آخرین اخبار

رمضان ، فرصت طلایی برای زن مسلمان

خواهر مسلمانماز شما سوال ساده ای دارم و می خواهم صراحتا جواب دهید .آیا جسمت برای آتش قوی شده ؟آفرین بر شما ، طبعاً نه ، جسمت قوی نشده .در اینصورت چرا خود را از آتشی که حرارت و شعله اش بارها وبارها بیشتر از آتش دنیا است حفظ نمی کنی ؟تو را چه شده ، […]

اشتراک گذاری
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
100872 بازدید
کد مطلب : 5221
خواهر مسلمانم
از شما سوال ساده ای دارم و می خواهم صراحتا جواب دهید .
آیا جسمت برای آتش قوی شده ؟
آفرین بر شما ، طبعاً نه ، جسمت قوی نشده .
در اینصورت چرا خود را از آتشی که حرارت و شعله اش بارها وبارها بیشتر از آتش دنیا است حفظ نمی کنی ؟
تو را چه شده ، خود را از آتش دنیا که زود گذر است و جراحتش بهبود می یابد حفظ می کنی حتی اگر آتشی ناچیز باشد ، اما خود را از آتش آخرت ـ پناه بر الله ـ دور نمی کنی .
مثلا زمانیکه دستت را روی دیگی که بر آتش است می گذاری به سرعت برمی گردانی و آن را با تکه پارچه ای می پوشانی ، ای خواهرم تصور کن « اعمال صالح » مانند تکه پارچه ایست که شما را از آتش روز قیامت در امان می دارد .
« از آتش جهنم به الله پناه می بریم و بهشتی همراه نیکان و ابرار از او می خواهیم »
ای خواهر گرامی این ده پند و اندرزی است که با توافق همدیگر آنرا فرصتهای طلایی مینامیم .
اول:
بر ادای نماز در وقت خودش حریص باش ـ الله تو را موفق کند ـ و بر اینکه نمازها را با خشوع بجای آوری حریص باش همانطور که الله جل جلاله می فرمایند : {فَوَیْلٌ لِّلْمُصَلِّینَ } {الَّذِینَ هُمْ عَن صَلَاتِهِمْ سَاهُونَ } ( وای بر نما ز گذاران ، آنانیکه در نماز خواندن سهل انگارند ) سوره ماعون آیه ۴و ۵٫
الله نفرمود : وای بر کسانیکه نماز نمی خوانند ، بلکه فرمودند : وای بر کسانیکه نماز می خوانند اما همراه با سستی ، هر وقت از کارشان فارغ شدند .
« ویل (وای) به معنی جهنم است »
پس شما مسئول نمازت هستی اگر نماز تو درست شد تمامی اعمالت درست می شود اما اگر نمازت فاسد شد تمام اعمالت فاسد می شود ، پس چرا تلاش و زحمتت را بیهوده هدر دهی ؟
وچهار چیز را قبل از چهارچیز غنیمت بدان : زندگیت قبل از وفاتت ، جوانیت قبل از پیریت ، ثروتت قبل از فقرت ، و فراغتت قبل ار مشغول شدنت ، همانطور که رسول الله صلی الله علیه و سلم می فرمایند : ( بنی آدم در روز قیامت قدمی بر نمی دارد مگر اینکه از جوانیش سوال می کنند که در چه راهی گذرانده و از مالش که از چه راهی کسب کرده و در چه راهی هزینه کرده و از عمرش در چه راهی صرف نموده ) .
دوم :
بر ادای نماز صبح حریص باش ، ساعتت را کوک کن همانطور که برای خیلی از کارهای دنیایی این کار را انجام می دهی . واطرافیانت را بیدار کن مخصوصا همسرت وفرزندانت و همه محرم هایت تا ثواب ایشان به شما هم برسد ، صبور باش و خسته نشو مقاومت کن تا اجر ایشان از طرف الله به تو برسد .
سوم :
بر ادای نماز های سنت قبل و بعد ، نمازهای فرض حریص باش زیرا وقت شما را زیاد نمی گیرد و از الله پاداشش را بخواه ، دو رکعت قبل از نماز صبح و چهار رکعت بطور جداگانه قبل از ظهر و دو رکعت بعد از ظهر همانطور که رسول الله صلی الله علیه وسلم می فرمایند : ( کسی که چهار رکعت قبل و چهار رکعت بعد از نماز ظهر ، نماز سنت بخواند الله تعالی صورت او را بر آتش جهنم حرام می گرداند . ) بروایت امام احمد وترمذی .
و دو رکعت بعد از نماز مغرب و دو رکعت بعد از نماز عشاء که مجموع آنها دوازده رکعت می شود . پیامبر اسلام می فرمایند : (هیچ بنده ای نیست که روزانه دوازده رکعت نماز سنت ـ غیر فرض ـ بخواند مگر اینکه الله تعالی برای او خانه ای در بهشت بنا کند . یا « خانه ای در بهشت برای او بنا می شود » ) بروایت امام مسلم .
نمازهای سنت بسیار زیاد هستند مثل نماز وتر که اقل آن سه رکعت می باشد که دورکعت جداگانه و یک رکعت جدا ، قبل از خوابیدن می خوانی و در آن نماز هرچه از دنیا و آخرت انتظار داری از الله بخواه .
و نماز ضحی را هم فراموش نکن زیرا آن فضلیتی است برای تو و از دو رکعت است تا هرچه در توان داری ـ الله توفیقت دهد ـ این نماز درجه تو را زیاد می کند و میزان حسناتت را سنگین می گرداند و کفاره گناهانت می شود ، در آن روزی که داریی ها و فرزندان سودی ندارند .
الله تعالی در آیه ۷ و ۸ سوره زلزال می فرمایند : {فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّهٍ خَیْراً یَرَهُ } {وَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّهٍ شَرّاً یَرَهُ } ( پس هرکس به اندازه ذره غباری عمل خوبی انجام دهد پاداش آنرا می بیند و هرکس به اندازه ذره غباری عمل بدی انجام دهد سزای آنرا می بیند .)
چهارم :
بر خواندن اذکارها ی ثابت شده از پیامبر در اوقات مختلف و دعا نمودن ، حریص باش و در زمان دچار شدن به مشکلات ، به الله روی آور.و به هیچ مخلوقی متوسل نشو ید و فقط تنها به پروردگار بندگان ؛ که در حل نمودن و جواب دادن تو قادر است ، پناه ببر . و برای دعا نمودن اوقات قبولی دعا را در اولویت قرار بده . بی شک الله تعالی در یک سوم آخر شب به آسمان زمین می آید و می گویند : ( آیا دعا کننده ای هست که دعای او را اجابت کنم و آیا طلب کننده ای هست که به درخواست او جواب دهم . )
همچنین واز اوقات اجابت دعا روز جمعه می باشد تا زمان غروب خورشید ، به دنبال آن باش . و بعد از هر اذان تا موقع نماز فرض ، پس چرا این فرصتها که در دستان تو هستند آنهارا از دست می دهی ؟ ـ الله تعالی تورا موفق و حفظ نماید ـ .
پنجم :
ـ الله تعالی در تو برکت بیاندازد ـ بر روزه حریص باش تا به اجر و ثواب از طرف الله دست یابی . و خودت را از گناهان پاک کنی و از روزه های حرام دوری کن .
روزه های سنت :
۱ ـ روزه روزهای دوشنبه و پنچ شنبه .
۲ ـ روزه ایام بیض (روزهای : ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ هر ماه) .
۳ ـ روزه روز عاشورا دهم ماه محرم .
۴ ـ روزه روز نهم ماه ذی الحجه برای کسانی که در حج نیستند .
۵ ـ روزه شش روز از ماه شوال .
روزه های حرام :
۱ ـ روزه روز جمعه و روز شنبه به تنهایی خود .
۲ ـ روزه روز شک ( روز قبل از رمضان ).
۳ ـ روزه روز عید فطر و عید قربان .
۴ ـ روزه روزهای تشریق (۱۱ و ۱۲ و ۱۳ ذی الحجه).
ششم :
بر ادای مسئولیتهای خود به طور کامل حریص باش چون درمورد این مسئولیتها سئوال می شوی . و حقوق پدر ومادر و همسر و فرزندان و خانواده ات را ادا نما . رسول الله صلی الله علیه وسلم می فرماید : (همه شما مسئول هستید و از مسئولیتتان سئوال خواهد شد .) بروایت امام مسلم و بخاری .
هفتم :
بر حجاب حریص باش (الله تو را با نور ایمان بپوشاندت ) هنگامی که از خانه خارج می شوی خود را بپوشان و عبایت از سر تا کف پاهایت را بپوشاند . و عباهای جدیدی که زن را از حجاب اسلامی و عفت به دور می سازد ، رها کن . و صورت خود را باپوشش کلفتی که ببینی ولی دیده نشوی بگیر ، کسی که تقوای الله را پیشه کند ، الله او را یاری می دهد .
از پوشیدن لباسهای کوتاه و تنگ و و شلوارهای جینز و از اینکه خود را شبیه مردان و یا زنان کفار درآوری خود داری کن و شرم حیا را بی ارزش مشمار همانا پیامبر اسلام از دختر کوچکی که خود رادر لباسش پیچانده است با حیاتر بود ه اند . ای مادر ؛ تو در مورد دخترانت مسئول هستی ، موقعی که آنها با لباس کوتاه و تنگ و یا با شلوارهای برزنت و جینز از خانه خارج می شوند در حالی که از مرحله طفولیت گذشته اند و بالغ شده اند . آنها را در سن کوچکی با این نوع لباسها عادت ندهید زیرا هر کس با چیزی که با آن به سن جوانی برسد آنچیز با او ممزوج و مخلوط می شود و در بزرگسالی مشکل است آنرا از خود دور کند .
هشتم :
هنگامی که از خانه بیرون می روی از عطر زدن خودداری کن زیرا رسول الله صلی الله علیه وسلم می فرماید : ( هر زنی که معطر کند و از خانه خارج شود و از کنار مردان بگذرد فرشتگان او را لعنت می کنند .)
از الله ترس داشته باش واو تو را موفق و حفظ نماید و کسی که از الله بترسد ، او را کفایت می کند .
نهم :
ـ الله تو را پاک بگرداند ـ از گوش دادن به موسیقی و ترانه دوری کن و بذر آنرا در فرزندانت کشت مده چون عذاب آن سخت می باشد و قرآن با موسیقی در یکجا جمع نمی شود . موسیقی از طرف شیطان است و قرآن از طرف الله . و از پیامبر اسلام ، موقع اسری (شب روی ) روایت شده که فرمودند : مردمانی را دیدم که با ریختن سرب گداخته در گوشهایشان عذاب داده می شدند ، سئوال کردم : گناه آنان چیست ؟ گفتند : آنها شنوندگان موسیقی بوده اند .
کسی که بخاطر الله چیزی را ترک کند الله در عوض آن ، خوبی هایی به او می دهد . ـ فضل و بخشش الله را خواهانیم. ـ
دهم :
ای خواهرم : فراموش نکن که ما از این دنیا عبورمی کنیم و اینجا گذرگاهی بیش نیست و در دنیا جایی برای ماندن وجود ندارد . زمانی که این مسئله را یاد آور می شویم و می دانیم که همه ما بسوی الله بازخواهیم گشت بر تقوا و ترس از الله و فرمانبرداری او ، بیشتر حریص می شویم . بعضی از دوستان وآشنایان و بستگان ما کجا هستند ؟ ! آنها از ما سبقت گرفته اند و ما هم به آنها ملحق خواهیم شد .
الله تعالی ما را در بهشت برین خودش جمع نماید . این خلاصه ای از کلام ما بود و الله تعالی از ما دانا تراست ، از ایشان می خواهیم که این را مورد قبول خود قرار دهد.

منبع:. وا اسلاماه

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *