آخرین اخبار

ادامه کشتار مسلمانان آفریقای مرکزی

محلات مسلمان نشین در جمهوری آفریقای مرکزی در مقابل دیدگان جامعه بین المللی همچنان غارت می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل ازسنی آنلاین، شبه نظامیان مسیحی با ورود به محلات مسلمان نشین در بانگوئی پایتخت آفریقای مرکزی، دست به اقدامات تروریستی می زنند، که تاکنون بیش از هزار نفر […]

اشتراک گذاری
۰۶ بهمن ۱۳۹۲
590 بازدید
کد مطلب : 710

محلات مسلمان نشین در جمهوری آفریقای مرکزی در مقابل دیدگان جامعه بین المللی همچنان غارت می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل ازسنی آنلاین، شبه نظامیان مسیحی با ورود به محلات مسلمان نشین در بانگوئی پایتخت آفریقای مرکزی، دست به اقدامات تروریستی می زنند، که تاکنون بیش از هزار نفر در این کشور کشته شده اند.

شبه نظامیان مسیحی ساطور به دست در محلات مسلمانان، منازل و مغازه ها را به آتش کشیده و اموال آنها را غارت می کنند.

بسیاری از خانواده های مسلمان با تلاش‏های سازمان دیده بان حقوق بشر از منطقه جنگ زده تخلیه شده اند.

«پرس تی وی» گزارش داده است، به گفته سازمان عفو بین‌الملل زنان مسلمان، کودکان و سالخوردگان از جمله قربانیان قتل‌عام اخیر در جمهوری آفریقای مرکزی CAR بوده ‌اند.

این سازمان گفته است مدارک جدیدی در اختیار دارد که نشان‌ می ‌دهد شش کودک، پنج زن و سه پیرمرد در میان پنجاه مسلمانی هستند که در دو حمله جداگانه در شمال غرب بانگی، پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی کشته شده‌ اند.

دو نوزاد دختر هفت و هجده ماهه کم ‌سن‌ترین قربانیان این کشتار به شمار می ‌آیند و مسن‌ترین قربانی این خون‌ریزی هفتاد سال داشته است.

عفو بین‌الملل از جامعه بین‌ الملل خواسته است برای حفظ جان مسلمانان از این گونه حملات مرگبار در جمهوری آفریقای مرکزی اقدام کنند.

جوون مارینر Joanne Mariner ، مشاور ارشد عفو بین ‌الملل در امور بحران در بانگی گفته است: «نیروهای صلح‌بان بین ‌المللی نسبت به جامعه مسلمان کوتاهی می‌ کنند.»

وی در ادامه تصریح کرد: «در حالی که این گونه حملات کاملا قابل پیش‌بینی بوده است، تعدادی از مردم بدون هرگونه محافظت از اقدامات تلافی‌ جویانه شرارت ‌آمیز شبه ‌نظامیان مسیحی، رها شدند.»

ژوزف کلایت Joseph Kalite، وزیر سابق بهداشت و از مسلمانان این کشور، بیست و چهار ژانویه، در «مسجد مرکزی» بانگی در حمله گروهی از چاقوکشان کشته شد.

این کشتار در حالی صورت می‌ گیرد که حدود شش هزار و ششصد صلح‌بان فرانسه در حال حاضر در آفریقای مرکزی مستقر هستند.

جمهوری آفریقای مرکزی از ماه گذشته (دسامبر ۲۰۱۳) و درپی حملات هماهنگ‌ و سازمان یافته به گروه عمدتا مسلمان سلکا، صحنه گسترش ناآرامی و خشونت بوده است.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *