاکسازی مرزی” نام گذاری کرده است و براساس آن قصد دارد مناطق مرزی میان اسرائیل و غزه را به صورت موقت اشغال و نیروهای نظامی حماس و دیگر گروه های مقاومت فلسطینی در این منطقه را هدف قرار دهند.

حملات گسترده ارتش اسرائیل از زمین، دریا و هوا به غزه از ۹ روز پیش آغاز شد و همچنان ادامه دارد. همزمان شلیک موشک از منطقه غزه به سمت اسرائیل در جریان است.

تلفات صهیونیست ها در شب اول حمله

در همین حال العالم گزارش داد: شدیدترین درگیری های صهیونیست ها و مقاومت فلسطین، در منطقه بیت لاهیا در شمال باریکه غزه همچنان در جریان است.

گردان های قسام، شاخته نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس نیز در چندین اعلامیه نظامی، تاکید کرد که نیروهای قسامی، ۵ مین ضد نفر را در مسیر عبور نظامیان رژیم صهیونیستی منفجر کردند که بر اثر آن، شماری از آنان کشته و زخمی شدند.

گردان های قسام تاکید کرد که نظامیان صهیونیست در کمین های مقاومت، گرفتار شدند و انفجار مین های ضد نفر به قطع شدن اعضای نظامیان زخمی منجر شد.

از سوی دیگر منابع رژیم صهیونیستی اعتراف کردند که هفت تن از نظامیان این رژیم زخمی شدند که حال یکی از آنان وخیم است. این زخمی ها به بیمارستان برزلای در عسقلان منتقل شدند.

منابع بومی نیز از رسیدن بالگردها به محل درگیری و انتقال شماری از زخمی ها و کشته های اسرائیلی خبر دادند.
بر پایه این گزارش، در محور دیگری از درگیری ها در شرق خان یونس واقع در جنوب باریکه غزه، شماری از نظامیان صهیونیست در کمین نیروهای مقاومت گرفتار شدند.

منابع رسانه ای صهیونیستی از کشته شدن دو نظامی این رژیم در درگیری های شمال و جنوب غزه خبر دادند، اما واحد نظارت نظامی رژیم صهیونیستی که از فاش شدن شمار تلفات خود، بیمناک است، به سرعت اقدام به بستن شماری از پایگاه های خبری اسرائیلی کرد.

حملات شیمیایی ارتش اسرائیل

مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بر اثر این حملات تعدادی از فلسطینی ها به علت استنشاق بوی نامطبوع گاز این گلوله ها دچار مصدومیت شدند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد که اسراییل در درگیری‌های شمال غزه و در منطقه الشوکه در رفح جنوبی از گاز سمی استفاده کرده که این گاز سمی منجر به حملات عصبی و به اغما رفتن مجروحان شده است.

به گفته شاهدان، تانک های رژیم صهیونیستی علاوه بر شلیک ده ها گلوله جنگی به سوی منطقه خزاعه تعداد زیادی گلوله های حاوی گاز نیز شلیک کردند که بوی گاز این گلوله ها باعث بروز احساس خفگی و این گاز به سرعت در منازل فلسطینی ها پخش شد و ساکنین این منازل به خصوص افراد کهنسال دچار مصدویت و حالت تهوع شدند.

یوسف ابوالریش، معاون وزیر بهداشت دولت وحدت ملی فلسطین اعلام کرد: ارتباط ما با صلیب سرخ برای مشخص کردن ماهیت و خطرات این گاز همچنان ادامه دارد.
ابوالریش از فلسطینی ها خواست که در صورت شلیک گلوله های حاوی گاز پنجره های منازل خود را ببندند و در صورت سرایت گاز به منازل از ماسک استفاده کنن

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *