آخرین اخبار

ترور روحانی برجسته اهل‌سنت در کراچی

اوج درگیرهای فرقه ای در پاکستان همچنان ادامه دارد و در تازه ترین مورد افراد مسلح ناشناس «مولانا عثمان یارخان» مدیر مدرسه دینی دارالخیر کراچی را در این شهر به شهادت رساندند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اهل سنت ایران «سنی آنلاین»، مولانا عثمان یارخان به همراه سه تن از همراهانش در بزرگراه فیصل شهر […]

اشتراک گذاری
۰۲ بهمن ۱۳۹۲
647 بازدید
کد مطلب : 621

اوج درگیرهای فرقه ای در پاکستان همچنان ادامه دارد و در تازه ترین مورد افراد مسلح ناشناس «مولانا عثمان یارخان» مدیر مدرسه دینی دارالخیر کراچی را در این شهر به شهادت رساندند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اهل سنت ایران «سنی آنلاین»، مولانا عثمان یارخان به همراه سه تن از همراهانش در بزرگراه فیصل شهر کراچی توسط تروریست‌ها هدف قرار گرفتند. این اتفاق روز جمعه ۲۷ دی هنگامی روی داد که مولانا یارخان پس از شرکت در اجلاس حزب جمعیت علمای اسلام به خانه اش برمی گشت. رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان این ترور را شدیدا محکوم کردند و از دولت پاکستان خواستند هر چه زودتر قاتلان مولانا عثمان یارخان و دیگر علما و طلاب را دستگیر و مجازات کنند.
مولانا عثمان یارخان فرزند روحانی سرشناس مولانا اسفندیار خان مدیر مدرسه دینی دارالخیر کراچی و دبیرکل حزب جمعیت علمای اسلام شاخه سمیع ‌الحق در ایالت سند پاکستان بود. وی از دانشگاه اسلامی علامه بنوری تاون کراچی و دانشگاه اسلامی مدینه منوره فارغ التحصیل  شده بود.
علمای اهل سنت از جمله مولانا سلیم الله خان و قاری حنیف جالندهری، رئیس و دبیر «وفاق المدارس العربیه» ضمن محکومیت این جنایت خواستار بازداشت فوری قاتلان وی شده اند. گزارش‌ها حاکی از آن است به دعوت علما و احزاب دینی پاکستان، شهر کراچی جمعه- سوم بهمن- در اعتصاب خواهد بود. این تصمیم در اعتراض به ترور پیوسته رهبران و نخبگان مذهبی گرفته شده است.
شایان ذکر است در ماه‏های گذشته بسیاری از علمای اهل سنت در شهرهای مختلف پاکستان به ضرب گلوله افراد ناشناس ترور شده اند. مولانا زرین در کراچی، مفتی منیراحمد در اسلام آباد، مولانا عبدالحمید خالد در سرگودها و مولانا شمس الرحمن معاویه در لاهور از جمله رهبران مذهبی هستند که در هفته های اخیر ترور شده اند.
در همین حال رسانه های پاکستانی خبر داده اند که اتوبوس حامل زائران شیعه در نزدیکی شهر مستونگ ایالت بلوچستان هدف بمب گذاری قرار گرفته است. در این حمله ۲۲ نفر کشته شده اند. عالم موسوی، متولی یکی از مساجد اهل تشیع در پیشاور، نیز توسط افراد ناشناس در «قصه خوانی بازار» این شهر کشته شده است. این واقعه عصر دوشنبه (۳۰ دی ماه) رخ داده است.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *