آخرین اخبار

رهبران دینی، خشونت علیه مسلمانان را محکوم کردند

رهبران دینی اسلام و مسیحیت، افزایش روز افزون خشونت علیه اقلیت مسلمین و قتل و اعدام ‌های غیر قانونی آنان در جمهوری آفریقای مرکزی را که بوسیله‌ی شبه نظامیان مسیحی صورت می‌گیرد، باتفاق محکوم کردند. اسقف اعظم بانگونی، آقای دیودون نازاپالاینگا و امام عمر کوبینه لایاما، در توضیحی به آژانس خبری آناتولی ترکیه، صلح و […]

اشتراک گذاری
۲۸ بهمن ۱۳۹۲
581 بازدید
کد مطلب : 1217

رهبران دینی اسلام و مسیحیت، افزایش روز افزون خشونت علیه اقلیت مسلمین و قتل و اعدام ‌های غیر قانونی آنان در جمهوری آفریقای مرکزی را که بوسیله‌ی شبه نظامیان مسیحی صورت می‌گیرد، باتفاق محکوم کردند.
اسقف اعظم بانگونی، آقای دیودون نازاپالاینگا و امام عمر کوبینه لایاما، در توضیحی به آژانس خبری آناتولی ترکیه، صلح و امنیت را برای این منطقه خواستار شدند.
نازاپالاینگا، که در کلیسای حضرت پاتریک منطقه‌ی اوانگو با این آژانس صحبت می‌کرد، تعرض کنندگان به اقلیت مسلمین را «وحشی» و «جانیان پایمال کننده‌ی اصول انسانی» عنوان کرد. نازاپالاینگا با محکوم کردن این جنایات گفت: «اقدامات این افراد، مغایر با باورهای دین مسیح می‌باشد». وی با اشاره به اینکه در انجیل آمده است که «همسایه‌ی خود را همانطور دوست بدارید که خود را دوست می‌دارید» افزود: افراط گرائی در هر دینی وجود دارد.
نازاپالاینگا گفت: «به همراه امام عمر لایاما، در تلاش هستیم تا مغایرت خشونت‌ها با اصول دینی را به مردم گوشزد کرده و آن‌ها را اقناع کنیم، اما برای خاموش کردن نفرت ایجاد شده در میان افراط گرایان، به زمان بیشتری نیاز داریم».
نازاپالاینگا با اشاره به سال‌ها زندگی مسالمت آمیز مسیحیان و مسلمانان در این منطقه گفت: «به بازآوری مجدد صلح و امنیت و پایان دوره‌ی خشونت، امیدواریم. من و لایاما، تلاش‌هایمان برای این است که با برداشتن تنش‌های مذهبی، نوعی الگوی همزیستی و برادری را ایجاد نمائیم».
لایاما، مانند نازاپالاینگا، با محکوم کردن خشونت و کشتار مسلمین، پایان دادن تنش‌های مذهبی و بازگشت صلح و امنیت را امیدوار شد و گفت: «اصل دین، برداشتن هرنوع خشونت و ساختن پیوندهای انسانی است و برای نیل به این هدف، دعا می‌کنیم» و همچنین با اشاره به بی‌اهمیتی انتقاداتی که بر او وارد شده، افزود: رهبران مسیحی برای پی بردن به درد و رنجی که مسلمین هر روز متحمل می‌شوند، زمان زیادی را از دست دادند.
وی با خاطرنشان کردن درخواست برخی از مسلمین برای برکناری او از مسندش در یک کنفرانس مطبوعاتی در بانگونی، گفت: تنها تعداد کمی از مخالفین در این کنفرانس مطبوعاتی حضور داشتند. من از طرف مردم انتخاب شده‌ام و برای به نتیجه رساندن صلح، با همه‌ی رهبران دینی در تماس خواهم بود و هر آنچه که در توان دارم را به کار خواهم برد».
حکومت در مقابل این خشونت‌ها بی‌تفاوت بوده است
از طرف دیگر، سایروس امانوئل سندی، عضو شورای ملی انتقالی جمهوری آفریقای مرکزی، با اعتراض به بی‌تفاوتی حکومت در برابر جنایات غیر انسانی و خشونت ایجاد شده، حفظ امنیت جانی و آرامش مردم را خواستار شد. وی به ادعای بسیاری از رهبران کنونی مبنی بر عدم مجازات عاملین این جنایات، اعتراض شورا را یاد آور شد.
امانوئل سندی، به همراه جین امانوئل- نماینده مجلس، بعد از قتل «نجارا» در بانگونی، در نهم فوریه به دست شبه نظامیان مسیحی مخالف بالاکا (Balaka)، و همچنین سکوت دولت در برابر جنایات جاری نسبت به شهروندان، دست به اعتراض زده و تلاش کردند تا حقایق را در کشور به جامعه‌ی جهانی منعکس کنند.
سندی گفت: عاملان جنایات و طرفداران خشونت، هنوز هم در کشور به طور آزادانه به انجام فعالیت پرداخته و هیچ گونه واکنشی از سوی دولت در این خصوص مشاهده نشده است.
اعضای سابق «سلکا»، گروه ضد بالاکا، و سایر گروههای مسلح، با ورود به منازل غارت شده‌ی مردم، به زنان تجاوز کرده و انسان‌ها را تکه تکه می‌کنند. هرچه تابه‌حال گفته شده، فقط در قالب شعار بوده و هیچ اقدام عملی در راستای متوقف نمودن جنایات صورت نپذیرفته است.
منبع:
خبرگزاری آناتولی ترکیە

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *