آخرین اخبار

بیش از ۲ هزار حافظ در مسابقات قرآن پاکستان

به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «hqmi.org»، این مسابقات به همت انجمن جهانی حفظ قرآن و با همکاری دفتر انجمن جهانی اسلام در اسلام‌آباد برگزار شد. شرکت‌کنندگان در این مسابقات در شش رشته حفظ کامل قرآن با قرائات دهگانه، حفظ قرآن همراه با حفظ «ریاض الصالحین»(مجموعه‌ای از احادیث پیامبر(ص) تألیف امام […]

اشتراک گذاری
۱۰ مرداد ۱۳۹۵
543 بازدید
کد مطلب : 4361

به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «hqmi.org»، این مسابقات به همت انجمن جهانی حفظ قرآن و با همکاری دفتر انجمن جهانی اسلام در اسلام‌آباد برگزار شد.
شرکت‌کنندگان در این مسابقات در شش رشته حفظ کامل قرآن با قرائات دهگانه، حفظ قرآن همراه با حفظ «ریاض الصالحین»(مجموعه‌ای از احادیث پیامبر(ص) تألیف امام ابی زکریا یحیی بن شریف نووی دمشقی ۶۳۱ـ ۶۷۶ هـ)، حفظ قرآن با مقدمه ابن جزری، حفظ قرآن همراه با تفسیر معانی واژگان قرآن، حفظ قرآن با ذکر آیه، صفحه، تعداد ‌آیات و ترتیب سوره‌ها و حفظ قرآن ویژه حافظان خردسال به رقابت پرداختند.
آیین تجلیل از شرکت‌کنندگان و اهدای جوایز به نفرات برتر این مسابقات با حضور سردار محمد یوسف، وزیر امور مذهبی پاکستان، برخی از سفیران کشورهای عربی، محب‌الدین عبدالسبحان واعظ، نماینده انجمن جهانی حفظ قرآن، اعضای کمیته داوری، علاقه‌مندان به فعالیت‌های قرآنی، مربیان، قرآن‌آموزان و برخی شهروندان پاکستانی در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌‌المللی اسلامی شهر اسلام‌آباد برگزار شد.
سخنرانان این مراسم ضمن تبریک به نفرات برتر رقابت‌ها بر ضرورت ممارست بیشتر در حفظ قرآن، تسلط به این کتاب الهی و عمل به دستورات کلام وحی تأکید کردند.
در پایان این مراسم به نفرات برتر رشته‌های مختلف در دو بخش آقایان و بانوان جوایز و هدایایی اهدا شد.
«المقدمه‌ الجزریه»(مقدمه ابن جزری) اثر شیخ القراء ابن الجزری (۷۵۱ ـ  ۸۳۳ هجری قمری) است که اثری منظوم در علوم تجوید، وقف و ابتدا و رسم‌الخط قرآن است؛ این کتاب ۱۰۷ بیت دارد و در کشورهای عربی برای قرآن‌آموزان تدریس می‌شود.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *