آخرین اخبار

بحران اوکراین نتیجه جنایات روسیه در سوریه و کشورهای اسلامی است

 مولانا محمدحسین گرگیج در بخشی از خطبه های جمعه(۹ اسفند ۹۲ ) با توجه به بحران اوکراین ضمن هشدار به غرب و شرق به خصوص روسیه ، آن را نتیجه جنایات این کشورها در خاورمیانه از جمله سوریه دانست.  مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش خطاب به همه جنایتکاران و ابر قدرتهای شرقی و غربی به خصوص […]

اشتراک گذاری
۰۹ اسفند ۱۳۹۲
495 بازدید
کد مطلب : 1509

 مولانا محمدحسین گرگیج در بخشی از خطبه های جمعه(۹ اسفند ۹۲ ) با توجه به بحران اوکراین ضمن هشدار به غرب و شرق به خصوص روسیه ، آن را نتیجه جنایات این کشورها در خاورمیانه از جمله سوریه دانست.

 مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش خطاب به همه جنایتکاران و ابر قدرتهای شرقی و غربی به خصوص روسیه و امریکا گفت: بحران اوکراین که در بیخ گوش پوتین جنایتکار و روسیه که هنوز هم در کشورهای اسلامی مرتکب جنایت می شود، اتفاق افتاد یک هشداربه پوتین بود و روسیه باید به خودش بیاید که اوکراین که روزی  جزو پیکره اش بود و به اصطلاح روسیه سفید گفته می شد  امروزبه آتش کشیده شده است و آتش در کی اف(پایتخت اوکراین) روشن است و این همان آتشی است که در خاورمیانه و سوریه  روشن کردند و ان شاء الله از خداوند متعال میخواهیم این آتش را به کرملین بکشاند و آن را نابود کند که اسلحه های خود را می فروشند و مسلمانان سوریه را قتل عام می کنند و به نابودی می کشانند.

وی با بیان اینکه اهداف دشمنان یکی است به نقل از علامه مطهری خطاب به مسلمانان گفت:  شرق و غرب مانند دو سر قیچی هستند که جهت آن ها مخالف است اما هدفشان یکی است و آن ها ۳ هدف را در کشورهای اسلامی دنبال می کنند یکی فروش اسلحه، دوم آزمایش اسلحه های خود و آخرین هدفشان به جان هم انداختن مسلمانان و نابودی آن ها است.

مولانا گرگیج در ادامه با توجه به وضعیت نامساعد پناهندگان مسلمان در شهر یرموک خاطرنشان کرد :در شهر یرموک سوریه فاجعه است که انسان ها برای گرفتن یک لقمه نان، صف های طولانی  داشتند واز گرسنگی بی حال بودند. هر چه خود را تسکین می دادند باز هم  اشک می ریختند و خداوندکسانی که مسلمانان را به این روز انداخته اند وضعیت خودشان را بدتر از این بکند و آسایش را از آن ها بگیرد وان شاء الله  نابود بشوند که مسلمانان را این چنین خوار کرده اند.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر ضمن انتقاد شدید از سازمان های حقوق بشری و بین المللی تصریح کرد : امروز سازمان های حقوق بشری وبین المللی کجا شده اند که در برابر چنین فاجعه هایی سکوت کرده اند؟ کجا هستند مسلمانانی همچون فاروق اعظم(رض) که فرمود اگر پیر زنی در زمان حکومت من در آن سر دنیا، شب را گرسنه بخوابد من باید روز قیامت جوابگو باشم .کجا هست وجدان انسان ها  که در آفریقای مرکزی و سوریه چنین فجایاعی صورت می گیرد وبی تفاوت هستند.

ایشان در ادامه ی  انتقاد از نسل کشی مسلمانان در آفریقای مرکزی و سوریه اظهار داشت :آفریقای مرکزی و آوارگان سوری که بیشترین آواره را  در کل دنیا دارند امروز با فاجعه روبرو هستند. آن ها اگر امنیت داشتند از کشورشان فرار نمی کردند .خداوند متعال ان شاء الله امنیت را به مردم سوریه برگرداند و همه بدخواهان این ملت را نابود بگرداند و خداوند فریاد مظلومین را  می شنود.

مولانا در ادامه با اشاره به وضعیت ناگوار مسلمانان سوریه ، ضمن انتقاد از سران کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: مسلمان سوری امسال بدترین سال را گذراندند و بیشترین آمار تلفات را داشتند وامروز برای یک لقمه نان درمانده اند .وجدان سران مسلمانان کجا هست که مسلمانان به این روز افتاده اند  و خداوند عزوجل جنایتکاران شرقی و غربی را نیست و نابود کند و اسلحه های آن ها را بر علیه خودشان استعمال بگرداند.

حقوق مساوی شهروندی شیعه وسنی باید در عمل اجرا شود

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در پایان، ضمن ابراز خرسندی از سخنان دکتر روحانی که در جمع مردم بندرعباس ایراد کرد و از حقوق مساوی بین شیعه و سنی صحبت کرده بود از آقای روحانی خواست تا در عمل هم این چنین باشند.

وی تصریح کرد: آقای دکتر روحانی از حقوق شهروندی ملت اعم از شیعه و سنی سخنانی گفتند و افزودند همه ما از حقوق مساوی برخوردار هستیم این کلام وی بسیار زیبا و شیرین بود اما ما در میدان عمل خواستار چنین مساوات و برادری هستیم از گفتن تا عمل فاصله هست و نباید فقط این حرفها شعار باشد و باید به آن عمل شود و ما شاهد حقوق مساوی بین همه شهروندان باشیم.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *