آخرین اخبار

افزایش تنش های مذهبی در مالزی

نش های مذهبی در مالزی بدنبال پرتاب دو بمب آتش زا به داخل یک کلیسا در ایالت شمالی پینانگ وارد مرحله جدیدی شد. به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل از  ایرنا، موضوع استفاده از ˈاللهˈ چالش طولانی مدت بین مسلمانان و مسیحیان مالزی است که احکام قضایی بالاترین دادگاه های مالزی نیز تاکنون نتوانسته […]

اشتراک گذاری
۰۹ بهمن ۱۳۹۲
581 بازدید
کد مطلب : 787

نش های مذهبی در مالزی بدنبال پرتاب دو بمب آتش زا به داخل یک کلیسا در ایالت شمالی پینانگ وارد مرحله جدیدی شد.

به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل از  ایرنا، موضوع استفاده از ˈاللهˈ چالش طولانی مدت بین مسلمانان و مسیحیان مالزی است که احکام قضایی بالاترین دادگاه های مالزی نیز تاکنون نتوانسته به این اختلافات پایان دهد.
نخست وزیر مالزی پس از پرتاب یکشنبه شب این دو بمب آتش زا به داخل محوطه این کلیسا، خواستار انجام اقدامات جدی علیه تهدایدات نژادی و مذهبی در این کشور شد.
ˈنجیب تون رزاقˈ نخست وزیر مالزی روز سه شنبه از مقامات این کشور خواست با انجام اقدامات جدی از تهدیداتی که هماهنگی نژادی و مذهبی در این کشور را به مخاطره می اندازد جلوگیری کنند.
وی گفت: دولت همواره اتحاد و هماهنگی را درصدر برنامه های خود قرار داده است و از طریق تقویت قانون به دنبال تحقق اهداف خود است.
وی با اشاره به نصب یک تابلو تحریک آمیز در مورد استفاده از کلمه ˈاللهˈ در جلوی برخی از کلیساهای استان پینانگ اظهار امیدواری کرد که انجام اقدامات نابجا باعث بدتر شدن اوضاع نشود.
برخی از کلیساهای استان پینانگ واقع در شمال مالزی در چند روز گذشته تابلوهایی با موضوع ˈاللهˈ بر سردر خود نصب کردند که یکی از این کلیساها با بمب آتش زا مورد حمله چند نفر قرار گرفت.
مسیحیان مدعی استفاده از کلمه عربی ˈاللهˈ به جای واژه انگلیسی آن هستند اما مسلمانان حاضر به مجاز دانستن مسیحیان برای استفاده از این واژه نیستند.
برخی از کارشناسان و تحلیلگران مالزیایی بر این باورند که انگیزه استفاده از کلمه ˈاللهˈ توسط مسیحیان با هدف و برنامه ریزی انجام شده و مسیحیان پس از کسب مجوز خواستار اغفال مسلمانان هستند تا به آنها بگویند شما در کلیسا نیز می توانید به عبادت ˈاللهˈ بپردازید.

 

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *