آخرین اخبار

بان کی مون: اسرائیل باید حساب پس بدهد

بان کی مون: اسرائیل باید حساب پس بدهد بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل، گفت: «انتظار دارم که اسرائیل به خاطر کشتار انسان‌های بی‌گناه در غزّه، حساب پس بدهد.» بان، طی یک مصاحبه‌ی مطبوعاتی در دفتر مرکزی سازمان ملل اعلام کرد که، در حال بررسی دلایل و اسباب ویرانی در غزه، مذاکرات آتش بس […]

اشتراک گذاری
۲۵ مرداد ۱۳۹۳
660 بازدید
کد مطلب : 2842

بان کی مون: اسرائیل باید حساب پس بدهد
بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل، گفت: «انتظار دارم که اسرائیل به خاطر کشتار انسان‌های بی‌گناه در غزّه، حساب پس بدهد.»

بان، طی یک مصاحبه‌ی مطبوعاتی در دفتر مرکزی سازمان ملل اعلام کرد که، در حال بررسی دلایل و اسباب ویرانی در غزه، مذاکرات آتش بس در مصر، و تنش‌های سیاسی عراق می‌باشد.‌بان کی مون، با اشاره به تلفات سنگین ناشی از حملات اسرائیل به غزه گفت: برای رساندن کمک‌های انسانی به غزّه، به پایان دادن به خصومت‌ها نیازمندیم. آمار کشته شدگان و مجروحین در غزه بسیار سرسام آور است. «وی، خاطر نشان کرد که تاکنون بیش ار ۲هزار انسان جان باخته‌اند. ۷۵ درصد از این آمار را مردم عادی و غیر نظامی تشکیل می‌‌دهد، و از این تعداد ۴۵۹ کودک می‌باشند. در دو حمله‌ی اخیر، بیشترین تعداد کشته شدگان، کودک بودند.

وی در ادامه گفت: ۳۰۰ هزار نفر در حال حاضر در اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی، مدارس دولتی و خصوصی، و سایر بنیادهای اجتماعی پناه گرفته‌اند. منازل بیش از ۱۰۰ هزار نفر یا کاملا تخریب شده و یا به صورت جدی دچار خسران شده است. در بسیاری از خانه‌ها آب وجود ندارد و یا از کمبود آب رنج می‌برند. بیمارستان‌ها که مکانی برای مقابله با فاجعه انسانی هستند، خود، دچار فاجعه شده‌اند. دوره‌ی جدید آموزشی بعد از دوهفته‌ی دیگر شروع می‌شود اما مکانی برای این آموزش باقی نمانده است.

بان، توقف حملات را برای بازسازی غزه خواستار شد.

انتظار دارم که اسرائیل حساب پس بدهد:

بان کی مون با بیان اینکه دفاع از شهروندان اسرائیل در برابر راکت‌های حماس حق اسرائیل است گفت، اما اسرائیل باید به اصول پایبند باشد و در برابر افراطی‌گری خود پاسخگو باشد. نمی‌ توان به اسرائیل این حق را داد که به بهانه‌ی جنگ با شبه نظامیان، زندگی و حیات انسان‌های مظلوم و بی‌پناه را به خطر اندازد.

وی با درخواست از جامعه‌ی بین المللی برای حمایت از غیر نظامیان گفت: امیدوارم تحقیقاتی در خصوص بمباران و کشتار مردم بی‌دفاع صورت گیرد و در این زمینه حسابرسی شود. به نظر من این آخرین فرصت است.

وی در مورد مذاکرات آتش بس در مصر گفت: زمان بسیار کمی باقی مانده است. فردا آخرین مهلت آتش بس است. این آخرین شانس است. باید بدون از دست دادن زمان، به نتیجه‌ی مطلوبی برسیم. سپس، همانطوری که گفتم، برای بازسازی غزه، آماده‌ایم. معلوم نیست که چه پیش خواهد آمد. آیا بار دیگر حملات شروع خواهد شد؟ متاسفانه روال فعلاً به این صورت است که ما بازسازی می‌کنیم و آن‌ها تخریب می‌کنند و این مسئله همچنان ادامه دارد. این بار آخرین شانس برای طرفین می‌ باشد.

وی با اشاره به پایمال شدن حقوق بشر گفت:» اعضای شورای امنیت، در این خصوص رایزنی می‌کنند.

باید آتش بس دائمی در قاهره مورد قبول واقع شود. اما تصمیم شورای امنیت سازمان ملل هم مهم است. سپس همانند قرار شماره ۱۸۶۰ مصوب ۲۰۰۹، شورای امنیت سازمان ملل، پیش نویسی قوی و قابل اجرا ارائه خواهد کرد که از سوی جامعه‌ی بین الملل قویا حمایت شود. »

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *