آخرین اخبار

جمعیت مسلمانان ایالت اوکلاهما درحال افزایش است

جمعیت مسلمانان تالسا – دومین شهر بزرگ ایالت “اوکلاهما”ی آمریکا- که چند دهه پیش چند صد نفر تخمین زده می‌شد، هم‌اکنون به دهها هزار نفر رسیده است. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سنی آن‌لاین به نقل از سایت OnIslam، آمار مسلمانان پایبند به اسلام در شهر تالسای ایالت اوکلاهما رشد فوق‌العاده چشمگیری داشته است. “رایموند شاکر”، یکی […]

اشتراک گذاری
۱۸ بهمن ۱۳۹۳
679 بازدید
کد مطلب : 3440

جمعیت مسلمانان تالسا – دومین شهر بزرگ ایالت “اوکلاهما”ی آمریکا- که چند دهه پیش چند صد نفر تخمین زده می‌شد، هم‌اکنون به دهها هزار نفر رسیده است.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سنی آن‌لاین به نقل از سایت OnIslam، آمار مسلمانان پایبند به اسلام در شهر تالسای ایالت اوکلاهما رشد فوق‌العاده چشمگیری داشته است.
“رایموند شاکر”، یکی از اعضای فعال جامعه مسلمانان که بیش از ۴۰ سال است در تالسا زندگی می‌کند، به روزنامه‌ی “تالسا ورلد” گفته است: «پس از افزایش شدید جمعیت مسلمانان در شهر، ما به نمازخانه مناسبی برای عبادت نیاز داریم و پایه‌گذاری چنین مکانی ضروری به نظرمی رسد. هم‌اکنون مسجد توسعه داده‌شده “السلام” ظرفیت ۱۴۰۰ نمازگزار را دارد.»
به گفته‌ی این فعال مسلمان، جمعیتی بالغ بر ۴۰۰۰ نفر هر هفته برای ادای نماز جمعه تشریف می‌آورند که مسجد “السلام” جای کافی برای آنها ندارد.
طبق آخرین آمار، جمعیت مسلمانان ایالت اوکلاهما ۳۲ هزار نفر تخمین زده می‌شود که ده‌ها مسجد و نمازخانه دارند. آمار مسلمانان ایالات متحده آمریکا که جمعیت تالسا بخشی از این اقلیت را تشکیل می‌دهد بین ۶ تا ۸ میلیون برآورد می‌شود.
نظرسنجی دیگری در ایالات متحده نشان داده که اکثر آمریکایی‌ها در مورد مسلمانان و عقیده‌ آنها اطلاعات بسیار کمی دارند.
در یک نظرسنجی عمومی که اخیرا صورت گرفته، آمده است که ۴۳% از شهروندان آمریکایی در این کشور به “اندکی” تبعیض علیه مسلمانان اعتراف کرده‌اند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *