آخرین اخبار

بوی ماه عشق؛ ماه خدا می‌آید

✍🏼 هدی اسماعیلی / سنی آنلاین بوی ماه تکرارنشدنی #رمضان از خلال لحظه‌های شعبان می‌رسد. انگار که ملایک بر روی بال‌های‌شان این ماه پاکیزه و همیشه بکر را از آسمان، برای زمینیان به ارمغان می‌آورند. نزدیک به یک سال دیگر سپری شد و ماه از گریختن از جهنم و شتافتن به‌سوی بهشت در حال رسیدن […]

اشتراک گذاری
۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
115656 بازدید
کد مطلب : 5203

✍🏼 هدی اسماعیلی / سنی آنلاین

بوی ماه تکرارنشدنی #رمضان از خلال لحظه‌های شعبان می‌رسد. انگار که ملایک بر روی بال‌های‌شان این ماه پاکیزه و همیشه بکر را از آسمان، برای زمینیان به ارمغان می‌آورند.

نزدیک به یک سال دیگر سپری شد و ماه از گریختن از جهنم و شتافتن به‌سوی بهشت در حال رسیدن است… اما امسال خیلی چیزها دیگر سر جایش نیست! خیلی‌ها دیگر در جمع ما نیستند، خیلی از پدرها، مادرها، برادرها، خواهرها، دوستان و آشنایان ما که سال قبل بودند و امسال جای خالی‌شان تا همیشه سبز باقی می‌ماند… آنها که رفته‌اند در حسرت یک شب رکوع و قیام، در آرزوی یک تراویح و سجود، هیهات سر می‌دهند و ما که مانده‌ایم آیا قدر می‌دانیم؟

امسال خیلی چیزهای دیگر هم نیستند! خیلی‌ها دیگر خانه ندارند تا در پناه سقف آن افطار و سحری بخورند. (هم‌وطنان سیل‌زده خوزستان و لرستان و ترکمن‌صحرا) در عوض خیلی‌ها کاخ روی کوخ می‌سازند و عروج می‌کنند! خیلی‌ها سفره ندارند و خیلی‌ها نان!
خیلی‌ها اذان‌شان به‌جای بلندشدن از گلدسته‌های مساجد، در سفیر موشک‌ها و بمباران‌ها خلاصه می‌شود! خیلی‌ها در همین بغل؛ ترکستان شرقی، در آرزوی شنیدن صدای نماز، در پستوی خانه‌ها و زیرزمین‌ها قامت می‌بندند و قیام می‌خوانند!

خیلی‌ها حتی حسرت به دل‌شان مانده تا یک روز را روزه بگیرند تا مبادا سرشان از لب تیغ دادگاه‌های تفتیش عقاید گذرانده شود؛ مسلمانان روهینگیا و چچن… و در عوض خیلی‌ها در خیابان روزه‌خواری می‌کنند!
رمضان زمان گلایه نیست، فصل روییدن جوانه‌های نور است. فصل بارورشدن ابرهای خطاپوش خداوند بر گناهان بندگان زمینی… و لب‌های ما آمادۀ چیدن ذکر «ربّنا» از لب طاقچه عادت…

بوی رمضان می‌آید، بوی ماه خدا؛ دلم سر می‌رود، سرم خنک می‌شود از رایحۀ این بوی دل‌آویز… در را باز کنید، پنجره را؛ اینک رمضان در راه است./ سنی‌آنلاین

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *