آخرین اخبار

رییس مجلس سودان: پارلمان ‌های اسلامی مانع فشار بر اقلیت ‌های مسلمان شوند

رییس مجلس سودان در سخنرانی امروز(۲۹ بهمن‌ماه) در سالن اجلاس سران، از پارلمان‌های اسلامی خواست تا با انتشار تصورات نادرست از اسلام مقابله کنند و مانع فعالیت جریان‌هایی بشوند که بر اقلیت‌های اسلامی در سایر کشورها فشار وارد می‌کنند. به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل از ایکنا، محل برگزاری نهمین اجلاس پارلمان‌های کشورهای عضو […]

اشتراک گذاری
۳۰ بهمن ۱۳۹۲
513 بازدید
کد مطلب : 1265

رییس مجلس سودان در سخنرانی امروز(۲۹ بهمن‌ماه) در سالن اجلاس سران، از پارلمان‌های اسلامی خواست تا با انتشار تصورات نادرست از اسلام مقابله کنند و مانع فعالیت جریان‌هایی بشوند که بر اقلیت‌های اسلامی در سایر کشورها فشار وارد می‌کنند.

به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل از ایکنا، محل برگزاری نهمین اجلاس پارلمان‌های کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی، «فاتح عزالدین المنصور»، رییس مجلس سودان با بیان این مطلب گفت: منطقه امروز در شرایط سختی به سر می‌برد و وضعیت بسیار مشکلی بر آن حاکم شده است که این موضوع ما را به فکر وحدت منطقه و کشورهای اسلامی و همچنین وحدت امت اسلامی وا می‌دارد.

وی افزود: این شرایط سخت ضرورت حاکمیت روح همبستگی اسلامی را بیش از پیش مهم ساخته است.

رییس مجلس سودان تصریح کرد: ما در دوره گذشته این اتحادیه تلاش کرده‌ایم تا وضعیت حقوق زنان را تقویت کرده و آنچه را که دشمنان بر علیه ما و میزان توجه ما به حقوق زنان تبلیغ می کردند را با افزاهش اهتمام ورزیدن به حقوق زنان معالجه کنیم.

عضویت جزایر کومور در اتحادیه پارلمان‌های اسلامی

وی اضافه کرد: همچنین در سال گذشته «جزایر کومور» را به عضویت اتحادیه درآوردیم تا به این طریق اعضای این اتحادیه به ۵۳ کشور اسلامی برسند.

فاتح عزالدین المنصور به اجلاس اعضای اتحادیه در سال گذشته در خارطوم، پایتخت سودان اشاره کرد و گفت: آنچه در شرایط کنونی باید این اتحادیه به آن بپردازد، مسیله فلسطین است.

ضرورت مقابله با سیاست‌های یهودی‌سازی در فلسطین

رییس مجلس سودان در ادامه سخنان خود، مهم‌ترین مسیله در حال حاضر را مقابله با سیاست‌های یهودی‌سازی در فلسطین دانست و گفت: این مسیله اقدامی مشترک از سوی همه اعضا را می‌طلبد و حمایت از کشور مستقل فلسطین نیز از مهم‌ترین نیازهایی است که اکنون باید به آن پرداخته شود.

وی همچنین به شرایط سیاسی تونس پرداخت و به سران این کشور به خاطر رسیدن به توافق درباره قانون اساسی تبریک گفت.

فاتح عزالدین المنصور درباره اهمیت اتحادیه پارلمان‌های کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی اظهار داشت: این اتحادیه با سایر اتحادیه‌ها متفاوت است، زیرا این اتحاد منبعی سرشار برای سایر فرزندان امت اسلامی به حساب می‌آید و پیام آن، یک پیام الهی مبنی بر ایمان به خداوند است و تلاش می‌کند تا بشریت را از ظلمات به نور ایمان هدایت کند.

فاتح عزالدین المنصور به این موضوع که امت اسلامی یک امت واحده است، اشاره کرد و گفت: وحدت امت محقق نمی‌شود، مگر اینکه فرزندان این امت کاملاً احساس وحدت بکنند و این امر از طریق احساس این موضوع که خدای آن‌ها یکی، پیامبر آن‌ها یکی و قبله آن‌ها یکی است، امکان تحقق دارد.

وی به ظرفیت پارلمان‌های اسلامی اشاره کرد و افزود: پارلمان‌های اسلامی می‌توانند پتانسیل‌ها و توانایی‌های امت را گرد‌هم آورده و با کمک آن‌ها به مقابله با چالش های پیش‌رو بپردازند.

پارلمان‌های اسلامی با جهانی‌سازی و تهاجم فرهنگی مقابله کنند

فاتح عزالدین المنصور گفت: این پارلمان‌ها می‌توانند با جهانی‌سازی و تهاجم فرهنگی مقابله کنند و در جهت توسعه دین صحیح تلاش کنند و بر این موضوع که اسلام دین اعتدال است، تأکید کنند و ثبات سیاسی را در همه جا بگسترانند و نقشه راهی را برای جوانان مهیا سازند و توانایی‌های جوانان مسلمان را پرورش داده و توسعه بدهند.

رییس مجلس سودان در ادامه، جذب سرمایه‌های اسلامی و فعال‌ترساختن نقش مسلمانان در اقتصاد کشورهای اسلامی و نیز تقویت و حمایت از همکاری علمی و تکنولوژیکی و کاهش شکاف میان کشورهای اسلامی و دیگر کشورهای جهان را از دیگر وظایف پارلمان‌های اسلامی دانست.

اهتمام به زبان عربی به عنوان زبان دین و قرآن

وی همچنین در ادامه مطالبات خود اهتمام ورزیدن به زبان عربی به عنوان زبان دین و قرآن را مهم دانست و گفت: این اتحادیه باید نقشه راهی را برای گستراندن حق و حفاظت از کرامت انسانی و از بین بردن شکاف‌های اقتصادی انجام دهند.

وی همچنین به تحریم برخی کشورهای اسلامی از سوی کشورهای غربی اشاره کرد و گفت: کشورهای اسلامی باید نقش فعال‌تری را در سازمان‌های بین‌المللی ایفا کنند تا بتوانند مانع تحریم برخی از کشورهای اسلامی از سوی غرب بشوند.

فاتح عزالدین المنصور همچنین از پارلمان‌های اسلامی خواست تا با انتشار تصورات نادرست از اسلام مقابله کنند و مانع فعالیت جریان‌هایی بشوند که بر اقلیت‌های اسلامی در سایر کشورها فشار وارد می‌کنند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *