آخرین اخبار

افراد توانمند از دریافت یارانه انصراف دهند

مولانا عبدالحمید، با اشاره به ثبت نام جدید مردم برای دریافت یارانه نقدی، از افرادی که توانایی مالی دارند، خواستند تا از دریافت این یارانه خودداری کنند. ایشان در بخشی از سخنان خود در مراسم نماز جمعه اهل‏سنت زاهدان (۲۲ فروردین ۱۳۹۳) به موضوع هدفمندی یارانه ها اشاره نمودند و در این زمینه اظهار داشتند: […]

اشتراک گذاری
۲۴ فروردین ۱۳۹۳
300350 بازدید
کد مطلب : 2087

مولانا عبدالحمید، با اشاره به ثبت نام جدید مردم برای دریافت یارانه نقدی، از افرادی که توانایی مالی دارند، خواستند تا از دریافت این یارانه خودداری کنند. ایشان در بخشی از سخنان خود در مراسم نماز جمعه اهل‏سنت زاهدان (۲۲ فروردین ۱۳۹۳) به موضوع هدفمندی یارانه ها اشاره نمودند و در این زمینه اظهار داشتند: با توجه به اینکه مملکت گرفتار تحریم بوده؛ نفت به مقدار بسیار کمی به فروش می‏رسد و بسیاری از کارخانه‎ها نیز تولید ندارند و کشور با مشکلات متعددی مواجه است، پرداخت یارانه‎ی نقدی فشار بزرگی بر دولت و نظام وارد نموده و هزینه‎های سرسام‎آوری صرف این مورد شده است؛ در نتیجه بودجه عمران و آبادانی کشور بسیار کاهش پیدا کرده و به حداقل رسیده است.
خطیب جمعه‏ اهل‏ سنت زاهدان با اشاره به ثبت نام افراد در فاز دوم هدفمندی یارانه‏ها خاطرنشان نمودند: تقاضای بنده از کسانی که درآمد و کسب و کار و تجارتی داشته و واقعا با مشکلات خاص اقتصادی مواجه نیستند، این است که از دریافت یارانه انصراف دهند و بگذارند این یارانه به اقشار محتاج و نیازمند جامعه تعلق گرفته و نیز صرف آبادانی استان شود، زیرا هر مبلغی از ۱۲۰ میلیاردى که ماهانه به مردم استان پرداخت می‏شود باقی بماند، به بودجه استان اضافه می‏شود و صرف آبادانی و عمران می‏شود.
مولانا عبدالحمید با بیان اینکه “بنده از همان روز اول پرداخت یارانه نقدی تا این لحظه که از پشت تریبون نماز جمعه سخن می‏گویم حتی یک ریال پول یارانه نگرفته‏ام، درحالی‎که بعضا نیاز هم داشتم” خاطرنشان کردند: بنده بر این باور بودم که پرداخت یارانه نقدی به مردم، سیاستی اشتباه و احساساتی است. بلکه دولت با تدبیر و برنامه‏ریزی صحیح در صنعت، تولید و تجارت و همچنین تقویت بازارها و اشتغال‎زایی می‏تواند میزان فقر را در جامعه کاهش دهد.

از شما مردم شریف انتظار دارم چنان استقبالى از رئیس جمهور کنید که درخور شأن مردم استان باشد
امام جمعه اهل‏ سنت زاهدان در ادامه‎ی سخنانشان به سفر قریب الوقوع دکتر حسن روحانی به استان سیستان و بلوچستان اشاره کردند و خطاب به مردم استان گفتند: جناب دکتر روحانی، که با رأی شیعه و سنی به رئیس جمهوری رسید، میهمان استان شما هستند. انتظار ما از شما این است که همه با هم با تجمع در ورزشگاه زاهدان به استقبال دکتر روحانی رفته و به ایشان خوش‏آمد بگوییم و سخنان ایشان را با جان و دل گوش کنیم. لذا اگر کسی مسافرتی در پیش دارد آن را به تاخیر بیندازد، حتی از روستائیان و اهالی دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان نیز دعوت می‏کنم برای استقبال از رییس جمهور دسته جمعی به زاهدان بیایند تا استقبال از رییس جمهوری در خور شأن مردم سیستان و بلوچستان باشد.
مولانا عبدالحمید در ادامه به بیان گوشه‏ای از انتظارات مردم استان و نیز اقوام و مذاهب از دولت دکتر روحانی پرداختند و خاطرنشان نمودند: امیدوارم در سفر رئیس جمهور محترم پروژه‏های کلانی که می‏توانند باعث تحول استان شده و برای عموم مردم سودمند باشند، در این استان کلنگ‎زنی شده و برای آنها بودجه تعیین شود. همچنین امیدواریم جناب دکتر روحانی به خواسته‏های قانونی اقوام و مذاهب، که در ایام تبلیغاتی شعارشان بوده، جامه عمل بپوشانند.
خطیب جمعه اهل‏ سنت زاهدان ضمن توصیه مردم به مطرح نمودن درخواست‎های خویش از رئیس جمهور، از مردم استان خواستند که مشکلات عمومی استان و کشور را بر بیان مشکلات شخصی اولویت و ترجیح دهند.

ایشان همچنین به موضوع حل مشکل بی‎آبی سیستان «از طریق پادرمیانی مردم» و جاری شدن آب از افغانستان به سیستان اشاره‎ای داشتند و ضمن تشکر و قدردانی و دعای خیر در حق برادران افغانی که در این امر مهم و حیاتی همکاری داشته، اظهار امیدواری نمودند که «در آینده نیز با حمایت و پادرمیانی مردمی مشکلات حل شوند.»

مولانا عبدالحمید در پایان به قضیه یافته شدن جسد یکی از طلاب دارالعلوم زاهدان، که مدتی قبل از مدرسه خارج شده و اواسط هفته گذشته جنازه‎ی وی در بیابان پیدا شده بود، اشاره کرده و از مسئولین مربوطه خواستند تا کیفیت و چگونگی این حادثه را پیگیری کنند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *