آخرین اخبار

افزایش گرایش به اسلام در گینه استوایی

به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان- «کنستانسیا مانگی اوربیانگ» همسر ریاست جمهوری گینه بیسائو از سرمایه گذاری در ساخت مسجد مرکزی جدید در مالابو، پایتخت گینه استوایی خبر داد و گفت این مسجد بزرگ ترین مسجد کشور خواهد شد. بر اساس گزارش پایگاه المحیط، اسلام در سال های اخیر در کشور گینه استوایی روندی صعودی به […]

اشتراک گذاری
۲۹ خرداد ۱۳۹۳
686 بازدید
کد مطلب : 2455

به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان- «کنستانسیا مانگی اوربیانگ» همسر ریاست جمهوری گینه بیسائو از سرمایه گذاری در ساخت مسجد مرکزی جدید در مالابو، پایتخت گینه استوایی خبر داد و گفت این مسجد بزرگ ترین مسجد کشور خواهد شد.
بر اساس گزارش پایگاه المحیط، اسلام در سال های اخیر در کشور گینه استوایی روندی صعودی به خود گرفته است و در حال حاضر مسلمانان حدود ۱۰ هزار نفر از جمعیت ۱٫۴ میلیونی کشور را به خود اختصاص می دهند .
مسلمانان در این کشور برخلاف سایر کشورهای افریقایی با اکثریت دینی مسیحی و اقلیت های دینی دیگر همزیستی مسالمت آمیز دارند .
« محی الدین» امام مسجد قدیم که تخریب شده و انتظار می رود مسجد جامع مرکزی به جای ان احداث گردد تصریح کرد نفت بسیاری از مهاجران مسلمان را به سوی خود جلب کرده و افزود قانون اساسی از آزادی دینی مسلمانان به عنوان پیروان دومین دین پرجمعیت کشور حمایت می کند .
وی با اشاره به روابط کشور گینه با سایر کشورهای اسلامی عربی و غیر عربی گفت این نوع روابط بسیار محدود است و ما از هر نوع همکاری از سوی کشورهای مسلمان در راه توسعه و گسترش ساختارهای بنیادین اقلیت مسلمان در گینه استوایی استقبال می کنیم.
منبع : پایگاه مصری المحیط

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *