آخرین اخبار

دامنه اعتراضات به هتک حرمت قرآن‌ کریم از موریتانی به ترکیه رسید

هتک حرکت قرآن‌کریم در مسجد «خالد ابن ولید» نواکشوت، نه تنها شهروندان مسلمان موریتانی بلکه مردم ترکیه، مالزی و اندونزی را نیز به خیابان‌ها کشاند. به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان، به نقل از ایکنا، به‌ دنبال انتشار خبری مبنی بر پیدا شدن ده‌ها جلد قرآن‌کریم پاره‌شده در وضوخانه مسجد «خالد ابن ولید» در شهر نواکشوت، […]

اشتراک گذاری
۱۵ اسفند ۱۳۹۲
360 بازدید
کد مطلب : 1682

هتک حرکت قرآن‌کریم در مسجد «خالد ابن ولید» نواکشوت، نه تنها شهروندان مسلمان موریتانی بلکه مردم ترکیه، مالزی و اندونزی را نیز به خیابان‌ها کشاند.

به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان، به نقل از ایکنا، به‌ دنبال انتشار خبری مبنی بر پیدا شدن ده‌ها جلد قرآن‌کریم پاره‌شده در وضوخانه مسجد «خالد ابن ولید» در شهر نواکشوت، شهروندان مسلمان موریتانی در مقابل کاخ ریاست‌جمهوری تجمع کردند و برخورد شدیدتر دولت با عاملان توهین به کلام الهی را خواستار شدند که این تجمع با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد و یکی از معترضان جان باخت.

شهروندان مسلمان ترکیه، مالزی و اندونزی نیز در اعتراض به توهین مکرر به کلام‌الله مجید در شهرهای مختلف موریتانی طی ماه‌های اخیر، ضمن حضور در تظاهرات‌های اعتراضی، بی‌توجهی مقامات موریتانی به این مسئله را محکوم کردند.

همچنین شرکت‌کنندگان در این تظاهرات در ترکیه و اندونزی در اعتراض به بی‌اعتنایی دستگاه قضایی موریتانی به محاکمه فرد موهن به پیامبر اسلام(ص) و نیز سرکوب تجمع مسالمت‌آمیز مردم نواکشوت توسط نیروهای امنیتی، پرچم موریتانی را به آتش کشیدند و توجه جدی حکومت اسلامی این کشور به حفاظت از ساحت مقدس قرآن‌کریم را خواستار شدند.

امام جماعت مسجد نواکشوت به رسانه‌ها اعلام کرد که به گواهی دو شاهد عینی، یازدهم اسفندماه، خودرویی حامل چهار نفر در مقابل مسجد توقف کرد و سرنشینان آن، چند نسخه قرآن‌کریم را در مقابل شهروندانی که در وضوخانه حضور داشتند پاره کردند.

در پی انتشار این خبر، شهروندان مسلمان موریتانی در مقابل کاخ ریاست‌جمهوری تجمع کردند که این تظاهرات با دخالت پلیس و استفاده نیروهای نظامی از گاز اشک‌آور به خشونت کشیده شد.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات برخورد قاطع دولت با عاملان توهین به مقدسات اسلامی را خواستار شدند و با اشاره به صادر نشدن حکم نویسنده‌ای که مطالب توهین‌آمیز درباره پیامبر اسلام(ص) منتشر کرده بود، نسبت به بی‌توجهی رئیس‌جمهور به مجازات موهنان به قرآن‌کریم هشدار دادند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *