آخرین اخبار

خودسازی راه اصلاح جامعه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل از سنت آنلاین دیروز (جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۲)، جمعی از دانشجویان عزیز ایرانشهری که از شب گذشته مهمان حوزه علمیه عین العلوم بودند، با حضرت شیخ الحدیث مولانا محمد یوسف حسین پور در مسجد جامع گشت دیدار نمودند. مولانا حسین پور در این دیدار مختصر، […]

اشتراک گذاری
۱۲ بهمن ۱۳۹۲
520 بازدید
کد مطلب : 877

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل از سنت آنلاین دیروز (جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۲)، جمعی از دانشجویان عزیز ایرانشهری که از شب گذشته مهمان حوزه علمیه عین العلوم بودند، با حضرت شیخ الحدیث مولانا محمد یوسف حسین پور در مسجد جامع گشت دیدار نمودند. مولانا حسین پور در این دیدار مختصر، ضمن خوشامدگویی به این جوانان و ستودن همت آنان، طی سخنانی کوتاه خودسازی را راه اصلاح جامعه برشمرد؛ مشروح سخنان ایشان بدین شرح‌اند:

سروران عزیز! شمایی که در مقام دانشجویی پا گذاشته‌اید و می‌خواهید جلو بروید، مسؤولیت آینده‌ی ملت به دوش امثال شما عزیزان قرار می‌گیرد؛ زیرا جامعه‌ی اهل علم در محدوده‌ی کوچک‌تری قرار دارند و شما عزیزان در محدوده گسترده‌تری پا می‌گذارید. اگر خدا نخواسته شما لغزش بخورید، جامعه لغزش می‌خورد؛ اگر شما بر راه راست قرار بگیرید، می‌توانید جامعه را به طرف راه راست پیش ببرید. لذا احساس مسؤولیت اهمیت دارد؛ اگر شما به فکر این باشید که ما در آینده راهگشای مردم هستیم و راه را به آن‌ها نشان می‌دهیم و خدمتگزار آنان هستیم، لهٰذا در فکر این هم باشید که چگونه آینده‌ی مردم و جامعه را پیش ببرید. لذا تا وقتی که خودِ شخص ساخته نشود، ساختن دیگران برایش مشکل است. اوّل باید انسان خودش را بسازد تا به ساختن دیگران برسد. اگر خدا نخواسته شما در علم و فن خود، در دیانت و تقوای خود، در مسلمانی و ایمانداری خود ضعیف باشید، ضعف شما به دیگران اثر می‌گذارد و اگر شما پخته شوید، پختگی شما هم تأثیر می‌گذارد. لذا سعی بفرمایید که نخست خود را به گونه‌ای اصلاح کنید که بتوانید برای مردم مؤثر در بیایید و اگر نسبت به اصلاح و تزکیه‌ی خویش و ساختن خویش ـ نعوذ بالله ـ سستی و تنبلی پیش بیاید و شما ناپخته بمانید، پس همان ناپختگی در میان مردم آینده هم اثر می‌کند.

خدا را شکر که به شما احساس دیانت و ایمانداری و مسلمانی را داده که احساس می‌کنید که ما مسلمانیم و مسلمانان باید از منبع اسلامی به فکر ساختن خودشان باشند؛ پس با توجه به این سعی کنید در ضمن این که علم ظاهری را فرا می‌گیرید، از علم معنوی و دینی آگهی‌تان کم نباشد. اگر هر دو را کنار هم به صورت توأم پیش ببرید، پس سعادت دین و دنیا هر دو برای شما حاصل می‌گردد. اما اگر یکی را دنبال کنید، پس پیروزی هم محدود می‌باشد. مثلاً اگر کسی در چهارچوب مدرسه‌ی دینی باشد، به مسائل آخرت و دین آگهی پیدا می‌کند، ولی نمی‌تواند جامعه را در حرکت‌های امروزی رهبری کند و اگر کسی در آن طریق خود را پیش ببرد و از دین و اسلام آگهی نداشته باشد، ممکن است آخرت خود را بر باد کند.

البته ممکن است برای شما مشکل باشد که به صورت کامل بیایید و تحصیل علوم دینی را به تکمیل برسانید، اما تا این حد که فرض کفایه ادا شود و روز قیامت مسؤولیت عدم آگهی دینی پیش نیاید و عبادتهای خود را بتوانید به نحو احسن انجام دهید و نیز بتوانید به ادای حقوق بندگان خدا بپردازید، تا این حد لازم است که از مسائل دینی هم آگهی درستی داشته باشید.

 خداوند متعال این احساس و بیداری دینی شما را روز افزون کند و الله تعالى سعادت دنیا و آخرت را نصیب همه‌ی ما و شما بگرداند و شما را موفق و پیروز بگرداند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *