آخرین اخبار

دعوت از ۳۷ کشور برای حضور در مسابقات بین‌ المللی قرآن اردن

وزارت اوقاف اردن از ۳۷ کشور عربی و اسلامی برای حضور در بیست‌و‌‌دومین مسابقات بین‌المللی حفظ، قرائت و تفسیر قرآن این کشور دعوت به عمل آورد. به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان، به نقل از ایکنا، هایل عبدالحفیظ داود، وزیر اوقاف، امور اسلامی و مقدسات اردن اظهار کرد: این وزارتخانه از ۳۷ کشور عربی و اسلامی […]

اشتراک گذاری
۰۵ بهمن ۱۳۹۲
565 بازدید
کد مطلب : 678

وزارت اوقاف اردن از ۳۷ کشور عربی و اسلامی برای حضور در بیست‌و‌‌دومین مسابقات بین‌المللی حفظ، قرائت و تفسیر قرآن این کشور دعوت به عمل آورد.

به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان، به نقل از ایکنا، هایل عبدالحفیظ داود، وزیر اوقاف، امور اسلامی و مقدسات اردن اظهار کرد: این وزارتخانه از ۳۷ کشور عربی و اسلامی برای حضور در بیست‌‌و‌دومین مسابقات بین‌المللی حفظ، قرائت و تفسیر قرآن «هاشمی» ویژه آقایان و نهمین دوره این رقابت‌ها برای بانوان دعوت به عمل آورده است.

مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه آقایان در ۳ رشته حفظ کامل قرآن با تفسیر و حسن ادا و تفسیر واژگان قرآنی از جزء‌های هفدهم، هجدهم و نوزدهم، رشته حفظ ۲۰ جزء متوالی با تجوید و حسن ادا و حفظ ۱۰ جزء متوالی با تجوید و حسن ادا برگزار خواهد شد.

بانوان شرکت‌کننده در نهمین دوره این مسابقات نیز در ۳ رشته حفظ کامل قرآن با تلاوت، حسن ادا و تفسیر، حفظ ۲۰ جزء متوالی با تلاوت و حسن ادا و حفظ ۱۰ جزء متوالی با تلاوت و حسن ادا با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وزارت اوقاف اردن شرایطی را برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن هاشمی اعلام کرده که طبق آن شرکت‌کنندگان نباید از قاریان معروف بین‌المللی یا قاریان ممتاز کشورشان باشند و تنها در یکی از رشته‌های این رقابت شرکت کنند.

همچنین شرکت‌کنندگان در این رقابت پس از ورود به اردن نمی‌توانند از شرکت در رقابت‌ها انصراف دهند و بانوان شرکت‌کننده نیز باید همراه یکی از محارم خود در این مسابقات حضور یابند.

مسابقات بین‌المللی قرآن هاشمی اردن هر سال در ماه رمضان برگزار می‌‌شود، محمد خاکپور، قاری برگزیده کشورمان رمضان گذشته در بیست‌ویکمین دوره این رقابت‌ها حضور یافت.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *