آخرین اخبار

برگزاری نشست مشترک دانشجویان و طلاب مقیم زاهدان

نخستین “نشست مشترک دانشجویان و طلاب مقیم زاهدان” دیروز (جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳) بعد از نماز مغرب در مسجد جامع مکی زاهدان برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سنی‌آنلاین در این نشست که به همت دفتر امور دانشجویی دارالعلوم زاهدان برگزار شد، جمع کثیری از دانشجویان زاهدانی و جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه دارالعلوم […]

اشتراک گذاری
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
300716 بازدید
کد مطلب : 2230

نخستین “نشست مشترک دانشجویان و طلاب مقیم زاهدان” دیروز (جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳) بعد از نماز مغرب در مسجد جامع مکی زاهدان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سنی‌آنلاین در این نشست که به همت دفتر امور دانشجویی دارالعلوم زاهدان برگزار شد، جمع کثیری از دانشجویان زاهدانی و جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان حضور داشتند.
جلسه بعد از نماز مغرب با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شده و در ادامه مولوی حبیب الله مرجانی، از اعضای دفتر امور دانشجویی دارالعلوم زاهدان مطالبی ایراد نمود. مولوی مرجانی ضمن توضیح اهداف تأسیس دفتر امور دانشجویی و زمینه فعالیت آن، به تشریح بخشی از برنامه‌های این دفتر پرداخت. سپس حسین غفران، دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق بین‎الملل، به نمایندگی از دانشجویان پیشنهاداتی به دفتر امور دانشجویی ارائه کرد. غفران در ادامه ضمن توضیحاتی در مورد کتابخانه عزیزی و سایر فعالیت‌های این دفتر، از دانشجویان خواست تا با کتابخانه عزیزی و موسسه فرهنگی مولانا عبدالعزیز، که در مسجد عزیزی و زیر نظر دفتر امور دانشجویی دارالعلوم زاهدان قرار دارد، همکاری و ارتباط داشته باشند.
 
مولانا محمدقاسم: دانشجو و طلبه‌ای که از تقوا و کمال علمی برخوردار باشد می‌تواند جهان را اصلاح نموده و سرنوشت ملت‌ها را تغییر دهد
در ادامه‌ی این نشست دوستانه مولانا محمدقاسم قاسمی، ریاست دارالافتای دارالعلوم زاهدان و سردبیر فصلنامه ندای اسلام سخنرانی کرد. مولانا قاسمی سخنان خویش را با تلاوت آیاتی از سوره مبارکه علق آغاز نمود و خطاب به دانشجویان و طلاب حاضر در جلسه اظهار داشت: الله تعالی شما را نسبت به بسیاری از اقشار جامعه ممتاز گردانیده و علاقه و محبت شما را در دل‌های مردم جای داده است، ‌اما توجه داشته باشید که مردم در کنار محبت و علاقه، از شما انتظارات و توقعاتی نیز دارند. نه تنها خانواده، بلکه تمام اقوام، دوستان، علماء و سایر اقشار جامعه به شما که مشغول کسب دانش هستید اعتماد داشته و خواسته‌ها و انتظاراتی از شما دارند.
سردبیر فصل‌نامه ندای اسلام در ادامه تاکید کرد: شما (دانشجویان و طلاب) محل آمال و آرزوهای بزرگان و اسلاف خود هستید؛ آنها بذر آرزوهای خویش را در وجود شما کاشته‌اند، لذا مواظب باشید که خدای ناکرده قبرستان آرزوهای آنها قرار نگیرید.
مفتی محمدقاسم “تخصص و مهارت بالا در علوم” و “تعهد و تقوا” را از مهمترین آرزوهای بزرگان در حق دانشجویان و طلاب برشمرد و اظهار داشت: زمانی شما می‌توانید آرزوهای بزرگان خود را برآورده نمایید که به معنای واقعی کلمه دانش‌آموخته و دانشمند باشید و در آن علم و رشته‌ای که تحصیل می‌کنید مهارت بسیار بالائی کسب نموده و به مدارج عالی برسید. رسیدن به این مهارت نیاز به برنامه‌ریزی، سعی و تلاش و همت بلند دارد.
رئیس دارالافتای دارالعلوم زاهدان دانشجویان مقیم زاهدان را مخاطب قرار داده و گفت: در کنار علم و رشته خود، روزی یک ساعت را به مطالعات اسلامی و فراگیری قرآن مجید و علوم دینی اختصاص دهید.
مولانا محمدقاسم با بیان اینکه “دانشجو و طلبه‌ای که از تقوا و کمال علمی برخوردار باشد می‌تواند جهان را اصلاح نموده و سرنوشت ملت‌ها را تغییر دهد”، راهکارهایی در خصوص حصول تقوا ارائه داد و که این راهکارها عبارتند از:
۱ـ ارتباط با افرادی که دارای هر دو کمال (تقوا و علم) هستند و راهنمایی گرفتن از آنان؛
۲ـ مطالعه سیرت شخصیت‌هایی که از کمال تقوا و کمال علمی برخوردارند؛
۳ـ پایبندی به نمازها، به ویژه نماز صبح؛
۴ـ ارتباط با دفتر امور دانشجویی؛
۵ـ دعا.

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید: حفظ هویت دینی و هویت قومی و ملی برای حفظ هر ملت ضروری‌ست
برنامه‌ی پایانی نشست مشترک دانشجویان و طلاب مقیم زاهدان، سخنرانی شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید بود. ایشان طی سخنانی به عوامل شکست ملت‌ها اشاره کرده و گفتند: ملت‌هایی که هویت دینی و هویت قومی و ملی خود را از دست بدهند، با شکست و نابودی مواجه خواهند شد. این ملت‌ها در دیگر ملت‌ها تحلیل شده و نابود می‌شوند.
 مولانا عبدالحمید تاکید کردند: توجه به هویت دینی و هویت قومی و ملی برای وجود و حفظ ملت‌ها حیاتی و مهم است. لذا نباید از هیچ ملتی مرعوب شویم که شکست می‌خوریم. ما باید با کمال آگاهی و اطلاع از دین سلام، در بین پیروان سایر ادیان و ملل احساس افتخار و شرف کنیم که منتسب به دین اسلام بوده و از امت رسول اکرم- صلی الله علیه وسلم- هستیم.
ایشان خطاب به دانشجویان و طلاب خاطرنشان کردند: شما در بین ملت‌های دیگر با هویت خود بدرخشید. هویت دینی شما نماز و روزه و حج و زکات ‌و تلاوت قرآن مجید و حفظ دستاوردهای اسلامی است. بر نمازی بودن خود افتخار کنید. زبان و لباس خود را حفظ کنید تا هویت قومی شما نیز حفظ شود.
مدیر دارالعلوم زاهدان در پایان سخنانشان دانشجویان را به مواردی از قبیل “تلاش برای کسب علم و دانش و رسیدن به مدارج بالای علمی”، “پایبندی به نمازهای پنجگانه”، “اقامه نمازها حتی‌الامکان با جماعت”، “مطالعه مسایل دینی، عقیدتی و تاریخی”، “ارتباط با دفتر امور دانشجوی و مراکز علمی”، “فراگیری و تلاوت قرآن مجید”، “رعایت تقوا و پرهیزگاری”، “دوری از گناهان و معاصی” و “حفظ وحدت، انسجام و هم‌گرایی” تاکید و توصیه نمودند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *