آخرین اخبار

برگزاری بزرگترین گردهمایی مسلمانان بنگلادش

به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل از تکناز:www.taknaz.ir/ بزرگترین گردهمایی مسلمانان جهان پس از اول بهمن ماه، با حضور حدود ۲ میلیون مسلمان و اقامه نماز در کرانه رود “توراگ” در حومه شهر “داکا”، پایتخت بنگلادش، آغاز شد. به نقل از خبرگزاری فرانسه (AFP)، این مراسم سه روز به طول انجامید (اول تا سوم […]

اشتراک گذاری
۰۶ بهمن ۱۳۹۲
654 بازدید
کد مطلب : 690

به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل از تکناز:www.taknaz.ir/ بزرگترین گردهمایی مسلمانان جهان پس از اول بهمن ماه، با حضور حدود ۲ میلیون مسلمان و اقامه نماز در کرانه رود “توراگ” در حومه شهر “داکا”، پایتخت بنگلادش، آغاز شد. به نقل از خبرگزاری فرانسه (AFP)، این مراسم سه روز به طول انجامید (اول تا سوم بهمن) و هزاران مسلمان دیگر در طول این سه روز به هم کیشان خود پیوستند. این گردهمایی که جمعیت عظیم مسلمانان در زمینی به مساحت ۶۶٫۷ هکتار در حاشیه رود توراگ حضور داشتند با برگزاری یک نماز جماعت به کار خود پایان داد.

حدود ۲۵ هزار مسلمان از ۱۰۰ کشور جهان امسال در این گردهمایی حضور داشتند و امکانات رفاهی لازم از سوی دولت بنگلادش برای این گردهمایی فراهم شده بود. در این مراسم که از سال ۱۹۶۰ تاکنون هر سال در بنگلادش انجام می‌شود، مسلمانان به اقامه نماز و گوش دادن به سخنرانی علمای برجسته مسلمان می‌پردازند. در نخستین سال برگزاری این گردهمایی عده کمی از مسلمانان در مسجد شهر داکا جمع شده بودند، اما این گردهمایی هر سال از سوی مسلمانان با استقبال بیشتری روبه‌رو شد و اینک بزرگترین تجمع مسلمانان پس از حج به شمار می‌رود؛ در این گردهمایی خطبه‌ها و سخنرانی‌ها به زبان‌های مختلف عربی، بنگالی، انگلیسی، اردو، هندی و دیگر زبان‌ها ارئه شده و آیات قرآن نیز تلاوت می‌شود.

گفتنی است مسلمانان با جمعیتی در حدود ۱۴۴ میلیون نفر، ۹۰ درصد جمعیت بنگلادش را تشکیل می‌دهند و این گردهمایی اسلامی به همت سازمان تبلیغات اسلامی بنگلادش با هدف ترغیب مسلمانان به پیروی از اصول و آموزه‌های اسلامی هر ساله برگزار می‌شود. تصاویر زیر هزاران مسلمان بنگلادشی را در محل برگزاری این مراسم که حدود ۳۰ کیلومتری شمال داکا می باشد و همینطور قطار پر ازدحامی که هنگام بازگشت زائران به محل خانه هایشان هستند را نشان می دهد.

تصاویری از این اجتماع بزرگ مسلمانان

ببنبنگبنگلبنگلاد1

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *