آخرین اخبار

اندپندنت: افزایش ۴۰ درصدی تعداد مسلمانان در نیروی نظامی انگلستان

 « جیمی میرل» روزنامه نگار روزنامه ایندپندنت طی گزارشی نوشت: تعداد نظامیان مسلمانان در ارتش انگلستان از سال ۲۰۰۷ تاکنون، به میزان ۴۰ درصد افزایش یافته است. بر اساس گزارش پایگاه البلد؛ وی به نقل از نظامیان مسلمان تاکید کرد که نظامیان مسلمانان بر این عقیده اند که هیچ تناقضی میان خدمت در ارتش و […]

اشتراک گذاری
۱۴ فروردین ۱۳۹۳
429 بازدید
کد مطلب : 2000

 « جیمی میرل» روزنامه نگار روزنامه ایندپندنت طی گزارشی نوشت: تعداد نظامیان مسلمانان در ارتش انگلستان از سال ۲۰۰۷ تاکنون، به میزان ۴۰ درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش پایگاه البلد؛ وی به نقل از نظامیان مسلمان تاکید کرد که نظامیان مسلمانان بر این عقیده اند که هیچ تناقضی میان خدمت در ارتش و داشتن عقاید اسلامی وجود ندارد.

جیمی همچنین به نقل از « عاصم حافظ » اولین امام جماعت نیروی نظامی انگلستان که در حال حاضر در پست مشاور اسلامی وزارت دفاع فعالیت می کند؛ بیان کرد که هیچ دلیلی برای تعجب کردن از افزایش مسلمانان در نیروی نظامی وجود ندارد؛ زیرا بی شک مسلمانان قادر هستند تا نظامیان شایسته ای باشند .

عاصم حافظ همچنین گفت: هیچ تعارضی میان مسلمانان بودن و خدمت در دفاع از سرزمین انگلستان وجود ندارد.

وی که در سال ۲۰۰۵ به ارتش ملحق شده است ؛ افزایش نظامیان مسلمان را با توجه به تغییرات موجود در انگلستان امری طبیعی فرض کرد ؛ زیرا ملت انگلستان بخشش بیشتری نسبت به گذشته دارند و این مساله، جوانان مسلمان از جمله زن و مرد را به ادغام در جامعه و خدمت به آن تشویق کرد.

عاصم که همچنین مدتی در ارتش افغانستان خدمت کرده بود افزود: هیچ نوع تعارض میان اسلام و برخورد با گروه های افراطی مسلح القاعده وجود ندارد ؛ زیرا اسلام پیروان خود را به حمایت از کشور، جامعه و سرزمین شان فرا خوانده است.

وی با اشاره به  این که لایحه ها و آموزش های ارتش انگلستان با لطافت بیشتری نسبت به گذشته با مسلمانان برخورد می کند؛ گفت: مسلمانان نظامی امروز حق دارند تا در اردوگاه های نظامی خود روزانه ۵ بار نماز بر پا کنند و روزه بگیرند. این در حالی است که با وجود افزایش مسلمانان نظامی در طول سال های اخیر به میزان ۴۰ درصد ؛ اما تعداد آنان نسبت به جمعیت ۲۰۰ هزار نفری نظامیان تنها ۱ درصد و به تعداد ۶۵۰ نفر است با این حال امکانات مناسبی در اختیار آن ها قرار داده اند.

منبع: البلد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *