آخرین اخبار

حمایت زنان غیرمسلمان فلیپین از حجاب

با وجود آن که حجاب به نوعی معزل در کشورهای اروپایی به خصوص فرانسه تبدیل شده است؛ اما در فیلپین با حجاب بر اساس احترام و تفاهم برخورد می شود. بر اساس گزارش پایگاه اسلام وطن؛ در هفته جاری از سوی زنان با حجاب فلیپینی کمپینی برگزار گردید که در آن زنان مسلمان و غیرمسلمان […]

اشتراک گذاری
۱۰ اسفند ۱۳۹۲
436 بازدید
کد مطلب : 1512

با وجود آن که حجاب به نوعی معزل در کشورهای اروپایی به خصوص فرانسه تبدیل شده است؛ اما در فیلپین با حجاب بر اساس احترام و تفاهم برخورد می شود.
بر اساس گزارش پایگاه اسلام وطن؛ در هفته جاری از سوی زنان با حجاب فلیپینی کمپینی برگزار گردید که در آن زنان مسلمان و غیرمسلمان همبستگی خود با آزادی استفاده از حجاب را بیان کردند.
در کمپین مذکور زنان غیرمسلمان با کمک زنان مسلمان حجاب برتن کرده و آن را نماد «آزادی» برای هر زن مسلمان دانستند.
حضور چشمگیر زنان غیرمسلمان در کمپین و پذیرش حق حجاب برای یک زن مسلمان از سوی آنان باعث تصحیح باورهای موجود شد و به آنان فهماند که استفاده از آن دال بر ستم علیه زن نیست؛ بلکه به نوعی نشانه آزادی انتخاب است .
حمایت زنان غیرمسلمان از حجاب همچنین نشان دهنده احترام آنان به هر زن مسلمانی است که از آن استفاده می کند و این مساله زمینه ایجاد آزادی عقیدتی و دینی را برای تمام زنان مسلمان هموار می سازد ؛ به طوری که به راحتی می توانند عقاید دینی خود را بیان کنند.
هدف اصلی از چنین کمپینی تغییر دیدگاه موجود علیه حجاب اسلامی بود.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *