آخرین اخبار

برگزاری مجلس بزرگداشت مولانا احمد- رحمه‌الله-در ولایت نیمروز

جمعی از شاگردان و ارادتمندان مولانا احمد –رحمه الله- روز چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ به مناسبت درگذشت ایشان مجلس بزرگداشتی در ولایت نیمروز افغانستان برگزار کردند. به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی سنی  آنلاین، در این مجلس که در مدرسه دینی “احیاءالعلوم” شهر زرنج برگزار شد، اقشار مختلف، اعم از شاگردان […]

اشتراک گذاری
۰۳ فروردین ۱۳۹۳
670 بازدید
کد مطلب : 1906

جمعی از شاگردان و ارادتمندان مولانا احمد –رحمه الله- روز چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ به مناسبت درگذشت ایشان مجلس بزرگداشتی در ولایت نیمروز افغانستان برگزار کردند.

به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی سنی  آنلاین، در این مجلس که در مدرسه دینی “احیاءالعلوم” شهر زرنج برگزار شد، اقشار مختلف، اعم از شاگردان مولانا احمد- رحمه الله-، اصحاب مدارس دینی، اساتید مدارس، ریش‎سفیدان، طلاب مدرسه دینی احیاءالعلوم و عموم مردم شریف و همیشه در صحنه ولایت نیمروز، حضور داشتند.
این جلسه معنوی با تلاوت قرآن پاک توسط عموم حضار آغاز گردید و در ادامه جلسه سخنان مولانا عبدالغنی بدری، ناظم تعلیمی مدرسه دینی دارالعلوم زاهدان (که از طریق تلفن ارتباط حاصل شده بود) و همچنین صحبت‎های مولوی صلاح الدین، یکی از علماء برجسته شهر زرنج، باعث دلگرمی و تجدید خاطرات زندگانی استادِ مرحوم گردید.
پایان‎بخش این جلسه معنوی دعای مولوی حبیب الله رحیمی، یکی از علمای برجسته ولایت نیمروز، بود.


تسلیت علمای کابل به مناسبت درگذشت مولانا احمد

همچنین جمعی از علمای اهل‌سنت کابل مراتب تسلیت خویش را به مناسبت درگذشت جانگداز مولانا احمد- رحمه الله- به محضر مدیریت محترم دارالعلوم زاهدان اعلام نمودند.
علمای اهل‌سنت کابل در این تسلیت‌نامه، مولانا احمد- رحمه الله- را “شخصیتی فراتر از مرزها” و “خیرخواه امت مسلمه” توصیف کرده و فقدان ایشان را “ضایعه ای بزرگ برای مسلمانان جهان”  عنوان کردند.

متن کامل این تسلیت‌نامه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
خدمت استاد عالی قدر حضرت شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید حفظه الله ورعاه
السلام علیکم و رحمه الله وبرکاته
خبر ارتحال استاد بزرگوار مولانا احمد نارویی تمامی شاگردان و دوستداران ایشان را متاثر نموده و داغ بزرگی بر دل مسلمانان گذاشت. از الله تبارک و تعالی عاجزانه می خواهیم که ایشان را در جوار بهترین رحمت‎های خویش جای داده و با صدیقین،‌ شهدا و صالحین محشور گرداند.
ایشان شخصیتی فراتر از مرزها بوده و برای بسیاری از امت مسلمه نافع و خیرخواه بودند، فقدان چنین انسان‎های وارسته ضایعه‎ ای بزرگ برای مسلمانان جهان می باشد. خداوند متعال به ایشان رفع درجات عنایت فرموده و به تمامی بازماندگان علی الخصوص شخص شما و تمامی اساتید و طلاب دارالعلوم زاهدان صبر جمیل عنایت فرماید.
علما و اهل علم سراسر افغانستان به ویژه مردم کابل مراتب تسلیت خویش را تقدیم‎تان نموده و خود را در این غم بزرگ شریک‎تان می دانند. خداوند متعال به همه صبر عنایت فرماید.

مولوی فضل الله نوری/ مولوی عبدالله علی‎زهی/ مولوی عبدالرحمن براتی
و جمعی دیگر از علمای کابل‌

(گفتنی‌ست بسیاری از علمای دیار افغانستان از دانش‌آموختگان دارالعلوم زاهدان و از شاگردان مولانا احمد- رحمه الله- هستند، ‌که در استان‌های مختلف این کشور در حال تعلیم و تربیت فرزندان مسلمین و مشغول خدمت به اسلام می‌باشند.)

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *