آخرین اخبار

رمضان در کشورهای دیگر

روزه داری مسلمانان جهان براساس موقعیت جغرافیایی است کم و زیاد می شود و مسلمانان دانمارک با ۲۱ ساعت روزه داری طولانی روزها را در این ماه مبارک رمضان خواهند گذارند. ساعت های روزه داری در جهان براساس منطقه جفرافیایی متفاوت است. طولانی ترین نسبت روزه داری برای مسلمانان اروپا است، به طوری که روزه […]

اشتراک گذاری
۲۹ خرداد ۱۳۹۳
735 بازدید
کد مطلب : 2468

روزه داری مسلمانان جهان براساس موقعیت جغرافیایی است کم و زیاد می شود و مسلمانان دانمارک با ۲۱ ساعت روزه داری طولانی روزها را در این ماه مبارک رمضان خواهند گذارند.

ساعت های روزه داری در جهان براساس منطقه جفرافیایی متفاوت است. طولانی ترین نسبت روزه داری برای مسلمانان اروپا است، به طوری که روزه داری مسلمانان دانمارک به ۲۱ ساعت خواهد رسید و این درحالی است مدت امساک برای مسلمانان آرژانتین به ۹ ساعت و نیم می رسد.

زمان ساعت روزه داری در خاورمیانه بین ۱۴ و ۱۵ ساعت در نوسان است و با ساعت روزه داری شمال آفریقا متفاوت نیست، به طوری که زمان روزه داری در لیبی و مراکش ۱۴ ساعت است، اما در مصر به ۱۶ و نیم ساعت می رسد. ساعت روزه داری هرچقدر به سمت شمال می ریم افزایش می یابد به گونه ای مسلمانان هلند ۱۸ ساعت و نیم روزه دار هستند و زمان روزه داری در ایسلند به ۲۰ ساعت می رسد.

کشورهایی که درجنوب قاره قرار دارند، زمان روزه داریشان کمتر است، به طوری که در برزیل ۱۱ ساعت و در استرالیا ۱۰ است.

افزایش ساعت روزه داری امسال با افزایش درجه حرارت همزمان است، به طوری که پیش بینی می شود که درجه حرارت در کشورهای خلیج به ۵۰ درجه برسد، علاوه براینکه نسبت رطوبت در کشوری مانند امارات افزایش می یابد و درجه حرارت در اروپا متفاوت است و در آنجا کاهش می یابد و هرچقدر به سمت شمال برویم، افزایش می یابد.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *