آخرین اخبار

تا رمضان چیزی نمانده، آماده اید؟

سلام بر جوانان تا ماه رمضان تقریباً چند روز بیشتر نمانده است، آیا آماده‌اید؟ می‌خواهم در این روزهای بزرگ به پنج نکته‌ی اساسی اشاره کنم…. ۱. تو باید آغاز کنی، او خود به پایان می‌رساند: ایمان اتفاقی به وجود نمی‌آید و رهایی در شب قدر در لحظه‌ای صورت نمی‌گیرد. آیا می‌خواهی در ماه رمضان از […]

اشتراک گذاری
۲۹ خرداد ۱۳۹۳
48036 بازدید
کد مطلب : 2458

سلام بر جوانان
تا ماه رمضان تقریباً چند روز بیشتر نمانده است، آیا آماده‌اید؟ می‌خواهم در این روزهای بزرگ به پنج نکته‌ی اساسی اشاره کنم….
۱. تو باید آغاز کنی، او خود به پایان می‌رساند:
ایمان اتفاقی به وجود نمی‌آید و رهایی در شب قدر در لحظه‌ای صورت نمی‌گیرد. آیا می‌خواهی در ماه رمضان از آتش رهایی یابی و در بهشت از پیروزان باشی؟ پس از همین الان دست به کار شو و قدمی به سوی خدا بردار و از همه سبقت بگیر و به او بگو قبل از تمام مردم شتابان به استقبالت آمده‌ام تا پروردگارم از من خشنود گردد. قدمی بردار که همانا آغاز کردن این راه با تو است و تمام کردنش با خود او.
پیامبر (صلی الله علیه وسلم) فرموده است هفتاد هزار نفر از امت من بدون حساب و بدون عذاب وارد بهشت می‌شوند. عکاشه ابن محسن گفت: برایم دعا کن که من هم از این گروه باشم، پیامبر گفت تو از آنهایی. مرد دیگری آمد و خواست که برایش دعا کند، رسول الله فرمودند: عکاشه از تو سبقت گرفت…… آیا فرصت فقط برای کسی بود که اول از همه درخواست کند؟ و الله که نه! فقط عکاشه‌ مشتاق و آماده‌ی بهشت بود و از همه سبقت گرفت و طلب کرد و خداوند به خاطر درخواستش پذیرفت. به همین خاطر درنگ نکن و از همین امروز به سوی خدا قدم بردار تا خداوند هم توفیق در یافتن خشوع و خضوع شب قدر را نصیبت کند.

۲. عصای تحول را به‌دست آور:
اگر بیاندیشی که چرا قطارها با هم تصادف نمی‌کنند پی می‌بری که عامل بسیار ساده‌ای مانع آن می‌شود که به دستگیره‌ی تغییر مسیر ترن معروف است و مسیر حرکت قطار را تعیین می‌کند و از برخورد قطارها با هم جلوگیری می‌کند. تو هم دستگیره‌ای همچون دستگیره‌ی تغییر مسیر قطار داری که او همان نیت قلبی تو است که از همین ماه رمضان برای خدا زندگی خواهی کرد و با همین نیت که کلید تغییر تو برای تمام زندگی‌ات است، پیروز خواهی شد.

۳-برنامه‌ی سفر خوشبختی:
هدف از این برنامه نهادینه کردن شادکامی و خوشبختی در میان کسانی است که مشکل یا اندوهی در زندگی دارند و همینطور در میان جوانانی که در زندگی به دنبال خوشبختی هستند؛ که از هفت گروه تشکیل می‌شوند، اگر تمام آنها را کامل کنی تضمین می‌کنم که با وجود دردها و مشکلاتت زندگی شادی داشته باشی. هدف و نیت ما از این برنامه آن حدیث نبی (صلی الله علیه وسلم) است که می‌فرماید: خوشایندترین عبادت نزد خدا، شاد کردن مردم ا ست. آیا ممکن است که در این کار نیک، با ترویج و نشر ایده‌ی این برنامه، به من کمک کنید؟ و این برنامه را به اطلاع هر کسی که می‌شناسید برسانید و بدانید که این برنامه در کانال «إقرأ» و کانال «محور» پخش و پشتیبانی می‌شود.

۴-پروژه‌ی بر مسیر محبوب صلى الله علیه وسلم:
به اذن خداوند برنامه‌ای عظیم در مورد رسول الله (صلی الله علیه وسلم) به زبانهای مختلف روی شبکه‌ی اینترنت راه‌اندازی خواهیم کرد. و روزانه ان شاء الله روی این برنامه نیز کار خواهیم کرد. من، شما و جمعی از علمای سیره‌ی نبوی و هر روز بیدار می‌مانیم تا بزرگترین وب‌سایت جدید جوانان- به زبان خود جوانان- راه‌اندازی کنیم پس برای مشارکت با ما عجله کنید.

۵- کارگاه عملی-آموزشی
از کسانی که کار روزانه‌ای در خلال این برنامه و در دو هفته‌ی گذشته انجام دادند سپاسگزارم و الآن متحمل مسئولیت بزرگی هستند. نه تنها آنها بلکه تمام اعضای سایت و فیس بوک که میلیونها ایمیل در مورد پیشنهادات سایت و برنامه‌ی سفر شادی داشته‌اند و در اجر و ثواب شریک شدند. با توجه به حدیث رسول الله (صلی الله علیه و سلم): «من ادخل السّرور على اهل بیتاً من المسلمین لیس له جزاء دون الجنه؛ کسی که اعضای خانواده‌ای از مسلمانان را شاد کند هیچ پاداشی به جز بهشت ندارد.»

نویسنده: عمرو خالد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *