آخرین اخبار

دید‌بان حقوق بشر خواستار مداخله نیروهای حافظ صلح در بحران آفریقای مرکزی شد

سازمان دید‌بان حقوق بشر با صدور بیانیه ‌ای ضمن تأکید بر توقف فوری کشتار مسلمانان در جمهوری آفریقای مرکزی، خواستار مداخله نیروهای صلح سازمان ملل برای حل بحران این کشور شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین به نقل از “ایکنا”، پیتر بوکارت، هماهنگ ‌کننده امور اضطراری در سازمان دید بان حقوق بشر اعلام […]

اشتراک گذاری
۲۳ بهمن ۱۳۹۲
643 بازدید
کد مطلب : 1114

سازمان دید‌بان حقوق بشر با صدور بیانیه ‌ای ضمن تأکید بر توقف فوری کشتار مسلمانان در جمهوری آفریقای مرکزی، خواستار مداخله نیروهای صلح سازمان ملل برای حل بحران این کشور شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین به نقل از “ایکنا”، پیتر بوکارت، هماهنگ ‌کننده امور اضطراری در سازمان دید بان حقوق بشر اعلام کرد: ما در شرایطی هستیم که اقدام فوری برای توقف کشتارها ضروری است.
بوکارت همچنین خواستار مداخله یک هیئت حافظ صلح سازمان ملل برای توقف فوری کشتارها شد. وی گفت: در غیر این صورت اقلیت مسلمانان در این کشور آینده ‌ای نخواهند داشت.
بوکارت اظهار داشت: مناطقی از آفریقای مرکزی به طور کامل از مسلمانان تخلیه شده است. آن‌ها در حال پاک‌سازی مسلمانان از شهرها هستند.
وی با اشاره به اینکه مسجدهای مسلمانان نیز هدف حمله و تخریب هستند، افزود: از هشت مسجدی که در یکی از مناطق بنگوئی، پایتخت آفریقای مرکزی، وجود داشت، تنها یک مسجد باقی مانده است.
“آندره زاپایکه”، نخست ‌وزیر جمهوری آفریقای مرکزی، روز شنبه گفت: «عده‌ ای هستند که نمی ‌خواهند مسلمانان در کشور باشند. اما زمانی که مسلمانان از کشور بیرون رانده شوند، چه اتفاقی می‌ افتد؟ پروتستان‌ها کاتولیک‌ها را از کشور بیرون می‌ کنند و سپس باپتیست‌ها، مسیحیان ایونجلیست را بیرون خواهند راند و در نهایت نوبت به پاکسازی آنیمیست‌ها می ‌رسد. زمان آن رسیده است که کنترل را دوباره در دست بگیریم و از افتادن کشور به ورطه هرج و مرج جلوگیری کنیم.»
دیوان بین‌ المللی کیفری لاهه نیز روز جمعه (۱۸ بهمن) با صدور بیانیه ‌ای اعلام کرد که تحقیقات اولیه در مورد جنایات جنگی در جمهوری آفریقای مرکزی را آغاز کرده است.
“فاتو بنسودا”، دادستان کل دیوان لاهه گفت: وضعیت شهروندان مسلمان آفریقای مرکزی از سپتامبر ۲۰۱۲ تاکنون و هر روز بدتر شده‌ است. ما گزارش‌هایی را درباره شدیدترین نوع وحشیگری‌ها از این منطقه دریافت کرده ‌ایم و تصمیم گرفته ‌ایم که یک هیئت تحقیقاتی، برای رسیدگی به این جنایات سازماندهی کنیم.
مسلمانان ۱۵ درصد جمعیت ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفری جمهوری آفریقای مرکزی را تشکیل می ‌دهند. بنا بر گزارش سازمان ملل هزاران مسلمان در جریان درگیری‌های اخیر در این کشور، کشته و صدها هزار مسلمان نیز از این کشور آفریقایی فرار کرده ‌اند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *