آخرین اخبار

بازگشت آرامش نسبی به شهر “فلوجه”

با بازگشت آرامش نسبی به شهر “فلوجه” در عراق و حضور نیروهای دولتی و شورای امنیت سازمان ملل، ساکنان این شهر در حال بازگشت به آن هستند.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل از سایتهای خبری؛ ساکنان شهر “فلوجه” که در پی درگیری‌های اخیر در استان “الانبار” از این منطقه گریخته […]

اشتراک گذاری
۲۳ دی ۱۳۹۲
656 بازدید
کد مطلب : 324

با بازگشت آرامش نسبی به شهر “فلوجه” در عراق و حضور نیروهای دولتی و شورای امنیت سازمان ملل، ساکنان این شهر در حال بازگشت به آن هستند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل از سایتهای خبری؛ ساکنان شهر “فلوجه” که در پی درگیری‌های اخیر در استان “الانبار” از این منطقه گریخته بودند، با بازگشت آرامش به این شهر و نیز حمایت شورای امنیت سازمان ملل، در حال بازگشت به خانه‌هایشان هستند؛ این درحالی است که بعد از اینکه دولت نوری المالکی در روزهای گذشته اعلام کرد که کنترل شهر فلوجه از دست نیروهای دولتی خارج شده؛ موج خروج ساکنان از این منطقه آغاز شده بود.

خبرگزاری فرانسه نوشت: شورای امنیت سازمان ملل، جمعه از دولت نوری المالکی در برخورد با اعضای “حکومت اسلامی عراق و شام” برای بازپس گیری “فلوجه” و مناطقی از “رمادی” اعلام حمایت کرد.

براساس گزارشهای دیگر در بیانیه منتشره از سوی روشنفکران شهر ه توسط شاعر ابراهیم ناجی قرائت گردید، آمده است: به همه جهانیان اعلام می کنیم که کنترل فلوجه در دست مردمان این شهر می باشد و تروریسمی را که بهانه حمله به شهر قرار داده می شود، محکوم می نماییم.

در ادامه این بیانیه آمده است: از سازمان همکاری‌های اسلامی، سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب و سازمان حقوق بشر می خواهیم تا با تشکیل کمیسیون ویژه و اعزام آن به منطقه، برای روشن شدن ادعاهای حکومت مبنی بر مبارزه با تروریسم، واقعیت را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند.

در ادامه این بیانیه از تمامی انسان‌های عاقل کشور دعوت شده است تا سخنان مذهب گرایانه نوری المالکی نخست وزیر عراق را که از اعتدال و اتحاد ملی دور بوده، محکوم کنند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *