آخرین اخبار

انتقاد مالزی از انفعال شورای امنیت در قبال جنایات رژیم صهیونیستی

به گزارش ایرنا، ˈحمزه زین الدینˈ معاون وزیر امور خارجه مالزی روز سه شنبه در نشست وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در جده که دومین نشست طی سه روز در مورد غزه بود، گفت: زیرساخت های اجتماعی و اقتصادی در غزه از جمله مراکز متعلق به سازمان ملل توسط حملات هوایی، دریایی و زمینی اسرائیل […]

اشتراک گذاری
۲۲ مرداد ۱۳۹۳
496 بازدید
کد مطلب : 2822

به گزارش ایرنا، ˈحمزه زین الدینˈ معاون وزیر امور خارجه مالزی روز سه شنبه در نشست وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در جده که دومین نشست طی سه روز در مورد غزه بود، گفت: زیرساخت های اجتماعی و اقتصادی در غزه از جمله مراکز متعلق به سازمان ملل توسط حملات هوایی، دریایی و زمینی اسرائیل ویران و با خاک یکسان شده است.

وی گفت: حتی مراکز آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد (آنروا) توسط رژیم اسراییل مورد حمله قرار می گیرند و در امان نیستند.

معاون وزیر امور خارجه مالزی گفت: جامعه بین الملل از شورای امنیت سازمان ملل می خواهد در این زمینه اقدام کند، اما به نظر می رسد این شورا قادر به مقابله با ظلم و ستم آشکار اسرائیل و تجاوز علیه فلسطین نیست.

وی با اشاره به اعمال استانداردهای دوگانه توسط اعضای شورای امنیت سازمان ملل، گفت که اعمال این استانداردهای دوگانه توسط اعضای شورای امنیت و مصونیت اسراییل از مجازات، این رژیم را به ادامه جنایات تشویق می کند.

این دیپلمات مالزیایی گفت: آیا ما تاکنون به این موضوع فکر کرده ایم که چرا تصمیم گیری های متعدد و قطعنامه های مصوب شورای امنیت سازمان ملل، جنبش عدم تعهد و سازمان همکاری اسلامی برای پایان دادن به تجاوز رژیم اسرائیل به مردم فلسطین موفق نبوده است.

حمزه با تاکید بر این که نیاز فوری برای اقدام موثر جامعه بین المللی به منظور پایان جنایات رژیم صهیونیستی و محاصره غزه یک بار برای همیشه احساس می شود، گفت که کشتار و تخریب باید متوقف شده و جنایتکاران جنگی نیز به عدالت سپرده شوند.

معاون وزیر خارجه مالزی همچنین گفت که کوالالامپور از تلاش اردن و ارایه پیش نویس قطعنامه به شورای امنیت سازمان ملل حمایت می کند و از اعضای سازمان همکاری اسلامی خواست از این پیشنهاد حمایت کنند.

این طرح بر برقراری آتش بس مستمر، احترام کامل به قانون بین المللی و حقوق بشر از جمله حمایت از غیر نظامیان، بازسازی سریع ویرانه های بر جای مانده از جنگ، ارسال کمک های انساندوستانه به فلسطینیان در نوار غزه و برآورده کردن نیازهای اقتصادی ملت فلسطین در این منطقه تاکید دارد.

سازمان همکاری اسلامی روز سه شنبه ضمن محکوم کردن ˈجنایات جنگیˈ رژیم صهیونیستی در غزه مصرانه خواستار نشست کمک کنندگان مالی برای تامین هزینه بازسازی این منطقه تخریب شده براثر جنگ یک ماهه شد.
منبع: ایرنا

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *