آخرین اخبار

دکتر یوسف قرضاوی جهان اسلام را به دفاع از ”مسجد الاقصیٰ“ فراخواند

دکتر یوسف قرضاوی، در ”کنفرانس اقصیٰ“ که روز جمعه ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ ( ۲۷ ذوالقعده ۱۴۳۶) با حضور جمعی از سفیران کشورهای عربی در دوحه قطر برگزار شد، با تاکید بر ضرورت اتحاد امت اسلامی، مسلمانان را برای دفاع از مظلومان فلسطین و مسجدالاقصی فراخواند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سنی‌ آن‌لاین، به نقل از بخش […]

اشتراک گذاری
۲۴ شهریور ۱۳۹۴
722 بازدید
کد مطلب : 3914

دکتر یوسف قرضاوی، در ”کنفرانس اقصیٰ“ که روز جمعه ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ ( ۲۷ ذوالقعده ۱۴۳۶) با حضور جمعی از سفیران کشورهای عربی در دوحه قطر برگزار شد، با تاکید بر ضرورت اتحاد امت اسلامی، مسلمانان را برای دفاع از مظلومان فلسطین و مسجدالاقصی فراخواند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سنی‌ آن‌لاین، به نقل از بخش عربی سایت رسمی اتحادیه جهانی علمای مسلمان، طی کنفرانسی که تحت عنوان ”کنفرانس اقصیٰ“ و با شعار ”«نه» به تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصیٰ“ با حضور سفرای کشورهای مغرب، کویت، عمان، یمن، سفیر ائتلاف مخالفان دولت سوریه و جمعی از علما، اندیشمندان و شخصیت‌های سیاسی جهان اسلام، در دوحه، پایتخت قطر برگزار شد، دکتر یوسف قرضاوی با تاکید بر ضرورت یکپارچگی و اتحاد مسلمانان اظهار داشت: «در رابطه با فلسطین سخن زیاد گفته می‌شود، اما در میدان عمل و حمایت از مجاهدان فلسطینی کوتاهی می‌شود. امروز فلسطین بیشتر از هر زمانی نیاز به حمایت امت اسلامی دارد.»  دکتر قرضاوی در این کنفرانس با مخاطب قرار دادن جهان اسلام و امت عربی خاطر نشان کرد: «صهیونیست‌ها پس از ۴۹ سال از نخستین کنفرانس‌شان در سال ۱۸۹۷، دولت خود را تاسیس کردند و به طغیان و سرکشی در زمین پرداختند. کجاست جهان عرب؟ کجاست جهان اسلام؟ آنچه امروز مشاهده می‌کنیم، نتیجۀ کوتاهی وعقب‌نشینی ماست.»  رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان، همچنین در بیانیه‌ای که بر خروجی سایت این اتحادیه قرار گرفت، با فراخواندن جهان اسلام برای حمایت از قدس شریف، خطاب به جهان اسلام و امت عربی اظهار داشت: «از جهان اسلام و امت عربی، مصرانه درخواست دارم که برای منع اشغال‌گران از اجرای تصمیماتی که اتخاذ کرده‌اند، واکنش فوری نشان دهند. اگر خدای ناکرده این اقدامات عملی شوند، همه ما در پیشگاه الله تعالیٰ بازخواست خواهیم شد.»  وی در ادامه تاکید کرد: «بنابراین از تمامی دولت‌های عربی و اسلامی می‌خواهم بدون در نظر گرفتن اختلافات سیاسی و اقتصادی، با حفظ همبستگی و یکپارچگی، با تمام امکانات موجود در برابر اشغال‌گران واکنش فوری نشان دهند، زیرا برای جلوگیری از تقسیمی که مسجد الاقصیٰ را تهدید می‌کند نیاز به چنین موقفی است.»  دکتر قرضاوی در بخشی دیگر از این بیانیه می‌نویسد: «شاید گاهی در برخی مسایل با یکدیگر دچار اختلاف سلیقه بشویم، اما مسأله قدس، امری‌ست که به هیچ وجه نباید در آن دچار اختلاف شویم. قدس پیوند ارتباط امت با یکدیگر است، تا زمانی‌که قدس سالم و در امان باشد، امت اسلامی بر خیر و بر راه راست قرار دارد. لذا از امت اسلامی می‌خواهم اختلافات کنار بگذارد و تمام توانایی خود را در راستای حمایت از قدس شریف به‌کار گیرد.»  اظهارات دکتر قرضاوی در حالی مطرح می‌شود که طی روزهای اخیر مسجد الاقصیٰ شاهد حملات سنگین نظامیان اشغالگر اسرائیلی بوده است. نظامیان صهیونیست در تازه‌ترین حملات خود صبح دیروز دوشنبه ۲۳ شهریور، برای سومین بار به مسجد الاقصیٰ یورش بردند و علاوه بر وارد کردن خسارت به این مسجد مبارک، ده‌ها فلسطینی را نیز زخمی کردند.  خبرنگار الجزیره می‌گوید: «محاصره مسجد الاقصیٰ توسط نظامیان اسرائیلی همچنان ادامه دارد. نیروهای اسرائیلی اقدام به پرتاب گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی به داخل مسجد کردند که منجر به زخمی‌شدن یک پیرمرد گردید. ده‌ها فلسطینی نیز به‌‌خاطر استشمام گاز اشک‌آور به حالت خفگی و بیهوشی رسیدند.»

About Author

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *