آخرین اخبار

افزایش یازده درصدی اقدامات ضداسلامی در فرانسه طی سال ۲۰۱۳

سازمان ملی نظارت بر اقدامات ضداسلامی فرانسه با انتشار گزارشی اعلام کرد که طی سال ۲۰۱۳ میلادی، فعالیت‌ گروه‌های اسلام‌ستیز یازده‌ درصد افزایش داشته است. به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان، به نقل از ایکنا، بر اساس گزارش سازمان ملی نظارت بر اقدامات ضداسلامی فرانسه، طی سال ۲۰۱۳ میلادی، ۲۲۶ شکایت مربوط به اقدامات ضداسلامی در […]

اشتراک گذاری
۰۷ بهمن ۱۳۹۲
636 بازدید
کد مطلب : 731

سازمان ملی نظارت بر اقدامات ضداسلامی فرانسه با انتشار گزارشی اعلام کرد که طی سال ۲۰۱۳ میلادی، فعالیت‌ گروه‌های اسلام‌ستیز یازده‌ درصد افزایش داشته است.اسلام

به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان، به نقل از ایکنا، بر اساس گزارش سازمان ملی نظارت بر اقدامات ضداسلامی فرانسه، طی سال ۲۰۱۳ میلادی، ۲۲۶ شکایت مربوط به اقدامات ضداسلامی در مراکز پلیس ثبت شده است که رشد یازده‌درصدی نسبت به سال ۲۰۱۱ میلادی را نشان می‌دهد.

این سازمان وابسته به شورای مسلمانان فرانسه در ادامه گزارش سالیانه خود تاکید می‌کند: در سال ۲۰۱۱ میلادی، اقدامات ضداسلامی حدود ۲۸ درصد و در ۲۰۱۲، ۳۴ درصد افزایش داشت و در سال ۲۰۱۳ این رقم اگرچه به حدود یازده درصد کاهش یافته است ولی بازهم نشان‌گر وجود اسلام‌هراسی در فرانسه است.

عبدالله ذکری، رئیس سازمان نظارت بر اقدامات ضداسلامی فرانسه با اشاره به این‌که این رقم فقط شامل شکایت‌های ثبت‌شده در مراکز پلیس است، عنوان کرد: باید توجه داشته باشیم که تعداد زیادی از شهروندان مسلمان به دلایل شخصی، پس از این‌که هدف حملات گروه‌های اسلام‌ستیز قرار می‌گیرند، از ارائه شکایت خودداری می‌کنند.

وی تاکید کرد: حتی در شورای مسلمانان فرانسه به ایمیل‌ها و نامه‌های تهدیدآمیز و موهن پاسخ نمی‌دهیم و علیه ارسال‌کنندگان هم اقامه دعوی نمی‌کنیم چراکه این شکایت‌ها با این بهانه که هویت ارسال‌کنندگان مشخص نیست، اغلب توسط دادگاه پیگیری نمی‌شوند.

از طرف دیگر، شورای مقابله با اسلام‌هراسی فرانسه با ارائه آمار دیگری درباره اقدامات ضداسلامی در سال ۲۰۱۳، تعداد این اقدامات را ۴۶۹ اعلام و عنوان کرد که شکات‌هایی که به این شورا ارجاع داده شده است نشان‌گر رشد ۵۷ درصدی اسلام‌ستیزی در فرانسه است.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *